Tag Heuers smarta klocka med Android Wear kommer kosta närmare 15 000 kronor

Permalänk
Medlem

Finns bara två smycken män kan bära, bilar och klockor.

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

När jag var barn fick man skruva upp klockan (spänna fjädern) varje dag för att den inte skulle stanna.
Nu måste man ladda batteriet var eller varannan dag för att den inte ska stanna.
En gång i tiden däremellan (på 1980-talet) hade jag en armbandsklocka med solcell som gick i 5 år utan batteribyte.

När jag var barn fungerade telefonen alltid så länge den var kopplad i telejacket (utom när det var åska, då drog man ur telefonen).
Sedan kom trådlösa telefoner som fick laddas någon gång i veckan.
Nu för tiden laddar man telefonen var och varannan dag.
Någon gång däremellan kunde man använda mobilen en månad innan den behövde laddas.

Går utvecklingen verkligen framåt och vari ligger det smarta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Finns bara två smycken män kan bära, bilar och klockor.

Du är ganska stark va?
Själv kan jag inte bära en bil...

Permalänk
Avstängd

Jag ser ärligt talat inte vilken målgrupp man riktar sig mot när det gäller smartklockor. Folk som är intresserade av klockor är intresserad av mekaniska ur dess hantverk och de som inte är intresserade av klockor köper ju knappast en smartklocka när deras mobil klarar av 90% av alla funktioner som en smartklocka.

Vilka är det då kvar som kan tänka sig att köpa en smartklocka? Jag tänkte förvisso likadant innan surfplattorna slog igenom och blev en succé, så jag ska väl bara sitta ned och hålla igenom käften antar jag.

Permalänk

Jävla bra pris.... Det är som att få en Rolex för 15k

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimmp:

Finns bara två smycken män kan bära, bilar och klockor.

Du glömde "troféslynan".

*går och poppar en jävla massa popcorn*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

Finns bara två smycken män kan bära, bilar och klockor.

Förlovningsring, vigselring, manschettknappar och slipsnål är ok också.

Tufft manligt halsband, coolt armband, örhängen, tatueringar = no-no

Permalänk
Medlem

Det hade ju varit kul med en mer traditionellt utformad smart-watch, men nog fan får de se till att göra den framtidssäker först. Så att man kan behålla det fina hantverket men uppdatera innanmätet så den i alla fall håller i några år. Men det känns väl kanske inte som att det kommer hända.

Permalänk
Medlem

Till alla er som ojar er över priset på Tag Heuers klockor.
Tänk så här - om ni tycker det är dyrt så är ni bevisligen inte deras målgrupp.
Deras billigaste klockor ligger i den här prisklassen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Smart-klockor är nog det mest onödiga som sett dagens ljus dom sista 50 åren eller så

Håller med fullständigt.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fikabulle:

Till alla er som ojar er över priset på Tag Heuers klockor.
Tänk så här - om ni tycker det är dyrt så är ni bevisligen inte deras målgrupp.
Deras billigaste klockor ligger i den här prisklassen...

Det är inte att folk klagar på TAG Heuer's priser utan mer att priset på deras smarta klocka som är i princip användbar efter ett par år är på tok för högt.
Tex min Omega PO köpte jag för 35.000 och den kommer jag kunna ha hela livet men att köpa en smart klocka för 15.000 som är out dated efter säg 4år är en riktigt dålig affär och ingen vill köpa den av dig, och säg efter bara 1-2 år så finns det nyare smarta klockor och priset på den du har köpt från TAG Heuer kommer ligga på LÅNGT under nypris.
Däremot min Omega PO skulle jag kunna sälja om jag ville efter säg 10år och kanske bara gå med 10.000kr förlust.
Mekansika klockor kommer alltid vara en bättre investering.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk

Jag vill ha en mekanisk smartklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är däri drivkraften ligger. Tänk att kunna sälja något för 15-200K, som blir värdelöst om 2 år max. Köper man en "vanlig" klocka i den prisklassen gör man det nog bara en gång, och ens barn och barnbarn osv kommer kunna ärva den. Det är en dålig affär från klockmakarnas sida.

De tjänar dock bra med pengar på service osv efter köpet. kostar väl typ 5k att köra den schemalagda servicen på sin omega, kolla mekaniken polera upp glaset och länken osv. Plus att de säljer in försäkringar m.m

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Jag har ingenting emot att lägga 15000 på en klocka, men jag tror nog aldrig att jag skulle betala så mycket för en "smartklocka"

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Du är ganska stark va?
Själv kan jag inte bära en bil...

http://www.synonymer.se/?query=b%E4ra

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

De tjänar dock bra med pengar på service osv efter köpet. kostar väl typ 5k att köra den schemalagda servicen på sin omega, kolla mekaniken polera upp glaset och länken osv. Plus att de säljer in försäkringar m.m

Ska det verkligen vara nödvändigt på en klocka med ett sådant pris? Se'n kan jag fatta försäkring. Skulle jag nog också vilja ha om jag lagt ut 200 lax på en klocka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

När jag var barn fick man skruva upp klockan (spänna fjädern) varje dag för att den inte skulle stanna.
Nu måste man ladda batteriet var eller varannan dag för att den inte ska stanna.
En gång i tiden däremellan (på 1980-talet) hade jag en armbandsklocka med solcell som gick i 5 år utan batteribyte.

När jag var barn fungerade telefonen alltid så länge den var kopplad i telejacket (utom när det var åska, då drog man ur telefonen).
Sedan kom trådlösa telefoner som fick laddas någon gång i veckan.
Nu för tiden laddar man telefonen var och varannan dag.
Någon gång däremellan kunde man använda mobilen en månad innan den behövde laddas.

Går utvecklingen verkligen framåt och vari ligger det smarta?

Min klockor behöver jag bara vrida upp om jag inte använder dom på 2-3dar.

Hemtelefon fungerar fortfarande på det sättet.
Finns mobiltelefoner med lång standby men med mindre funktioner.
Dagens telefoner anpassas efter hur samhället ser ut. Många bussar/busshållplatser börjat få laddstationer.
Nya bilar kommer oftast med usbuttag jämte cigarettuttaget men dom har av nån anledning börjat ta bort tändaren från den
Ikea börjat lansera möbler med Qi osv. Så man är inte ofta långt ifrån ställe där man kan ladda enda som är tråkigt är man får ha med sig powerbank och en SPOT gps när man är ute och går i skogen ett par dar

OT så gillar jag mer och mer företag riktar in sig på smartwatches vilket det gör att det blir utveckling till det.
Testat en moto 360 men följ mig inte i smaken var nått som saknades kunde inte sätta fingret på vad dock.