Att ha hörlurskontakten ikopplad i teven & ändå kunna använd tevens högtalare

Permalänk

Att ha hörlurskontakten ikopplad i teven & ändå kunna använd tevens högtalare

Hej

Är inte säker på om den här ska i tvforumet eller i ljudforumet.

Som det är nu så måste jag springa fram och tillbaka till bakom teven för att koppla i ljudkabeln från mina trådlösa hörlurars laddningsstation till teven när jag vill använda dom, för att sen krångla mig tillbaks bakom teven för att dra ut ljudkabeln om jag vill använda tevens högtalare istället.

Finns det inget smidigare sätt? Direkt jag kopplar i kabeln i uttaget bakom teven så kör den automatisk på hölurarna. Då går det inte heller att välja tevens högtalare i inställningarna på teven utan dom är ''grayed out''.

Teven är en Samsung 46'' nånting från 2011 och lurarna är ett par Sennheiser RS170 (tror jag dom heter).

Nån idé om hur jag löser detta ?

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Problematik:

Hej

Är inte säker på om den här ska i tvforumet eller i ljudforumet.

Som det är nu så måste jag springa fram och tillbaka till bakom teven för att koppla i ljudkabeln från mina trådlösa hörlurars laddningsstation till teven när jag vill använda dom, för att sen krångla mig tillbaks bakom teven för att dra ut ljudkabeln om jag vill använda tevens högtalare istället.

Finns det inget smidigare sätt? Direkt jag kopplar i kabeln i uttaget bakom teven så kör den automatisk på hölurarna. Då går det inte heller att välja tevens högtalare i inställningarna på teven utan dom är ''grayed out''.

Teven är en Samsung 46'' nånting från 2011 och lurarna är ett par Sennheiser RS170 (tror jag dom heter).

Nån idé om hur jag löser detta ?

Tack på förhand !

Det beror helt på teven. Många apparater har idag separata volymkontroller för högtalarna och hörlursutgången och då är det bara att ändra dem förstås, men inte alla och då är det ganska kört tyvärr. Min teve som är mindre än två år har inte ens en hörlursutgång alls exempelvis. En soundbar eller hembioförstärkare eller så kan ha dessa möjligheter dock men de kostar förstås.