Asrock gör Mini ITX-moderkort för Haswell-E och fyra minnesplatser

Permalänk
Medlem

Tycker artiklarna kommer allt senare och med allt mer inkorrekt eller bristande information på Swec? Vad sysslar ni med?

29:e föra månaden? Dessutom finns priser listade på flera av sidorna som rapporterat om moderkortet.
265USD om jag mins rätt.
http://www.tomsitpro.com/articles/mini-itx-server-motherboard...

Minnen finns också att få tag i för moderkortet.
http://www.crucial.com/usa/en/compatible-upgrade-for//epc612d...

PCper som tipsade om att Crucial har minnen.
http://www.pcper.com/news/Motherboards/ASRock-EPC612D4I-Mothe...

Sedan ser jag inte riktigt hur laptops är relevant då få laptops kör ECC minnen så det känns mer som SO-DIMM ECC är till för kust micro servers vilket också förklarar tillgängligheten hos tex crucial.

Sedan är det väl värt att nämnas att man behöver en Xeon processor i detta moderkort då dessa stödjer ECC och enbart dessa är stöda enligt Asrock.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pa1983:

Tycker artiklarna kommer allt senare och med allt mer inkorrekt eller bristande information på Swec? Vad sysslar ni med?

29:e föra månaden? Dessutom finns priser listade på flera av sidorna som rapporterat om moderkortet.
265USD om jag mins rätt.
http://www.tomsitpro.com/articles/mini-itx-server-motherboard...

Minnen finns också att få tag i för moderkortet.
http://www.crucial.com/usa/en/compatible-upgrade-for//epc612d...

PCper som tipsade om att Crucial har minnen.
http://www.pcper.com/news/Motherboards/ASRock-EPC612D4I-Mothe...

Sedan ser jag inte riktigt hur laptops är relevant då få laptops kör ECC minnen så det känns mer som SO-DIMM ECC är till för kust micro servers vilket också förklarar tillgängligheten hos tex crucial.

Sedan är det väl värt att nämnas att man behöver en Xeon processor i detta moderkort då dessa stödjer ECC och enbart dessa är stöda enligt Asrock.

Det har varit långhelg... 29e förra månaden var två arbetsdagar sedan, eventuellt en beroende på när informationen gick ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fullt medveten om det, men har sett samma sak ett tag nu och som sagt informationen swec saknar har funnits i 4 dagar i alla fall sist jag kollade så igen "helg" om än "lång" ursäktar detta som jag ser det.
Hade varit en sak om dom postat det före låghelgen men det är som sagt inte fallet.
Dom hade kunnat uppdatera artikeln nu med pris och minnen om den kommit ut före långhelgen.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av rektor:

Varför kör dem Ethernet via två olika kretsar; Intel-kretsarna i210 och i217.
Varför kör dom inte bara två stycken i217 kretsar istället?

Sett från OSet lär det kvitta, båda dessa kretsar är funktionsmässigt ekvivalenta med en äldre krets vid namn i82579. i210 är inbyggd i chipset medan i217 drar lite mindre ström och är med stor sannolikhet billigare än en krets med den äldre i210.

Priset är nog anledningen till att den 3:e porten inte kör med Intels kretsar. Den porten är avsett för management och då finns ingen anledning att betala för en krets med de avancerade funktioner som finns i Intels kretsar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Entusiast
Skrivet av pa1983:

Fullt medveten om det, men har sett samma sak ett tag nu och som sagt informationen swec saknar har funnits i 4 dagar i alla fall sist jag kollade så igen "helg" om än "lång" ursäktar detta som jag ser det.
Hade varit en sak om dom postat det före låghelgen men det är som sagt inte fallet.
Dom hade kunnat uppdatera artikeln nu med pris och minnen om den kommit ut före långhelgen.

Svårt att ta diskussionen seriöst när du formulerar dig "29e förra månaden" när det handlar om 1-2 arbetsdagar. Har du ny information som de missat kan jag rekommendera den lilla knappen "Rätta artikeln" som ligger längst ner. De är snabba på att svara på den då det går ett mail direkt till redaktionen. De brukar också vara trevliga när man påpekar fel och skickar in mer kompletterande information. Så är du intresserad av att faktiskt öka kvalitén på artikeln är det där du ska skicka information, de läser inte allt i forumet och så som du formulerar dig så hade i alla fall jag ignorerat det du skriver. De har också en trevlig funktion där man kan tipsa om artiklar. Finns längst ner på sidan och även där är de snabba på bollen. Har sett artiklar dyka upp på en halvtimme från det att jag skickade in ett tips.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Och det har jag gjort otaliga gånger och det fungerar ofta men inte alltid. Men igen plan på att skriva artiklar åt dom så lite kritik får dom tåla i bland.

Men men roligt att läsa dit inlägg med allt jag redan vet, om det inte framgick så var det "kritiken" jag framförde men det undgick dig tydligen? Det hade inte kommit fram med ytterligare en rapport via e-mail.

Jag hittade mer information efter en snabb sökning på starpage från min Nexus 7 på morgonen efter 2 minuter när den nyheten kom ut i förra veckan. Så ja jag undrar verkligen hur mycket tid den artikeln tog, mest copy and past tycker jag.

Permalänk
Medlem

hajjade till när jag såg tre lan-portar, synd att den tredje var dedikerad till annat

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401