Tips / råd för väggmontering av Klipsch KS-14

Permalänk

Tips / råd för väggmontering av Klipsch KS-14

Hej!

Är så här att jag sitter med ett 7.1 ljudsystem med 2 st par Klipsch KS-14 bak. Ett par ska stå som dem gör nu och det andra paret vill jag ha upp på väggen ovanför soffan. Bor i lägenhet och är betongvägg där jag vill ha upp dem. Vet ju att det ska bli till att borra och så men har ingen vidare koll på vad jag ska använda för att montera dessa på väggen. Dem har nyckelhålsupphängning eller vad man kallar det.

Tänkte länka till bilder på högtalarna och så här så att någon vänlig själ kanske kan komma med något bra tips vad jag kan använda mig av för att få upp dem på väggen.

Så här ser iallafall högtalarna ut

http://saigonhd.com/upload/tinymce/San%20Pham/Hinh%20anh/Loa/...

och lite info från klipschs hemsida om högtalarna:

HEIGHT: 6.66" (16.9cm)
WIDTH: 15" (38.1cm)
DEPTH: 6.5" (16.5cm)
WEIGHT: 8lbs (3.6kg)
MOUNTING: Keyhole Bracket

Tack på förhand

Mvh Lasse

Permalänk
Avstängd

en skruv ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk

Hål-plugg-skruv

När det är så låg vikt kan du ta nästan vilken plugg som helst. Pluggen ska vara på gränsen till för stor, så du får knacka in den i hålet med en hammare.

Du kan borra för så liten plugg som du kan hitta, det kommer hålla ändå.

Jag tycker dock det är svårt att borra mindre än 5mm, beroende på att min borrhammare är en riktig budgethistoria.
Med en bättre maskin får du bättre precision.

Slagborr på en vanlig borrmaskin kan fungers med ett bra borr till, men en del betong är galet hård, så se hellre om du hittar en borrhammare så slipper du hålla på så länge.

Och glasögon, öronskydd och gärna en mask!!

Visa signatur

.:bjorn