limma på eget ljuddämpande på befintligt chassi?

Permalänk

limma på eget ljuddämpande på befintligt chassi?

Kommer inom en snar framtid att göra en billig men satans behövande uppgradering för min nuvarande rigg. ska kirra ett BitFenix Neos av den enkla anledningen att jag tycker att den ser jävligt decent ut och är svinbillig. Hade lätt köpt Corsair Carbide 100R, Silent Edition om det inte vore för dom extra hundringarna bara för ett tystare system. (dessutom stör jag mig enormt på den utåtbuktande sidopanelen, what gives?)

Googlade lite men hittar ingen återförsäljare av dämpande material i den tjockleken som skulle passa i en dator.

Några rekommendationer till en ghettomod eller länkar till återförsäljare?

OBS: köp av annat chassi finns inte på kartan

Permalänk
Medlem

Kan starkt rekommendera detta:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering...

Jag köpte den tunnare på 10mm och anser det absolut det är värt de 100:- som de kostar för 1000*500mm

Mitt define r2 chassi som visserligen är ganska tyst blev i det närmaste helt ljudlöst. Detta även mitt på natten med sängen 50 cm från datorn.

Resultatet var i det närmsta otroligt, även om det såklart spelar roll vad man har för komponenter i sin dator sedan tidigare, där jag redan hade ganska tysta komponenter, med långsamt snurrande fläktar. Det enda man kan höra är när hårddisken spinner upp, men när den väl är igång är den ändå ohörbar.

Permalänk
Skrivet av guos89:

Kan starkt rekommendera detta:

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering...

Jag köpte den tunnare på 10mm och anser det absolut det är värt de 100:- som de kostar för 1000*500mm

Mitt define r2 chassi som visserligen är ganska tyst blev i det närmaste helt ljudlöst. Detta även mitt på natten med sängen 50 cm från datorn.

Resultatet var i det närmsta otroligt, även om det såklart spelar roll vad man har för komponenter i sin dator sedan tidigare, där jag redan hade ganska tysta komponenter, med långsamt snurrande fläktar. Det enda man kan höra är när hårddisken spinner upp, men när den väl är igång är den ändå ohörbar.

Snabbt svar och precis vad jag letade efter. Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GayforLenin:

Kommer inom en snar framtid att göra en billig men satans behövande uppgradering för min nuvarande rigg. ska kirra ett BitFenix Neos av den enkla anledningen att jag tycker att den ser jävligt decent ut och är svinbillig. Hade lätt köpt Corsair Carbide 100R, Silent Edition om det inte vore för dom extra hundringarna bara för ett tystare system. (dessutom stör jag mig enormt på den utåtbuktande sidopanelen, what gives?)

Googlade lite men hittar ingen återförsäljare av dämpande material i den tjockleken som skulle passa i en dator.

Några rekommendationer till en ghettomod eller länkar till återförsäljare?

OBS: köp av annat chassi finns inte på kartan

Jag brukar alltid använda http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Ljudisolering... på alla större metalytor.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb