Permalänk
Medlem

Nya bt hörlurar!

Tjabba!

Som rubriken nämner söker jag ett par grymma BT hörlurar som jag ska använda på gymmet / ute på spåret samt när jag sitter vid datorn och kör Skype ( Windows 8.1)

Har kikat på dessa och är riktigt sugen då recensioner verkar prisa dem och jag kör mestadels dubbstep som musik.

http://m.netonnet.se/art/ljud-och-horlorar/horlurar/varumarke...

Tips uppskattas!

Tack på förhand!

Budget: 0-2500kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

Grymt tack!

Tror dock dom jag länkade verkar vara de mest prisvärda änsålönge

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Grymt tack!

Tror dock dom jag länkade verkar vara de mest prisvärda änsålönge

Skickades från m.sweclockers.com

Dustin har weekend-reor där de hörlurarna brukar finnas med för 999:-, kan vara värt att vänta lite om det inte är någon brådska!

Själv har jag Beats Wireless Studio-hörlurar, de är riktigt bra men är nog en liten bit utanför budgeten (~3000:-). Beats nya generation hörlurar är avsevärt bättre än den gamla generationen som hade blaskigt ljud

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Grymt tack för infon!

Inte helt utanför min budget men känns lite onödigt då Sonys verkar vara riktigt bra samt bastunga vid 1500 😄

Funkar dina beats med Windows samt låter bra även om du typ kör Skype?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Grymt tack för infon!

Inte helt utanför min budget men känns lite onödigt då Sonys verkar vara riktigt bra samt bastunga vid 1500 😄

Funkar dina beats med Windows samt låter bra även om du typ kör Skype?

Skickades från m.sweclockers.com

De fungerar med windows, och japp! Man kan även använda dem med 3.5mm-sladd utan mic eller 3.5mm-sladd med mic och fjärr om man inte kan använda bluetooth eller inte vill av någon orsak (båda sladdarna följer med).

Köp definitivt Sony-lurarna, mycket bättre bang for the buck än Beats Studio Wireless. De presterar säkert samma ljudmässigt men Beats-lurarna ser bättre ut. Dock helt subjektivt

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1572436
Använder själv dessa varje dag.

Sitter bra, väldigt sköna go bas och relativt bra ljud.

Paras med NFC till mobilen om den har det, vilket gör det smidigt. Annars bluetooth som vanligt.
Laddar mina en gång var annan eller var tredje vecka i stort sett, och använder dem varje dag.

Schyssta kontroller nästa/paus/föregående låt bra placerat på högra hörluren, kan även ta emot samtal direkt på hörluren då den har inbyggd mic.

Följer även med en sladd som man kan koppla in om batteriet skulle ta slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1572436
Använder själv dessa varje dag.

Sitter bra, väldigt sköna go bas och relativt bra ljud.

Paras med NFC till mobilen om den har det, vilket gör det smidigt. Annars bluetooth som vanligt.
Laddar mina en gång var annan eller var tredje vecka i stort sett, och använder dem varje dag.

Schyssta kontroller nästa/paus/föregående låt bra placerat på högra hörluren, kan även ta emot samtal direkt på hörluren då den har inbyggd mic.

Följer även med en sladd som man kan koppla in om batteriet skulle ta slut.

Vet inte hur lämpade dem är däremot om TS ska löpa med dem.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag tycker de funkar fint till löpning, är bra justerbara så man kan få dom att sitta hårt.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset notoes!

Har läst lite om dem och dem verkar få varierande kost när det kommer till prisa eller dissa, vissa tycker ljudet är för halvdant kontra priset men komforten verkar ypperlig... Har du testat dem via PC och den inbyggda micen till Skype? Detta är en funktion som nästan bara måste fungera för mig då mitt användande både är träning men även kombinerat med data.

Stort tack för alla svar! keep em coming! 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sedan verkar dem knappt gå att få tag på längre förutom ett par beggade ifrån webhallen NoToes?

Permalänk
Avstängd

SBH-20 + valfria bättre vanlig hörlurar.

Permalänk
Medlem

Nackdelen där trollhattan e mängden kabel som dem " vanliga" hörlurarna medför iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Belarion:

Nackdelen där trollhattan e mängden kabel som dem " vanliga" hörlurarna medför iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Ja men du kan ju vira den och tejpa, bättre ljud hur som helst.

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat så att de har AptX.
Har testat väldigt lite men kunde höra stor skillnad. Alltså att vanlig BT försämrade ljudet rejält. Är det BT med AptX så är komprimeras/kapas det inte.

Permalänk
Medlem

Dem jag kollat på har alla aptx hörde också att det är vad man skall satsa på.

Har även en Sony Z3 så den stödjer också aptx...

Bluetooth dinglar till datorn skiljer sig dem något?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belarion:

Dem jag kollat på har alla aptx hörde också att det är vad man skall satsa på.

Har även en Sony Z3 så den stödjer också aptx...

Bluetooth dinglar till datorn skiljer sig dem något?

Skickades från m.sweclockers.com

Dem skiljer sig en hel del, speciellt i version. Sedan har jag ingen aning om det är relevant för BT lurar men kan ju inte skada att tag någonting med (om mitt minne stämmer) version 4 som är senaste versionen. Köper man dem på "rätt" plats så ökar kostnaden från 30kr till cirka 45kr. Får rekommendera dx.com om du har tid för frakten.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du blir nog nöjd med ditt köp
Köpte också en sån bluetooth usb till datorn, och ja jag brukar ha dom när jag skypar med laptopen för att slippa sladdar etc.
Lyssnar främst på hardstyle i dem och till det tycker jag ljudet är kanon.
Köpte mina på elgiganten i höstas tror jag

Permalänk
Medlem

Fattar inte, headset låter skräp när man kör Ts3 samt Skype?! Ljudkvalitén blir liksom helt burkig....någon som har en fix för detta? Till mobil och om man bara kör dem för musik via bt till datorn låter dem helt underbart!

Skickades från m.sweclockers.com