Varför gillar inte skejtare sina skor?

Permalänk
Medlem

Varför gillar inte skejtare sina skor?

Har funderat över detta ett tag nu: vid Rålambshovsparkens skejtbana i Stockholm har folk under en längre tid kastat upp sina skor mot en kabel, ihopknutna i skosnörena, så att de fastnar och blir hängande fyra meter upp i luften. Kommer ihåg att jag såg något liknande i en film från 90-talet, men utan att det hade nåt med skejtare att göra. Finns det nån skejtare på forumet som kan förklara varför ni inte tycker om era skor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det lär ju knappast vara nya skor, utan snarare gamla utslitna sådana.

Permalänk
Avstängd

Har själv åkt skateboard och antar att det beror på att man sliter ut sina skor väldigt snabbt så man måste köpa nya väldigt ofta.

Så de slänger väl antagligen upp sina gamla skor där istället för i papperskorgen.

Permalänk
Medlem

Har inget med skejtare att göra bara, det har pågått väldigt länge och har olika meningar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shoe_tossing

Är mer en sak som bland annat skejtare tagit efter, började verkligen inte med skejtare iaf.

Permalänk
Testpilot

Åker igenom Hjortkvarn med jämna mellanrum när jag besöker släktingar och där har några roat sig med skokastning, man blir lite sugen på att testa själv bara för att se hur svårt det är men det känns som att jag skulle få stå i ett dygn innan jag lyckas: https://www.google.se/maps/@58.891471,15.430194,3a,75y,19.26h...
Skorna har hängt där i flera år eller så är invånarna där snabba att kast upp nya när de tas bort, bor bara lite drygt 200 pers där så det kanske inte finns så mycket annat att roa sig med

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Entusiast

I Göteborg finns det en skatepark bakom biografen Bergakungen. Där växer ett skoträd, det vill säga ett stort träd fullt av gamla skor. Tittar man närmare ser man att sulorna är utslitna på samtliga så det verkar vara en tradition att skatare hänger upp sina gamla utslitna skor istället för att slänga dem. Lite som ett nappträd

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24