Rockstar bannlyser moddare i GTA V

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag känner att jag kan avvakta med att skaffa GTA5 ett tag till då. Se vart det hela planar ut.

Ska du skippa hela liret bara för det här? Vart planar det ut någonstans menar du? Spelet är störtgrymt som det är, lätt ett av världens bästa spel på alla fronter.
Jag kan lova att du kommer hinna ha en jävla massa roliga timmar innan du känner begäret för moddar.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Det ger dom inte rätten att begår dataintrång för det.

"Om jag skulle spela bilspel och köra hur fort jag vill så betyder det inte att jag får göra det i IRL med."

Har jag inte heller påstått, då jag, som jag skrev i svaret till dig, höll med dig.

Men ingen av de som kör i 60 på 40 vägar, över heldragna linjer har rätt till det heller. Betyder inte ett skit för väldigt många dock, om ingen polis ser det. (Ser detta varje dag, i princip). Igår senast var det en 24m buss som bara tryckte sig in i en annan fil, över heldragna linjer och spärr linjer, vilket tvingade alla bilar att bromsa.

Och vänner som sett allt från Fast and Furious filmer till spelat GTAV har varit betydligt mer aggresiva i trafiken, så åter igen, att påstå att man inte alls påverkas av det, är att ljuga för sig själv.

Sen är moralen med vad som är rätt eller fel självklar, men bryr folk sig? Ofta nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Dem bannlyser inte moddare, dem bannlyser en Scripthook som injicerar kod i GTA Online för hacks/fusk. Folk använder den här hack/fusk scripthooken till SP och lämnar kvar den när dem går online. dvs servrarna upptäcker att dem har hack/fusk aktiverade (alla SP moddar är aktiva online med den hack/fusk scripthooken).

Det finns en Scripthook som helt disablar sig själv och tar bort sig från minnet när man loggar in på GTA Online, den blir man inte bannad av.

Folk ljuger helt enkelt om vad dem gör, tror dem kan komma undan med att fuska.

Är det grönt att installera grafikmoddar? Som ändrar kontrasten och dylikt? Lite mer färgsättning i Single Player?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Är det grönt att installera grafikmoddar? Som ändrar kontrasten och dylikt? Lite mer färgsättning i Single Player?

Har inte hört något om att folk har blivit bannade av sådant, dvs. lokala moddar som inte kräver att kod hackas in i spelet.
https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV_PC/comments/3482c0/r...

Det är scripthooken folk blir bannade för, att dem använder en utdaterad eller fusk-version av den och går online med sina "SP" moddar. Kan inte ge ett definitivt svar dock. pga. shitstormen av folk som vill vara med i mobben. Mycket momentum av Steam/Skyrim/betalmod skandalen kvar med.

Permalänk
Medlem

Them tears of PC "master" race entitlement, bring me more!!

Skrivet av zin:

Många spel idag som var mods i början, la grunden för FPS industrin. Nu är GTA inte FPS, utan TPS, men principen är den samma.

Det argumentet fungerar inte längre, eftersom konceptet med DLC inte fanns på den tiden. Och det fanns en teknisk orsak till det: Internet var inte så snabbt och väl utbyggt som det är idag. Ville man expandera ett spel var det distribution via skiva som gällde [<--skulle här stå från början, men det kom bort]

Moddar kunde bara ändra småsaker om de inte skulle bli stora. Och stora för den tiden var väldigt mycket mindre än vad stora är idag. Idag är ju uppdateringar till spel lika stora som hela spel var på den tiden. Så mods på den tiden hade naturliga begränsningar, och allt var frid och fröjd.

Idag finns inte den begränsningen riktigt, och dessutom lägger ganska många människor riktigt mycket jobb på moddar, som blir som en liten expansion i sig, och konkurrerar därmed med försäljningen av tillägg.

CS var stort, men jag vill nog påstå att Quake-serien i nån mån var större.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av Porraz:

Ska du skippa hela liret bara för det här? Vart planar det ut någonstans menar du? Spelet är störtgrymt som det är, lätt ett av världens bästa spel på alla fronter.
Jag kan lova att du kommer hinna ha en jävla massa roliga timmar innan du känner begäret för moddar.

Nog för att det är ett bra spel, men ett av de bästa på alla fronter? Haha, du har inte spenderat speciellt mycket tid varken i online eller i first person, va?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Gibbe:

Them tears of PC "master" race entitlement, bring me more!!

Det argumentet fungerar inte längre, eftersom konceptet med DLC inte fanns på den tiden. Och det fanns en teknisk orsak till det: Internet var inte så snabbt och väl utbyggt som det är idag. Ville man expandera ett spel

Moddar kunde bara ändra småsaker om de inte skulle bli stora. Och stora för den tiden var väldigt mycket mindre än vad stora är idag. Idag är ju uppdateringar till spel lika stora som hela spel var på den tiden. Så mods på den tiden hade naturliga begränsningar, och allt var frid och fröjd.

Idag finns inte den begränsningen riktigt, och dessutom lägger ganska många människor riktigt mycket jobb på moddar, som blir som en liten expansion i sig, och konkurrerar därmed med försäljningen av tillägg.

CS var stort, men jag vill nog påstå att Quake-serien i nån mån var större.

Ja, tänk att en spelstudio måste kämpa med att klå vad en, i de allra flesta fall, ensam amatör knåpar ihop för skojs skull på sina fria timmar för att kunna sälja sina DLCs...livet är hårt.

Lyckade moddar handlar i 90% av fallen om en person med en vettig idé, snarare än en mästerkodare som utvecklarna själva knappt kan hålla jämna steg med.

Om Rockstar själva tog och fixade sina vapenanimationer och ljudeffekter för att iaf lägga dem på en acceptabel nivå så betalar jag gärna några tior för det, men jag tvekar på att det är något de vill lägga sin tid på, moddare skulle däremot mer än gärna göra det.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Och det gör att du ser spelare före dom ser dig i periferin. Så hur kan det inte klassas som fusk?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja fast gubbarna blir mindre vilket gör att det blir svårare att träffa headshot.

Nu vet jag inte hur man ändrar FOV i GTA eftersom jag inte har spelet, om det är i en config fil eller ett hack. Fast jag tycker de skulle ha haft med det i inställningarna i spelet. På så sätt skulle vem som helst kunna ändra det och då får man skylla sig själv om man inte kör med hög FOV.

Jag får oftast huvudvärk när jag spelar spel med låg FOV så det skulle vara bra om det var tillåtet att ändra den. Jag får helt enkelt skippa GTA om det skulle vara så att jag får huvudverk. Fast jag kommer nog inte köpa spelet för ens det har varit ute ett tag.

stavfel
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

De har släppt massvis med gratis mindre DLC sedan konsoll-släppen. Att PC-versionen på grund av förseningarna gjort att mycket av denna inkluderades direkt är förmodligen anledningen till att folk inte nödvändigtvis känner till det.

Det känns betydligt mer sannolikt måste jag säga. Jag föreslår att du försöker tipsa redaktionen om detta så att de kan uppdatera artikeln.

Skrivet av Rekl3M:

Är det grönt att installera grafikmoddar? Som ändrar kontrasten och dylikt? Lite mer färgsättning i Single Player?

Nu är det officiellt att folk inte blir bannade för moddar i SP.
http://www.rockstargames.com/newswire/article/52429/asked-ans...

Scrolla ned lite så.

Permalänk
Avstängd

Har två OS. Ett med GTA köpt och ett med GTA som jag kan modda bäst jag vill fast just nu är det tunnsått med modd till senaste uppdateringen.

Skrivet av str8forthakill:

Nu är det officiellt att folk inte blir bannade för moddar i SP.
http://www.rockstargames.com/newswire/article/52429/asked-ans...

Scrolla ned lite så.

Aha, då kan jag köra stright på bägge med mitt RockStar Konto. Tror att man får ha två installationer.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)