Corsairs RGB-belysta tangentbord kan nu visa 16,8 miljoner färger

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Så vad är problemet? Det kan ju inte visa färger som inte finns?

Ja, jag vet att du skrev fel, men du har ändå fel eftersom tangentbordet kunde visa alla färger redan från början, en bugg i mjukvaran var det som begränsade det vid release bara som nu är åtgärdad som utlovat, så jag förstår inte ens varför du/ni ser det som ett problem.

För detta är inte gjort snyggt alls. Alltså sänker kvalitén i stället. Vist får alla färger på bekostnad av flimmer i stället.

Andra tillverkare verkar ju göra jobbet betydligt bättre.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

För detta är inte gjort snyggt alls. Alltså sänker kvalitén i stället. Vist får alla färger på bekostnad av flimmer i stället.

Andra tillverkare verkar ju göra jobbet betydligt bättre.

Det är en helt annan sak, men marknadsföringen (som vi diskuterar) är fortfarande korrekt.
En Trabant marknadsfördes som en bil med en kaross, sen att karossen var helt värdelös är irrelevant då marknadsföringen var korrekt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Så vad är problemet? Det kan ju inte visa färger som inte finns?

Ja, jag vet att du skrev fel, men du har ändå fel eftersom tangentbordet kunde visa alla färger redan från början, en bugg i mjukvaran var det som begränsade det vid release bara som nu är åtgärdad som utlovat, så jag förstår inte ens varför du/ni ser det som ett problem.

Japp skulle stå 512. Mjukvaran är ju en del av produkten som säljs tycker jag.
Väldigt säker på att de visste om detta problem men ville inte försena release på tangentbordet
och bestämde sig för att låtsas som ingenting och sen fixa de några månader efter.

De marknadsförde ju "Hej hopp på vårt tangentbord kan du välja mellan 16,8 miljoner färger!" vilket man inte kunde.
Alltså var de ju falsk marknadsföring, de påstod något man inte kunde göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av .batman:

Japp skulle stå 512. Mjukvaran är ju en del av produkten som säljs tycker jag.
Väldigt säker på att de visste om detta problem men ville inte försena release på tangentbordet
och bestämde sig för att låtsas som ingenting och sen fixa de några månader efter.

De marknadsförde ju "Hej hopp på vårt tangentbord kan du välja mellan 16,8 miljoner färger!" vilket man inte kunde.
Alltså var de ju falsk marknadsföring, de påstod något man inte kunde göra.

Nej, för att möjligheten fanns att välja 16,8 miljoner färger med det bara mjukvaran hade fungerat korrekt, falsk marknadsföring hade varit att marknadsföra det som RGB-belyst för att sen visa sig att det inte var RGB-brytare alls i det, men nu är det RGB-brytare i det så det marknadsförs helt korrekt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Du vet inte alls vad begreppet "falsk marknadföring" innebär eller hur?

Med tanke på denna diskussion så har ingen annan det heller här, det jag skrev var en jämförelse på samma nivå eftersom det inte finns någon falsk marknadsföring på detta tangentbord heller.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Du skriver själv att t-bordet klarade av att visa alla färgerna men att en begränsning i mjukvaran gjorde att det inte klarade av det. Varför denna motsägelse?

Falsk marknadsföring hade det INTE varit om Corsair informerat att just denna funktion INTE fungerade vid release, utan skulle implementeras i en framtida uppdatering av tangentbordets mjukvara.

Inte för att just detta är något jag mer än principiellt bryr mig om... men företagen idag håller på med så j-a mycket fulspel som de flesta tyvärr inte verkar ha något emot. Och ska man få till någon förändring i detta mönster så är det bara vi kunder som kan göra något åt det.

Att det inte fungerade vid release har ingen betydelse eftersom de sagt från början att de ska åtgärda det, det släppte det trots det för att inte orsaka ytterligare förseningar men jobbade på problemet i mjukvaran, så tangentbordet är inte släppt men någon som helst falsk marknadsföring.

Företag håller inte på med så mycket fulspel egentligen, det är snarare konsumenterna som kräver för mycket, hade de inte släppt det när det släpptes hade de gnällt på det och klagat på att de varit inkompetenta som inte klarar av att släppa en sak i tid (oavsett vad det gäller, kolla bara på förseningen av GTA V), bemöter de konsumenten och släpper en sak som är funktionell som den är men kommer att bättras med en uppdatering så gnälls det på det och beskyller dem för falsk marknadsföring trots att produkten håller vad de lovar.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Men herregud, följer ni ingenting

"Originally Posted by Corsair James

During development of the keyboard and prior to the release of the RGB keyboard, we came across an issue regarding the possible color combinations. In an effort to get the product out to our customers as committed, we made the tough decision to resolve the issue in a future software release as we believe our customers would enjoy the product as-is.

Here are the specifics that detail the issue:

Due to USB stack size and performance issues, we had to reduce MCU processing overhead in the best and quickest manner. The LED controller gives us greater than 8 bits of color depth but we use the 8 bits that give us what we believe to be the best color granularity. Our controller architecture provides for over 100 million color combinations out of which we select 16.8 million to display. We devised a color palette scheme to encode and compress the RGB color data and the data to select and control the “current sources” that drive the LED array. An unfortunate side effect is that it prevented us from utilizing the full color depth available from the LED controller.

We are in the process of making the necessary improvements so that we can send the uncompressed RGB data to the keyboard. Additionally, we are optimizing the data protocol and LED driver/display algorithms through the display control firmware to handle the uncompressed data, and to more efficiently program the “current sources” that drive the LED array. This should give our most “resourceful” customers an easy way to identify the data and be able to easily send standard RGB 8 bit values.
This enhancement had already been planned and will be implemented in a few weeks by the release of a software update, which will be announced and be made available to download here and at Corsair.com.

- Corsair Team"

http://forum.corsair.com/v3/showpost.php?p=736511&postcount=1...

Tas upp av Sweclockers 2014-10-20

"Att det inte finns 16,8 miljoner färger bekräftas nu dessutom av Corsair, som menar att det hela är ett känt problem i mjukvaran. För att inte orsaka några ytterligare förseningar togs beslutet att ändå lansera de RGB-belysta tangentborden, dock utan att upplysa kunderna om begränsningen."

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Seriöst... ska man verkligen behöva söka efter information på nätet för o se att det som står på produktens förpackning inte stämmer?

http://images.anandtech.com/doci/8556/CGK70RGB_01.JPG

Falsk marknadsföring som sagt...

Som med allt annat så finns det support på diverse tillverkares forum, så ja man måste söka information på tillverkarens forum om något är fel och det är INTE falsk marknadsföring för att det är fel på en sak på en produkt som kan åtgärdas, falsk marknadsföring hade det vart ifall det inte ens var RGB-brytare på produkten när de utlovar att det ska vara det, men nu är det RGB-brytare på den och felet kan åtgärdas via en mjukvaruuppdatering.
Detta är inte den första produkt som förbättras via mjukvara, eller gnäller du lika mycket om falsk marknadsföring varje gång en driver eller firmware uppdateras för att förbättra en produkt? Eller varje gång Windows Update kommer med en uppdatering?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Om felet ligger i hårdvara eller mjukvara har inte någon som helst betydelse. Poängen är att produkten inte stämmer överens med vad som marknadsförts.

Ni har helt fel där, men vägrar bara inse det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Förneka fakta... gör det du.

EDIT: Tänk dig själv att du köper en produkt efter att ha sett reklam eller läst om den och fastnat för just den eftersom den klarar av att göra "en viss sak". Skulle inte du då bli lite besviken ifall det visar sig att den inte klarar av det? Speciellt med tanke på att det var just detta som var anledningen till att valet föll på just den produkten?

Jag förnekar inget, tvärtemot så är det du som gör det bara för att du vägrar inse att det inte på något sätt förekommit falsk marknadsföring på denna produkt, du är bara så narcissistisk så du kan inte inse att du har fel på den punkten. Du kan gå och fråga vilken jurist eller konsumentrådgivare du vill och de kommer att säga samma sak eftersom produkten klarar av vad som utlovas, tvärtemot det exempel du skriver.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

De skulle hålla med om att Corsair marknadsfört produkten felaktigt JA.

Du påstår att produkten klarade vad som utlovats... trots att det dröjde ungefär ett halvår innan Corsair släppte den uppdaterade mjukvaran som möjliggjorde det. Hur får du det att gå ihop? O.o

Hur svårt är det att förstå? Produkten, dvs tangentbordet, var det inga fel på, det klarade av det från dag 1 OM det inte hade varit för ett problem i mjukvaran som dessvärre tog längre tid än beräknat att få till, men tangentbordet har det inte varit några problem med och har marknadsförts korrekt, problemet har inte funnits i det utan i just mjukvaran.
Det är som att jämföra ett problem i en drivrutin för en produkt, produkten i sig är det inga fel på utan problemet ligger i en mjukvara som uppdateras eller anser du att det konstant fel på alla grafikkort som släppts i urminnes tider eftersom de fortfarande uppdaterar drivrutinerna till dem?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Hur svårt är det att förstå? Produkten, dvs tangentbordet, var det inga fel på, det klarade av det från dag 1 OM det inte hade varit för ett problem i mjukvaran som dessvärre tog längre tid än beräknat att få till, men tangentbordet har det inte varit några problem med och har marknadsförts korrekt, problemet har inte funnits i det utan i just mjukvaran.
Det är som att jämföra ett problem i en drivrutin för en produkt, produkten i sig är det inga fel på utan problemet ligger i en mjukvara som uppdateras eller anser du att det konstant fel på alla grafikkort som släppts i urminnes tider eftersom de fortfarande uppdaterar drivrutinerna till dem?

Produkten bör rimligtvis innefatta hela "paketet" inkl. hårdvara, mjukvara, instruktionsbok, garanti och vad mer det nu kan vara. Det blir annars väldigt svårt att dra en gräns för vad som faktiskt är en produkt.

Att en produkt har potentialen att göra vad som utlovats som att den faktiskt kan göra det.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anarkizt:

Produkten bör rimligtvis innefatta hela "paketet" inkl. hårdvara, mjukvara, instruktionsbok, garanti och vad mer det nu kan vara. Det blir annars väldigt svårt att dra en gräns för vad som faktiskt är en produkt.

Att en produkt har potentialen att göra vad som utlovats som att den faktiskt kan göra det.

Just där så har du svaret på att det INTE är falsk marknadsföring av tangentbordet.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Just där så har du svaret på att det INTE är falsk marknadsföring av tangentbordet.

Ah, jag skrev fel ser jag nu, det skulle stå:

Att en produkt har potentialen att göra vad som utlovats är inte samma sak som att den faktiskt kan göra det.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anarkizt:

Ah, jag skrev fel ser jag nu, det skulle stå:

Att en produkt har potentialen att göra vad som utlovats är inte samma sak som att den faktiskt kan göra det.

Fortfarande, där har du svaret (det var så jag läste det från början, såg inte felskrivningen).

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nej, för att möjligheten fanns att välja 16,8 miljoner färger med det bara mjukvaran hade fungerat korrekt, falsk marknadsföring hade varit att marknadsföra det som RGB-belyst för att sen visa sig att det inte var RGB-brytare alls i det, men nu är det RGB-brytare i det så det marknadsförs helt korrekt.

Jag kan i princip sälja en vanlig sketen LED till dig och säga att den kan visa 16777216 färger. Var du hämtar signalen är upp till dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Jag kan i princip sälja en vanlig sketen LED till dig och säga att den kan visa 16777216 färger. Var du hämtar signalen är upp till dig.

Det är en grym skillnad på en vanlig sketen LED och en RGB.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det är en grym skillnad på en vanlig sketen LED och en RGB.

Jag sa aldrig vilka färger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Jag sa aldrig vilka färger.

Det kvittar eftersom en RGB har flera färger och du nämnde att du bara skulle sälja en, så det blir bara en färg. Hur som så faller din jämförelse väldigt platt och har ingenting med vad jag skrivit att göra, så gå tillbaks till ditt hörn där du tror dig ha rätt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det kvittar eftersom en RGB har flera färger och du nämnde att du bara skulle sälja en, så det blir bara en färg. Hur som så faller din jämförelse väldigt platt och har ingenting med vad jag skrivit att göra, så gå tillbaks till ditt hörn där du tror dig ha rätt.

Olika ljusnivå är olika färger. Så nej, jämförelsen står.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lorgix:

Olika ljusnivå är olika färger. Så nej, jämförelsen står.

Nej, de är inte i närheten av lika.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

På lanseringsdagen klarade INTE produkten vad som utlovats. Varför du ska envisas med att bortse ifrån mjukvaran som var ett KRAV för att t-bordet ska kunna visa alla färgerna förstår jag inte.

Det är skillnad på att vidareutveckla/förbättra en mjukvara och att som i det här fallet lägga till saknad/utlovad funktionalitet som för många säkerligen var främsta anledningen till ett köp.

Ja jag skulle självklart klaga ifall jag köper ett grafikkort som jag inte kan använda på grund av att det saknas drivrutiner eller är fel på dem. Men det tycker du väl är helt ok antar jag? Produkterna behöver inte stämma överens med marknadsföringen på lanseringsdagen... det duger om det fixas till inom några månader.

Varför ska du envisas med att INTE inse att det inte var fel på tangenbordet vid lanseringen? Mjukvaran krävs ENDAST för att fixa alla färgerna, men det betyder inte att det var fel på tangentbordet. Sluta vara så förbaskat fyrkantig...eller du kanske jobbar på någon myndighet så du har problem med att think outside the box.

Skrivet av Verminator:

Nej precis. Om man nu inte blivit informerad om det innan. Vilket inte var fallet gällande det här tangentbordet. Det stod ju även på kartongen att det kunde visa 16,8 miljoner färger.

Och det gör det och har gjort från start, sen att det fanns en fel i mjukvaran som hindrade det är en helt annan sak. Har ni ALDRIG varit med om en bugg i hela erat liv eller?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Verminator:

Tänk vilken tur att man kan skylla på mjukvaran idag va?

Nåja, de som köpte det här tangentbordet kunde ju i alla fall reklamera det ifall de inte var nöjda.

Själv återlämnade jag det dock inte på grund av det här problemet. Utan för att de programmerbara snabbknapparna inte fungerade. Säkerligen en bugg i mjukvaran det också, men det var tillräckligt för att godkänna reklamationen i alla fall.

Vad har det med belysningen att göra som bevisat var pga mjukvaran?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Den diskussionen har jag gått igenom i en annan tråd, denna handlar om Corsair's tangentbord som inte marknadsförts felaktigt alls.
Som ni diskuterar det så säljs de flesta billar med falsk marknadsföring, de flesta har en toppfart på 225km/h men vad gör det när du bara får köra i 120km/h som mest.

Min bil får köra i 235km/h enligt märkning och har varit uppe i 233km/h i Tyskland... vadå, får inte?? Du får utan problem köra i den farten bilen är konstruerad och godkänd för förutsatt att vägen tillåter det. Sen att du inte kan det pga hastighetsregler är en helt annan sak.
Om du tyckte 970 var fel argument, så valde du verkligen det dummaste argumentet själv.

Och OnT, om en produkt säger, vid köp, att den ska kunna leverera 16.7M färger, så ska du vid köp, från första minuten du använder den, kunna använda samtliga 16.7M färger. Oavsett vilken ursäkt, orsak eller "bugg" som gör att det inte fungerar ska rättas till innan försäljningen, annars är det falsk marknadsföring.

Där kanske fanns en konkurrents tangentbord bredvid som "bara" kunde visa 4096 färger. Du valde detta pga det kunde visa fler, vilket det vid köpet inte kunde och har då blivit lurad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Min bil får köra i 235km/h enligt märkning och har varit uppe i 233km/h i Tyskland... vadå, får inte?? Du får utan problem köra i den farten bilen är konstruerad och godkänd för förutsatt att vägen tillåter det. Sen att du inte kan det pga hastighetsregler är en helt annan sak.
Om du tyckte 970 var fel argument, så valde du verkligen det dummaste argumentet själv.

Och OnT, om en produkt säger, vid köp, att den ska kunna leverera 16.7M färger, så ska du vid köp, från första minuten du använder den, kunna använda samtliga 16.7M färger. Oavsett vilken ursäkt, orsak eller "bugg" som gör att det inte fungerar ska rättas till innan försäljningen, annars är det falsk marknadsföring.

Där kanske fanns en konkurrents tangentbord bredvid som "bara" kunde visa 4096 färger. Du valde detta pga det kunde visa fler, vilket det vid köpet inte kunde och har då blivit lurad.

Begreppet "falsk marknadsföring" är helt fel i detta, men behåll gärna skygglapparna på, ingen som lider av det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Rajat påstår att det inte var någon felaktig marknadsföring på grund av att felet inte låg i hårdvaran, utan i mjukvaran. Vad det nu skulle göra för skillnad förstår jag inte. Poängen här är ju att tangentbordet inte klarade av att visa alla färgerna som det skulle enligt specifikationerna.

Vilket innebär att produkten i sin helhet inte uppfyller de specifikationer som de själva sålt den med. Så håller med att det inte ska spela någon roll. Då får de vänta 6 mån tills de rättat till buggen innan de säljer produkten, eller sälja den med andra specifikationer (som de sen självklart kan förbättra).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Begreppet "falsk marknadsföring" är helt fel i detta, men behåll gärna skygglapparna på, ingen som lider av det.

Tydlig och klar information
Marknadsföringslagen slår fast principen att påståenden och andra framställningar inte får vara vilseledande. Med framställningar menas bl.a. ord, bilder, tecken och figurer. Det kan vara fråga om framställningar i annonser och broschyrer och på förpackningar, men också muntliga framställningar.
För bedömningen om viss marknadsföring är vilseledande eller inte får man se till marknadsföringen som helhet. Inom ramen för bedömningen krävs att informationen är av väsentlig betydelse för konsumenten och att den sannolikt påverkar mottagarens förmåga att fatta ett välgrundat beslut.
http://www.lwadvokat.se/page/7/art/29/akt/1/lang/se/html/vils...

Du kan då ha tagit ett beslut att handla detta tangentbord pga texten som på förpackningen påstår något som du inte fick levererat.

För vad gäller lagen?
Lagen gäller för all marknadsföring av varor, tjänster, fast egendom, men även arbetstillfällen och andra så kallade ”nyttigheter” – både till konsumenter och mellan näringsidkare.

2. Vilseledande reklam
Reklam får inte innehålla osanna påståenden eller framställningar (till exempel bilder) som är vilseledande.
Det är särskilt viktigt när det gäller uppgifter om pris, mängd, inverkan på hälsa och miljö och företagarens kvalifikationer och utmärkelser. Påståenden som ”bäst i test”, ”störst”, ”snabbast” måste kunna dokumenteras.
Det är tillräckligt att det finns en risk för att konsumenten ska bli vilseledd för att reklamen ska anses som otillbörlig.

http://www.saljarnas.com/Lag--avtal-2/Lagar1/Tillaten-och-for...

Så det räcker med att det kan vara vilseledande, vilket detta fallet av tangentbordet verkligen hamnar under. Även om inte just du väljer att köpa pga det, kan det finnas en risk att någon annan har/gör det för att de önskade ha den funktionen som inte fungerade.

10 § En näringsidkare får vid marknadsföringen inte använda sig
av felaktiga påståenden
eller andra framställningar som är
vilseledande i fråga om näringsidkarens egen eller någon annans
näringsverksamhet.

Förbud mot vilseledande marknadsföring
Första stycket gäller särskilt framställningar som rör
1. produktens förekomst, art, mängd, kvalitet och andra
utmärkande egenskaper,

2. produktens ursprung, användning och risker såsom inverkan på
hälsa och miljö,

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfatt...

De får med andra ord inte påstå något alls, som inte till 100% kan styrkas i produkten, vid köptillfället. Alla funktioner, finesser och egenskaper de påstås ha, måste finnas och fungera.

Så jag undrar...
Vem är det som har skygglapparna på?

Du är välkommen att titta på domar och andra utfall om liknande produkter och händelser, så ser du tydligt att det är sanningen, hela sanningen, eller falsk (eller med finare ord "vilseledande") marknadsföring som gäller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Rajat påstår att det inte var någon felaktig marknadsföring på grund av att felet inte låg i hårdvaran, utan i mjukvaran. Vad det nu skulle göra för skillnad förstår jag inte. Poängen här är ju att tangentbordet inte klarade av att visa alla färgerna som det skulle enligt specifikationerna.

Men där har ni ju helt fel, tangentbordet KLARADE av att visa alla färgerna, var bara ett fel i mjukvaran som begränsade det vid release, tangentbordet i sig klarade av det så falsk marknadsföring är det inte, det hade det enbart varit ifall det visade sig att det inte ens var RGB brytare i det.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Men där har ni ju helt fel, tangentbordet KLARADE av att visa alla färgerna, var bara ett fel i mjukvaran som begränsade det vid release, tangentbordet i sig klarade av det så falsk marknadsföring är det inte, det hade det enbart varit ifall det visade sig att det inte ens var RGB brytare i det.

Min bil kan köra över 235km/h också, om du sätter i större motor eller trimmar den. Ditt kylskåp kan dra mindre energi hemma än specificerat, om du sätter det i ett kylrum. Dina lampor klarar av att lysa längre, om du dimmar ner dem. Hur saker klarar av något om man i efterhand justerar omständigheterna är totalt irrelevant, då det från dag 1, vid köp ("release"), ska kunna klara av exakt det som är specificerat. Punkt slut.

Det du missar helt är att det spelar ingen som helst roll om den kunde det tekniskt sett eller inte. Och det spelar ingen roll om det är mjukvaru-, hårdvaru- eller design fel, då specifikationerna inte stämde. Poängen är att den vid "release" och fram till den mjukvaran var fixad, inte klarade av det som hävdades.
Hur detta i senare fall är fixat, eller ombyggt är totalt irrelevant ur lagens synpunkt.

Idag, när de kan hålla den specifikationen, så är det inget fel, men vid release har det varit falsk marknadsföring, oavsett ursäkter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Min bil kan köra över 235km/h också, om du sätter i större motor eller trimmar den. Ditt kylskåp kan dra mindre energi hemma än specificerat, om du sätter det i ett kylrum. Dina lampor klarar av att lysa längre, om du dimmar ner dem. Hur saker klarar av något om man i efterhand justerar omständigheterna är totalt irrelevant, då det från dag 1, vid köp ("release"), ska kunna klara av exakt det som är specificerat. Punkt slut.

Det du missar helt är att det spelar ingen som helst roll om den kunde det tekniskt sett eller inte. Och det spelar ingen roll om det är mjukvaru-, hårdvaru- eller design fel, då specifikationerna inte stämde. Poängen är att den vid "release" och fram till den mjukvaran var fixad, inte klarade av det som hävdades.
Hur detta i senare fall är fixat, eller ombyggt är totalt irrelevant ur lagens synpunkt.

Idag, när de kan hålla den specifikationen, så är det inget fel, men vid release har det varit falsk marknadsföring, oavsett ursäkter.

Finns ingen mening med att försöka få en fyrkantig människa med skygglappar att förstå detta då denne envist hävdar ett fel som inte finns eller har funnits. Ni vill bara skrika högt för sakens skull.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.