Permalänk
Medlem

Edifier E25 Luna Eclipse

Sugen på nytt ljud till datorn, fasnade verkligen för design mm på Edifier E25 Luna Eclipse (vita)

https://www.dustinhome.se/product/5010782332/e25-luna-eclipse...

Nån som har sånna här? funkar dom bra?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Jag valde mellan dessa och Harman/Kardon SoundSticks till min bror när han fyllde år. Och det blev Soundsticks då dem i min mening hade bättre ljud.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag valde mellan dessa och Harman/Kardon SoundSticks till min bror när han fyllde år. Och det blev Soundsticks då dem i min mening hade bättre ljud.

har tittat lite på dom oxå men designen på dom är tyvärr inte så lockande

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrACiD:

har tittat lite på dom oxå men designen på dom är tyvärr inte så lockande

Gå bara inte för mycket på utsidan när du köper högtalare. Det är verkligen insidan som räknas när det gäller ljud. Men lyssna på olika högtalare så du inte blir missnöjd med ljudet i slutändan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så är det ju absolut. Får se om nån svarar som har dom.

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk

Sitter och tittar på dessa jag med.
Såg att de går för 999 just nu. Så blev lite sugen.
Tänkte först bara göra det lätt för mig och köpa ett par T20. Men dessa är bara 400kr mer och verkar ge så mycket bättre ljud.

Det här ljudtestet fick mig att överväga rejält:
https://www.youtube.com/watch?v=cCA_xHaV7Lw

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Sitter och tittar på dessa jag med.
Såg att de går för 999 just nu. Så blev lite sugen.
Tänkte först bara göra det lätt för mig och köpa ett par T20. Men dessa är bara 400kr mer och verkar ge så mycket bättre ljud.

Det här ljudtestet fick mig att överväga rejält:
https://www.youtube.com/watch?v=cCA_xHaV7Lw

vart hittar du dom för 999:- ?
Hittade, men va tyvärr bara dom svarta, måste ju ha dom vita såklart

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Sitter och tittar på dessa jag med.
Såg att de går för 999 just nu. Så blev lite sugen.
Tänkte först bara göra det lätt för mig och köpa ett par T20. Men dessa är bara 400kr mer och verkar ge så mycket bättre ljud.

Det här ljudtestet fick mig att överväga rejält:
https://www.youtube.com/watch?v=cCA_xHaV7Lw

Vilket totalt värdelöst test. Det säger ju ingenting. Det kan som "bäst" låta så som dina nuvande högtalare låter. Men säger INGET om hur dom högtalarna låter

Permalänk
Medlem

jag har inga alls så måste ju låta bättre än det iaf?

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk

Jag har dom. Allt är iofs relativt, och med tanke på storleken(i mina mått små) och vad dom kostar (jag betalade 1200.-) låter dom fantastiskt. Att dom sen har BT är en grym bonus. Enda minuset är "knapparna", jag föredrar riktiga rattar.

Edit: Googla på "edifier luna eclipse review"

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Skrivet av TrACiD:

vart hittar du dom för 999:- ?
Hittade, men va tyvärr bara dom svarta, måste ju ha dom vita såklart

Det var visst bara de svarta Sorry

Permalänk
Rekordmedlem

Ett begagnat hifisystem är det som ger bäst ljud i prisklassen så bestäm först om design eller ljudkvalitet är viktigast.
ska man ha nya prylar börjar det bli anständigt med ett par aktiva monitorer kring 2000 kr om man inte har några större krav på basåtergivning, vill man ha bas under/ner till åtminstone 40Hz på ett bra sätt bör man ha minst 8" are om det inte är högtalare som ska monteras /ställas mot väggen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.