Permalänk
Medlem

Köp av nytt moderkort

Mitt moderkort pajade för ett antal veckor sen. Skulle behöva hjälp med att hitta ett liknande som passar med mina andra datorkomponenter. Detta är vad jag har i burken just nu:
Grafikkort XFX Radeon HD 690 2GB GDDR5 XXX PCI-E
Processor Intel LGA1155 Core i7 2600k
RAM Corsair XMS3 1600MHz 8GB Vengeance CL9
Mitt förra moderkort var en MSI Z68A-GD65 Gen3 s1155.

Permalänk

intressant processor (:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Larfi:

Det finns ett moderkort som heter exakt samma sak.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larfi:

Processor MSI Z68A-GD65 Gen 3 s1155

Skrivet av Larfi:

Typ därför

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Skrivet av Larfi:

Finns ingen cpu som heter så. Det är namnet på moderkortet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

woops Fixat

Permalänk

I princip alla moderkort med 1155 socket passar dig, ddr3 minne ska det ha också men det har dom flesta. Det blir mer intressant när man kollar på antalet fläktar du vill ha via moderkortet och hur mycket interna usb du vill ha.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Medlem

Tillräckligt många usb portar så man kan plugga in keyboard+mus Nä jag vet inte. Det är det jag behöver plus 2 eller 3 usb portar för andra grejer. Det gamla moderkortet stödde upp till fyra fläktar men jag använde endast den som man fick på köpet. Tänkte faktiskt på att köpa en vattenkylare till cpun för att kompensera.

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite och jag hittade det här kortet http://www.pricerunner.se/pi/35-2804371/Moderkort/Asrock-Z77-... är det någonting att ha?

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga kolla på begagnat. LGA 1155 utbudet idag är inte stort och dem få som fortfarande säljer dem säljer dem fortfarande till lanserings pris.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.