Swec Mörkt eller Ljust - Vad kör du ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Swec Mörkt eller Ljust - Vad kör du ?

!! Man kan fylla mer än ett svar !!

Jag vet inte hur många som använder det mörka temat (inofficiellt) som nu funnits till Sweclockers ett bra tag, så tänkte göra en liten poll om det.
Vet mycket väl om att Swec 6.0 kommer rullas ut imorgon, och huruvida det kommer att kräva med mindre ändringar eller större insatser för att få det mörka temat portat är ännu oklart om jag fattat rätt.

Men vad kör du idag ?

Jag personligen använder det mörka på heltid och fullkomligen älskar det. Kan vara det bästa sedan flytande margarin!
Hoppas verkligen att det görs insatser av våra flitiga användare och moddare att få till detta otroliga tema (fast ännu bättre?, hur det nu skall gå..) även till 6.0 -plattformen.

Mörka temat // Moddat

Ljusa temat // Orginal

(Man kan även klicka på bilderna för att få dem i helskärm)

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Kör det mörka temat.

Då det redan har skrivits ett mörkt tema är det nog inte nödvändigt att lägga ned resurser på att göra ett eget inför Swec 6.0. Ett fält kan dock möjligen läggas till i inställningarna för alternativa användarskapade css-filer.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av buchno:

Kör det mörka temat.

Då det redan har skrivits ett mörkt tema är det nog inte nödvändigt att lägga ned resurser på att göra ett eget inför Swec 6.0. Ett fält kan dock möjligen läggas till i inställningarna för alternativa användarskapade css-filer.

Jaha kommer det finnas stöd för ett mörkt tema per default menar du ?
Det var mer än vad jag visste isåfall... Anyway, är det så är det ju awesome!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Glömde av att det fanns mörkt tema så installerade det precis igen

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Personligen kör jag det "vanliga" vita temat. Inget större fan av text på svart bakgrund, dels för att texten inte syns lika klart (mörkgrå mot svart) men även för att jag helt enkelt bara gillar ljusare färger bättre. Jag har även f.lux som gör färgerna varmare och skonsammare för ögonen, vilket jag tror är huvudorsaken bakom varför många väljer det mörka istället för det ljusa.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Inaktiv

Jag kör original temat för att få sidan att fungera som biberu avsett att den gör. Sedan tycker jag också att den är snyggare och mer läsbar dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag kör det svarta temat, mest för att jag tycker det ser modernt och pr0 ut. Thats it. Sen har jag heller aldrig gillat att läsa svart text på vit bakgrund så det svarta temat passar ju perfa....

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Lunchlådan:

Jag kör det svarta temat, mest för att jag tycker det ser modernt och pr0 ut. Thats it. Sen har jag heller aldrig gillat att läsa svart text på vit bakgrund så det svarta temat passar ju perfa....

Jag tycker precis som dig.
Anser också att det svarta ser bättre ut än det vita/ljus - men detta är ju min preferens.

Att texten är mer svårläst... nja, det kan jag inte hålla med om.
Men det skiljer sig ju även från person till person.

Sitter ofta i lite mörkare miljöer / skapar mörkare miljöer, och då är det mer påtagligt att "titta in en vit lampa" än en mörkare dito.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Waat, finns det ett mörkt tema? Jag kommer köra det om någon minut

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Sett det här förut, men aldrig fått tummen ur att testa.
Mycket snyggare med mörkt tema

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att rösterna på "Det räcker med att det finns ljust tema i ver. 6" är inte speciellt genomtänkta?

Det finns ju inga nackdelar med att ha det som ett alternativ, det är ändå inget som tar utvecklingstid från Swec själva.

Skrivet av anders190:

Jag kör original temat för att få sidan att fungera som biberu avsett att den gör. Sedan tycker jag också att den är snyggare och mer läsbar dessutom.

Det är ju ingen funktionell skillnad?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SeF.Typh00n:

Är det bara jag som tycker att rösterna på "Det räcker med att det finns ljust tema i ver. 6" är inte speciellt genomtänkta?

Det finns ju inga nackdelar med att ha det som ett alternativ, det är ändå inget som tar utvecklingstid från Swec själva.

Hur menar du ?
Jag tyckte det var antingen eller fråga.. men vi kanske tänker olika

Vet någon hur man gör, eller om man ens kan... - redigera en poll ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andreas_dock:

Hur menar du ?
Jag tyckte det var antingen eller fråga.. men vi kanske tänker olika

Vet någon hur man gör, eller om man ens kan... - redigera en poll ?

Jag syftade mest på dom som just väljer det alternativet. Det borde ju ligga på 0

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag syftade mest på dom som just väljer det alternativet. Det borde ju ligga på 0

Jaha, då är jag med
Jo, men tyckas lite intressant... men för att vara politisk korrekt tog jag med det iaf, och det verkar ju onekligen vara folk som kör det "vanliga" och tycker att det räcker. Så... där ser man!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är ju ingen funktionell skillnad?

Allt flyter ihop i samma svärta, ser inte bra ut i mitt tycke. Jämför med sidelementen som har olika färger i orginalet, i den svarta har allt samma svärta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Allt flyter ihop i samma svärta, ser inte bra ut i mitt tycke. Jämför med sidelementen som har olika färger i orginalet, i den svarta har allt samma svärta.

Det spelar ju ingen roll för funktionen, det är väl snarare hur du upplever det. Funkar kanon på min BenQ.

Vilka sidelement är det du syftar på? Bakgrunden?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Entusiast

Kul att se att det uppskattas

Jag som skapare av det förra kan ju passa på att nämna att det mörka temat för Sweclockers 6.0 har varit färdigt sedan i februari. Ni kan se tråden på betaforumet: http://swec6.test.biberu.com/forum/trad/1359211-morkt-tema-fo...

Så ni behöver inte oroa er, I've got you covered.

Jag kommer uppdatera tråden så fort jag hinner efter att 6.0 är live, ni som redan har det installerat kommer inte behöva göra något alls.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Blargmode:

Kul att se att det uppskattas

http://blargmode.se/files/swec_dark_theme/dark_side.jpg

Jag som skapare av det förra kan ju passa på att nämna att det mörka temat för Sweclockers 6.0 har varit färdigt sedan i februari. Ni kan se tråden på betaforumet: http://swec6.test.biberu.com/forum/trad/1359211-morkt-tema-fo...

Så ni behöver inte oroa er, I've got you covered.

Jag kommer uppdatera tråden så fort jag hinner efter att 6.0 är live, ni som redan har det installerat kommer inte behöva göra något alls.

Ja du skall som sagt ha ett stort tack!!

Personer som du underlättar för många andra användare varje dag, och då menar jag inte enbart det mörka temat på Swec. Ni "kreativa själar" har en tendens att göra bra saker bättre, utan att kräva något tillbaka. Ni gör det för att ni tycker det är kul och en personlig utmaning.
Sådant uppskattad enormt

Så sträck på dig!, riktigt bra jobbat

Och att det kommer fungera direkt för oss nuvarande användare i 6.0... Vad skall man säga?
Nörd-hjärtat bankar hårt utav glädje

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Mörkt tema utan reklam!

Permalänk
Medlem

Kör mörkt tema och Sweclockers enhanced.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

mörkt, har dock upptäckt en bugg i chrome, hela skärmen blir svart när jag försöker scrolla med middle mouse.

Visa signatur

Byter hårdvara alltför ofta.... Mest troligt sitter jag på en dator med någon linuxdist på.

Permalänk
Avstängd

Jag kör också vita orginal. Tycker det ser bäst ut då.

Permalänk
Medlem

Hur väljer man mörkt tema?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Aldrig sett mörka förut, men det där passar bäst i en tidning för vuxenunderhållning! Så sjukt snyggt! Hur byterman?!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av jorgen69:

Hur väljer man mörkt tema?

Skrivet av TheFlyingFin:

Aldrig sett mörka förut, men det där passar bäst i en tidning för vuxenunderhållning! Så sjukt snyggt! Hur byterman?!

Skickades från m.sweclockers.com

Klicka på länken "mörkt tema" i början utav tråden, så kommer ni till en detaljerad guide.
Läs och lär.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av nackskägg:

Mörkt tema utan reklam!

Mörkt tema med reklam*
Inte för att jag gillar reklam. Men för att jag gillar Sweclockers.

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det spelar ju ingen roll för funktionen, det är väl snarare hur du upplever det. Funkar kanon på min BenQ.

Vilka sidelement är det du syftar på? Bakgrunden?

Lol, jag måste ha kollat på TN-skärmen jag satt vid tidigare idag, på mina IPS-skärmar hemma så syns helt klart bättre. My bad!

Dels den vita färgen i bagrunden samt det gråa i bakgrunden där själva nyheterna syns exempelvis. På skärmen jag satt tidigare idag upplevdes detta bara vara svart men nu hemma vid en närmare titt så märks skillnaderna bättre.

Men ja, föredrar fortfarande orginalet!

Permalänk
Medlem

Det finns gott om forum som tillåter val av teman på sajten, varför inte swec?

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hur får man till det mörka temat nu då ?
Direkt vid övergången såg det helt mupp ut ju

Edit; såg just denna post, det borde lösa det...
#15405240

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Avstängd

Vart i tusan ändrar man färgen för användaren? Hittar det ingenstans under min profil eller någonstans

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ