Permalänk
Skrivet av BlåBävern:

Vilken mini PC ska jag välja för att spela spel från omkring 2008 på resor utan för mycket ljud eller värme?
Jag är trött på att min Acer predator låter som ett jumbojet nära örat när jag startar ett gamalt spel och behöver en balanserad speldator.

Kan man köpa färdigbyggda Brix datorer?

Hej hej

Vad mer exakt är det du ska spela?

Man kan gå till sin lokala datorbutik (om man har en sådan) och be dem bygga ihop en BRIX åt en. Har man ingen lokalt som kan hjälpa en så är det annars väldigt lätt att bygga ihop själv, det är bara minne och disk som behövs. Det finns till och med filmer på YouTube som visar hur man gör.

MVH Josefin

Skrivet av Robert Ehrling:

Hej Josefin

Tack för mycket bra hjälp med uppdateringen av bios på mitt moderkort, allt fungerar nu mycket bra.

Fråga: Går det att få tag i GIGABYTE OP-AMP Premium Upgrade Kit här i Sverige?

http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=4724#ov

Tack återigen.

Hej hej

Kul att höra att det funkar nu!

Tyvärr säljer vi inte sådana i Norden.

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Vad mer exakt är det du ska spela?

Man kan gå till sin lokala datorbutik (om man har en sådan) och be dem bygga ihop en BRIX åt en. Har man ingen lokalt som kan hjälpa en så är det annars väldigt lätt att bygga ihop själv, det är bara minne och disk som behövs. Det finns till och med filmer på YouTube som visar hur man gör.

MVH Josefin

De mest krävande nu är Civilization 5 och Skyrim men framtida portningar från XBox one bör det också klara.
Den närmaste butik som bygger åt en är Alina så jag kanske ska beställa en uppgraderad version av deras Hades dator idag.

Permalänk
Medlem

Civ 5 är ju mestadels cpu ätandes och skyrim kan ju beroende på moddar dra ner den värsta monsterdatorn (dvs både när det handlar om cpu och grafikkort) du kan bygga idag.
Samma sak med "framtida xbone portningar" ta tex gtav som går att köra på relativt lite hårdvara MEN drar man upp allt så orkar inte ens det värsta monstret till längre utan lägre fps.

Andra/framtida "portningar" kanske inte alls är lika bra som gtav och körs uruselt på pc (ingen ovanlighet) och det kan krävas ett mosnter för att driva ett spel med samma grafiska inställningar/upplevelse som xbone/ps4.
Så det är med andra ord nästan en helt omöjlig fråga att svara på.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av BlåBävern:

De mest krävande nu är Civilization 5 och Skyrim men framtida portningar från XBox one bör det också klara.
Den närmaste butik som bygger åt en är Alina så jag kanske ska beställa en uppgraderad version av deras Hades dator idag.

Hej hej

Osäker på Skyrim då det var läääängesen jag provade det, men Civ5 ska inte vara några problem att köra på 4770R eller AMDs 8890 iaf.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4888
http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4930#ov

MVH Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem

Beställt ett Z170X-Gaming 7

Tjena!

Beställde ett Z170X-Gaming 7 igår, hur lång leveranstid är det på det moderkortet?

/Krokarn

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Tjena!

Beställde ett Z170X-Gaming 7 igår, hur lång leveranstid är det på det moderkortet?

/Krokarn

Hej hej

Lättast är om du kollar med din återförsäljare vad de har fått för datum samt att det täcker alla beställningar de har från kunder alternativt var du ligger i kön hos dem.

MVH
Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Lättast är om du kollar med din återförsäljare vad de har fått för datum samt att det täcker alla beställningar de har från kunder alternativt var du ligger i kön hos dem.

MVH
Josefin

Har redan fått ett meddelande privat från Rasmus som svarat på frågan. Tack ändå!

Med vänlig hälsning Krokarn

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Hallå.
Jag har ett x99 moderkort som heter Gaming 5.
Har nyligen uppdaterat till windows 10 från 7 men blev av med en del saker som app center tex.

Gick in och letade på gigabytes hemsida efter drivers och utility men hittar inget till windows 10.
Vet ni hur det ligger till eller om det är något på g?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Lättast är om du kollar med din återförsäljare vad de har fått för datum samt att det täcker alla beställningar de har från kunder alternativt var du ligger i kön hos dem.

MVH
Josefin

Har nu kollat med återförsäljaren CDON och de säger att det inte finns något datum än då den beställda produkten(Z170X-Gaming 7) inte finns på marknaden än...

Med vänlig hälsning Johan "Krokarn"

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TubularBoy:

Hallå.
Jag har ett x99 moderkort som heter Gaming 5.
Har nyligen uppdaterat till windows 10 från 7 men blev av med en del saker som app center tex.

Gick in och letade på gigabytes hemsida efter drivers och utility men hittar inget till windows 10.
Vet ni hur det ligger till eller om det är något på g?

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5125#u...

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Har nu kollat med återförsäljaren CDON och de säger att det inte finns något datum än då den beställda produkten(Z170X-Gaming 7) inte finns på marknaden än...

Med vänlig hälsning Johan "Krokarn"

Hej hej

Just den återförsäljaren har inte bokat upp våra Z170, det innebär att alla som beställt hos återförsäljare som faktiskt har bokat kommer att gå före. En del butiker får in just den modellen nu i dagarna (imorgon eller måndag), så ett hett tips om du har bråttom är att hålla utkik på t ex Prisjakt.

Och tack till Hytin!

MVH
Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Just den återförsäljaren har inte bokat upp våra Z170, det innebär att alla som beställt hos återförsäljare som faktiskt har bokat kommer att gå före. En del butiker får in just den modellen nu i dagarna (imorgon eller måndag), så ett hett tips om du har bråttom är att hålla utkik på t ex Prisjakt.

Och tack till Hytin!

MVH
Josefin

Har gjort en "förbokning" hos CDON, redan 5 augusti. Får tjata lite på deras kundtjänst!!

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Just den återförsäljaren har inte bokat upp våra Z170, det innebär att alla som beställt hos återförsäljare som faktiskt har bokat kommer att gå före. En del butiker får in just den modellen nu i dagarna (imorgon eller måndag), så ett hett tips om du har bråttom är att hålla utkik på t ex Prisjakt.

Och tack till Hytin!

MVH
Josefin

Jag gav upp detta med CDON, avbokade hos dem och beställde hos en återförsäljare som har kortet på lager.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Hej! Finns det något datum när P34W v4 släpps i Sverige? Skulle behöva en nu när jag börjar plugga å annan ort. Mvh

Permalänk
Medlem

Vad är skillnad med Gigabyte GA-X99-UD5 vs UD7?

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ACR83:

Vad är skillnad med Gigabyte GA-X99-UD5 vs UD7?

ud 5 är det vanliga kortet, ud7 var riktat till en speciell markanad funktionerna är dom samma , som jag har läst mig till

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

ud 5 är det vanliga kortet, ud7 var riktat till en speciell markanad funktionerna är dom samma , som jag har läst mig till

OK så man får inte ett bättre modekort om jag skulle betalar lite mer för att få UD7?

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ACR83:

OK så man får inte ett bättre modekort om jag skulle betalar lite mer för att få UD7?

Nej inte i detta fallet. Samt att Dustin rear ut ud7 kortet om du vill ha det lite billigt har förmögenhet 2395 eller något

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem

Mitt GA-X99-Gaming 7 inbyggda ljudkort har ett litet problem, för att mikrofonen inte ska göra obehagliga ljud så måste jag gå in i Soundblaster och stänga av Noise Reduction och sedan sätta på det igen. Det råkar inte vara så att det finns nyare drivrutiner än dem ni har på er websida? Problemet har överlevt en ominstallation utav Windows iom bytet från win 8.1-> win 10. Har även ibland problem med att starta datorn och fastnar i Gigabyte logon även med stock inställningar, vet däremot inte säkerligen om det beror på moderkortet.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

Nej inte i detta fallet. Samt att Dustin rear ut ud7 kortet om du vill ha det lite billigt har förmögenhet 2395 eller något

Jo jag har funderat detta rätt så länge men tack för ditt svar nu vet jag vad jag ska köpa (:

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Skrivet av ACR83:

Vad är skillnad med Gigabyte GA-X99-UD5 vs UD7?

Hej hej

UD7 har en extra heatpipe, men det är i princip samma kort.

MVH
Josefin

Skrivet av philipborg:

Mitt GA-X99-Gaming 7 inbyggda ljudkort har ett litet problem, för att mikrofonen inte ska göra obehagliga ljud så måste jag gå in i Soundblaster och stänga av Noise Reduction och sedan sätta på det igen. Det råkar inte vara så att det finns nyare drivrutiner än dem ni har på er websida? Problemet har överlevt en ominstallation utav Windows iom bytet från win 8.1-> win 10. Har även ibland problem med att starta datorn och fastnar i Gigabyte logon även med stock inställningar, vet däremot inte säkerligen om det beror på moderkortet.

Hej hej

Senaste drivisarna till ljudet för Win10 är från så sent som i tisdags, är det de du testat?

MVH
Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Senaste drivisarna till ljudet för Win10 är från så sent som i tisdags, är det de du testat?

MVH
Josefin

Hej

Missade det, ska testa dem då (Kollade i helgen om jag minns rätt )

/Philip B.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

UD7 har en extra heatpipe, men det är i princip samma kort.

MVH
Josefin

Nu när man kolla noga så ser man verkligen skillnaden tack för tipsen (:

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Tjena!

Beställde ett Z170X-Gaming 7 igår, hur lång leveranstid är det på det moderkortet?

/Krokarn

Och dem säger att inga frågor är dåliga...

Permalänk

Hej Gigabyte!

Jag har köpt ett nytt fint moderkort från er som jag vill registrera i Heroes tävlingen. Men trots att jag skriver in alla siffror korrekt så ber hemsidan mig att fylla i Check Number igen. Vad kan göras åt detta?

Mvh

Permalänk
Skrivet av philipborg:

Hej

Missade det, ska testa dem då (Kollade i helgen om jag minns rätt )

/Philip B.

Hej hej

Fick du rätt på det?

MVH
Josefin

Skrivet av Desert_Fox:

Hej Gigabyte!

Jag har köpt ett nytt fint moderkort från er som jag vill registrera i Heroes tävlingen. Men trots att jag skriver in alla siffror korrekt så ber hemsidan mig att fylla i Check Number igen. Vad kan göras åt detta?

Mvh

Hej hej

Vilket kort är det du har köpt?

MVH
Josefin

Visa signatur

GIGABYTE Channel Sales Representative
Frågor kring GIGABYTE-produkter? Kika i den officiella GIGABYTE-tråden här på SweC.
Gilla GIGABYTE på facebook

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Fick du rätt på det?

MVH
Josefin

Mina hörlurar pajade strax efter så har inte fått testa
Återkommer med resultat när jag har fått nya hörlurar på garantin.

Mvh Philip B.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Josefin:

Hej hej

Vilket kort är det du har köpt?

MVH
Josefin

Hej.

Ett Z170X-UD3

Permalänk
Medlem

Kul att träffas och snacka lite @Gigabyte_Rasmus på DH i lördags i eran monter.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk

Hej Gigabyte

Har precis byggt en ny dator med ett Gigabyte GA-Z170X-UD3 och chassit Fractal Design Define R5.

Det blev lite konstigt med distanserna för moderkortet, och jag funderar på om det är ert moderkort eller Fractals låda som inte följer standard?
Kolla bilderna nedan...
http://imgur.com/a/TuJod
Bilder
För ATX ska det ju vara 3x3=9 skruvar. På ert moderkort finns 7 hål, vilket kanske inte är så konstigt då det inte riktigt når fram till sista kolumnen skruvar. Men på mitten finns ett hål som inte ens matchar nånting. Vad är tanken?

Kan ju vara så att lådan är konstig, men det är en väldigt vanlig låda och hade den varit knepig hade vi nog hört talas om det vid dethär laget...

Det gick att montera moderkortet men det svajar lite ute i kanterna...