dåliga läs/skrivhastigheter i mitt microSD kort?

Permalänk
Medlem

dåliga läs/skrivhastigheter i mitt microSD kort?

Hej!
Köpte nyss det här kortet från webhallen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625060
Men när jag testar hastigheten på den med CrystalDiskMark så får jag dessa resultat
http://postimg.org/image/cfhzs63c3/

Nu står det visserligen att den ska leverera upp till 90/80 MB/s men får jag bara upp till 20MB/s så ska jag väl kunna reklamera den?

Permalänk
Medlem

Vad e det för kortläsare du testar i, får du bättre med andra kort?

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Testade i laptopen med samsung egna adapter som följde med.

Permalänk
Medlem

Satte in kortet i mobilen och testade med A1 SD Bench och fick då 21.9 R och 19.7 W
Blir nog att lämna tillbaks den imorgon och se om man kan reklamera den.

Permalänk
Medlem

Får dessa resultat med exakt samma kort genom en Kingston card reader USB 3.0 så det är nog något fel...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att kortläsaren i laptopen är kopplad via USB2, då får du inga högre hastigheter. Telefoner brukar inte heller kunna läsa mycket snabbare än så.
Tror inte att du får ett bättre resultat oavsett kort.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Kan vara så att kortläsaren i laptopen är kopplad via USB2, då får du inga högre hastigheter. Telefoner brukar inte heller kunna läsa mycket snabbare än så.
Tror inte att du får ett bättre resultat oavsett kort.

Jepp. Väldigt få kortläsare som sitter inbyggda är mer än billigaste skit läsaren, då det är pengar de kan spara in på.

Du behöver skaffa en bra USB3 läsare för att kunna använda dessa bättre hastigheter. Väldigt få kameror klarar att skriva fort också, då det hänger på hur gammal kameran är, och hur "dyr" den är.
De måste alla stöda UHS-I (Ultra High Speed) iaf, annars kan du glömma över 25MB/s.

Att kortet klarar att läsa/skriva i några MB/s i 4k är verkligen bevis på att det är ett bra och dyrt kort. Billiga SD kort klarar max några 100kB/s i de aspekterna.

Permalänk
Medlem

oj, detta hade jag ingen aning om. Då behåller jag kortet.
Tack så mycket för utförliga svar tomle och Paddanx