The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem

http://whatifgaming.com/developer-insider-the-witcher-3-was-d... Vad säger ni? Jag väljer att ta det med en nypa salt fram till 19de maj.. Men dom har ju sagt att alla platformar får samma version så det kanske är sanning..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

http://whatifgaming.com/developer-insider-the-witcher-3-was-d... Vad säger ni? Jag väljer att ta det med en nypa salt fram till 19de maj.. Men dom har ju sagt att alla platformar får samma version så det kanske är sanning..

postade den där precis två eller tre inlägg innan, stämmer det suger det ju hårt... Men verkar som att det går att modda .INI filerna ganska mycket hoppas moddarna fixar till detta....

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Så jäääävla taggad! Som man väntat på spelet! Bara 6 dagar kvar nu
Försöker hålla mig borta från alla spekulationer av försämrad grafik och allt annat som skrivs om spelet. Kommer nog bli nöjd även om dom skalat ner grafiken. Lite tråkigt om det är sant eftersom jag uppgraderade datorn just för The Witcher 3 för några månader sen från AMD 290 till nvidia 980 SLI

Har bokat CE med halsband och statyn m,m Usch den här väntan är nog det värsta jag varit med om!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

postade den där precis två eller tre inlägg innan, stämmer det suger det ju hårt... Men verkar som att det går att modda .INI filerna ganska mycket hoppas moddarna fixar till detta....

Sorry, missade det.. Ja, vi får hoppas på det! Mods kommer nog rätta till det men om det är sant så borde ju CDPR komma ut och säga det, som det är nu står dom ju kvar i att "there is no downgrade"

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Är rätt sugen på att köra spelet via GOG, men hur blir det om jag köper en fysisk version? Blir jag tvingad att köra det på Steam då? Grejen är att jag vill använda mig av GOG, men t ex karta och annat vill jag ha fysiskt. Det jag hann googla fram lite hastigt var att ingen vet till 100%.

Alternativt får jag köpa spelet via GOG och sedan rita av kartan med den inte-allt-så-fungerande bläckpennan som ligger bredvid datorn.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Måste man spela de tidigare två spelen för att fatta vad som händer i 3an? Har för mig jag spelade större delen av 1an men sen kom det nått annat spel och..ja ni vet hur det blir.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Stämmer det är det bara ytterligare ett tillfälle där konsollernas förekomst förstör för PC-spelarna och försämrar spels komplexitet i allmänhet. Det kan gälla grafiken eller styrmetoderna och dess begränsningar. DAI är ju ytterligare ett aktuellt exempel på detta.

I just DA:I har detta retat mig något fruktansvärt - speciellt gällande det fördummande UI:t - som helt klart var anpassat för konsollers handkontroller - vilket i sin tur resulterade i ett fruktansvärt rörigt inventory UI m.m. Jag har svårt att komma in i spelet p.g.a. dessa störningsmoment.

Jag är sugen på Witcher 3, men kommer inte att göra samma misstag som jag gjorde med DA:I: Att förboka det. Kommer att avvakta.

Spelet har fått bra recensioner, bl.a. av Gamespot, men det fick DA:I också.
Verkar som att Gamespots recensenter enbart har konsolperspektiv när de recenserar spel numera?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Måste man spela de tidigare två spelen för att fatta vad som händer i 3an? Har för mig jag spelade större delen av 1an men sen kom det nått annat spel och..ja ni vet hur det blir.

Nej det behöver du inte, man kommer att få lite info slängt i ansiktet från tidigare spelen

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Måste man spela de tidigare två spelen för att fatta vad som händer i 3an? Har för mig jag spelade större delen av 1an men sen kom det nått annat spel och..ja ni vet hur det blir.

Nope, men förslår verkligen att du prövar åtminstone 2an. Är generellt ett riktigt bra spel och är utan tvekan värt att spela igenom. 1an är dock ganska föråldrad, så det får du välja själv. Spelar du de tidigare spel kommer du förstå ganska mycket mer samt blir nog spelet lite mer "immersive".

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Crazy:

Är rätt sugen på att köra spelet via GOG, men hur blir det om jag köper en fysisk version? Blir jag tvingad att köra det på Steam då? Grejen är att jag vill använda mig av GOG, men t ex karta och annat vill jag ha fysiskt. Det jag hann googla fram lite hastigt var att ingen vet till 100%.

Alternativt får jag köpa spelet via GOG och sedan rita av kartan med den inte-allt-så-fungerande bläckpennan som ligger bredvid datorn.

Jag har också tittat runt på detta. Väldigt oklart om det är GOG/DRM-fritt eller Steam. Vissa butiker skriver Steam, andra ingenting. Borde vara GOG-utgåvor med tanke på CDPR och GOGs koppling men man vill ju inte riskera att få Steam-versionen.

Eventuellt köper jag spelet på GOG bara. Med Witcher 1+2 rabatten så blir det 43 euro ca och då skiljer det en tia mot alternativet jag lutar åt från butik, Electroworld och premium-frakt. Då det bara är en vanlig simpel utgåva så skulle den se lite larvig ut bredvid den feta Witcher 1: Enhanced Edition-utgåvan samt Witcher 2: Nordic Edition hehe.

Inte ens den officiella Witcher 3-sidan nämner ens detta. Skulle vara om man får tag i någon av butikerna som säljer spelet. Electroworld och Komplett är exempel på butiker som faktiskt har spelet i lager redan. Det borde stå på kartongen trots allt.

EDIT: Chattade precis med Kompletts chatt och de har inte själva spelen tillgängliga att kolla på men Nvidia-nycklarna de skickat ut är GOG-nycklar.

Permalänk

Massiv downgrade av grafikresurser, tesselering, particle-count, volumetrisk rök, vatten-simulemring m.m är i princip bekräftat nu via en anonym källa i utvecklarteamet. Via har alltså en WatchDogs 2.0-debakel på gång:

http://whatifgaming.com/developer-insider-the-witcher-3-was-d...

Samt ett officiellt uttalade ifrån utveklarna själva:
And how will the PC ultra compare to consoles?

You will be able to find some small differences like Nvidia Hairworks for example but they are very demanding graphically so you must have a strong machine. It’s not a political thing to say but in the future you will be able to turn on Ubersampling that killed the Witcher 2 at release and now it will do the same, so we don’t want to unlock it now. The game looks better but has absurd requirements.

Are all models and textures the same?

Yes, there’s only one version, without it we wouldn’t be able to deliver the game on time. We would have to strip it down, build and test separately on all 3 platforms which is infeasible. To we do it all on one foundation and then distribute it to all devices.

Källa:
http://forums.cdprojektred.com/threads/33437-GRYOnline-pl-int...

Sedan har vi ju bilderna som postats tidigare. TW3 må fortfarande vara snyggt, riktigt snyggt men ändå LÅNGT ifrån vad vi såg på E3 2013.

Bara att ta fram facklor och högafflarnu gott folk.

Permalänk
Avstängd

Fan vad arg man blir, varför ska skitkonsollerna komma och förstöra för PC-spelarna

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Folk som förväntade att spelat skulle se ut som E3 2013, ursäkta men ni måste vara rena idioter. Trailers är alltid och kommer alltid se bättre ut än det verkliga resultatet, detta gäller film, TV-serier och spel. Nästan varje spel trailer jag sett genom åren har sett bättre ut än spelet, varför verkar detta vara en så ny grejer för så många ? Watch Dogs var långt från den första och enda som gjort det ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

3 länkartill samma whatifgaming artikel på mindre än 10 posts. Ganska bra jobbat av folk att inte läsa tråden.

Oh well får vänta med det några månader så kanske communityn moddat till det. Inget köp på release iaf.

@Johanfalk
Cinematic trailers må vara en sak men gameplay trailers ska inte förändras så mycket

Skrivet av anon5930:

Frågan är hur många datorer som skulle klara av spelet med utseendet från de builds som visats 2013 och 2014. Är nog ganska få skulle jag tro.

Troligtvis få system men med freesync/gsync och okej med kraft i burken skulle nog en hel del på forumet få det spelbart. Sen är det alltid trevligare att kunna skruva upp med tiden än att vara fast på en lägre maxnivå.

Permalänk

Fortfarande en massa spekulationer, kollar man videon som Gamespot släppte för några dagar sen så ser grafiken helt okej ut för att vara på Xbox One.

https://www.youtube.com/watch?v=i48_dHvCaiQ

Permalänk
Skrivet av JohanFalk:

Folk som förväntade att spelat skulle se ut som E3 2013, ursäkta men ni måste vara rena idioter. Trailers är alltid och kommer alltid se bättre ut än det verkliga resultatet, detta gäller film, TV-serier och spel. Nästan varje spel trailer jag sett genom åren har sett bättre ut än spelet, varför verkar detta vara en så ny grejer för så många ? Watch Dogs var långt från den första och enda som gjort det ?

Det stämmer att trailers ofta ser bättre ut, men det är en sjukdom som blivit vanligare de senaste åren. WatchDogs, Alien Colonial marines, Crysis2 och listan fortsätter. Dock kan man ju i sin barnliga naivitet förvänta sig att en trailer som spelats in "in-game" så att säga är mer att lita på än någon CGI-dravel. Att spelet förändras något i sitt utseende efter två års utvecklining är givetvis något man kan förvänta sig men skillnaden i detta fall är ju rent ut sagt astronomisk. HELT olika spel i princip. Jag hoppas verkligen att jag har fel i detta. Vi får se om 6 dagar. Tråden på neogaf rekommenderar jag andra att följa då detta diskuteras friskt där:
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1043668&page=64

På CDProjects egen hemsida så stänger dom alla trådar utan vidare så fort downgrade nämns. Dom varken bekräftar eller dementerar något, vilket ofta brukar betyda fulspel. Precis som i politiken alltså.

@Rosapantern

Det är inte grafiken i sig som vi oroar oss för. Det är de stora skillnaderna vi kan se mellan 2013:s build och 2015:s build, dessutom syftar jag i huvudsak på PC och inte Xbox.

Permalänk
Medlem

@anon5930 @Crazy: Jag vill också veta detta. Hoppas verkligen på att det är via GOG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gainsgoblin:

3 länkartill samma whatifgaming artikel på mindre än 10 posts. Ganska bra jobbat av folk att inte läsa tråden.

Oh well får vänta med det några månader så kanske communityn moddat till det. Inget köp på release iaf.

@Johanfalk
Cinematic trailers må vara en sak men gameplay trailers ska inte förändras så mycket

Troligtvis få system men med freesync/gsync och okej med kraft i burken skulle nog en hel del på forumet få det spelbart. Sen är det alltid trevligare att kunna skruva upp med tiden än att vara fast på en lägre maxnivå.

Det ligger samtidigt en kostnad (i form av tid och pengar) med att ge ännu högre grafik inställningar, speciellt om för få kommer kunna använda det.

Jag gissar på att även 3an kommer få en Enhanced Edition. Uppdatering efter ca ett år där även grafiken förbättras.

Skrivet av Snigeln Bert:

@anders190 @Crazy: Jag vill också veta detta. Hoppas verkligen på att det är via GOG

Jag såg nu på CDPR forum så finns det en FAQ som tar upp vad som gäller. Retail-utgåvan kräver inte GOG men en GOG-nyckel medföljer så spelet går att lösa in hos GOG. Ingen Stram med andra ord.

Permalänk
Medlem

Känns rent spontant som ett spel man inte bör köpa dag 1 till PC. Kommer va prestandaproblem och buggar innan de hunnit patcha några gånger. :/ Känns som det mer eller mindre är standard för industrin nu för tiden.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Hedersmedlem

Jag förköpte spelet på GOG förra året direkt när det släpptes (juli tror jag) så det har varit lång väntan. Eftersom jag känner sympati med CDPR och GOG så ville jag stötta och för mig är alltid gameplay king, grafiken kommer i andra hand. Antagligen pga att jag växte upp med spel som Full throttle, The Dig eller Indiana Jones and the fate of Atlantis. Fantasiska spel trots kass (charmig säger en del nostalgiker) grafik.

Tror t o m Witcher 3 är det första spel jag förbokat, någonsin.

@anon5930: En EE-version låter väl inte helt osannolik. Kan bli bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Känns rent spontant som ett spel man inte bör köpa dag 1 till PC. Kommer va prestandaproblem och buggar innan de hunnit patcha några gånger. :/ Känns som det mer eller mindre är standard för industrin nu för tiden.

Det har rapporterats ojämn prestanda och buggar i PS4 versionen testare fått tag i. Utvecklarna hävdar att en patch vid release ska åtgärda detta, men så brukar det ju låta.
Kommer förmodligen vara samma sak med både Xbox och PC. Jag hoppas det kommer vara spelbart iaf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Frågan kanske har ställts innan, men är det någon som vet huruvida man behöver spela de två första witcher-spelen innan man ger sig på Witcher 3? Vet att det tydligen finns en story, men i vissa fall kan ju ett spel vara grymt ändå utan en story/en story som faller bort.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Tycker det är udda att man har släppt på embargot för PS4a, rätt tidigt att komma med recensioner för spelet en vecka innan också... Varför har man inte släppt på embargot för PC och XB1?

Någon som minns embargot på AC? Hmm...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Alltid mycket snack om hur spelen är när det närmar sig release datumet.
Det går mycket snack nu om att de har nerfat PC tack vare att det ska fungera på konsolerna.
CD Projekt Red har något event med Twitch imorgon där de ska visa gameplay med Witcher 3. Dock kvalitén på streams är inte alltid rättvis men ger en mer fingervisning på hur det kommer att se ut eventuellt.

Permalänk
Skrivet av vompen:

Frågan kanske har ställts innan, men är det någon som vet huruvida man behöver spela de två första witcher-spelen innan man ger sig på Witcher 3? Vet att det tydligen finns en story, men i vissa fall kan ju ett spel vara grymt ändå utan en story/en story som faller bort.

I intervjuer med CDprojectRED har man fått veta att spelet börjar med en Prologue i stil med den som finns i t.e.x. Mass Effect 3 där du får veta bakgrundshistorian ifrån tidigare spel samt (troligen) göra vissa val som annars automatiskt skulle ha importerats ifrån TW1 och TW2-sparfiler om du haft några. Däremot skadar det ju givetvis inte att spela igenom de två tidigare spelen. TW1 är extremt segt de första par timmarna men blir sedan extremt bra halvvägs in och mot slutet. TW2 är bra rakt igenom och ett av de bästa RPG:er jag spelat och hamnar definitivt där uppe med Mass Effect, Dragon Age, The Elder Scrolls m.m.

EDIT: Själv kommer jag lira igenom TW2 en gång till först. Var ju länge sedan sist. Dessutom så gör Downgrade-ryktena mig orolig så jag vill inte betala fullpris för något som kanske är skit. Tyvärr kan man inte räkna med att spel är "färdiga" vid release nuförtiden. Spelet måste mogna med patchar och plåster några månader innan de blir spelbara.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vompen:

Frågan kanske har ställts innan, men är det någon som vet huruvida man behöver spela de två första witcher-spelen innan man ger sig på Witcher 3? Vet att det tydligen finns en story, men i vissa fall kan ju ett spel vara grymt ändå utan en story/en story som faller bort.

Nu har jag förvisso inte kollat själv, men på YouTube så brukar det ju finnas "krashgenomgångar" som går igenom tidigare storys i spel/filmer m.m. så den oinsatte slipper sätta sig och spela igenom tidigare delar. Kan tänka mig att det finns en sådan för Witcher 1 & 2.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MultiMan:

Jag förköpte spelet på GOG förra året direkt när det släpptes (juli tror jag) så det har varit lång väntan. Eftersom jag känner sympati med CDPR och GOG så ville jag stötta och för mig är alltid gameplay king, grafiken kommer i andra hand. Antagligen pga att jag växte upp med spel som Full throttle, The Dig eller Indiana Jones and the fate of Atlantis. Fantasiska spel trots kass (charmig säger en del nostalgiker) grafik.

Tror t o m Witcher 3 är det första spel jag förbokat, någonsin.

@anders190: En EE-version låter väl inte helt osannolik. Kan bli bra.

Kanske liknande Skyrim där man släpper texturepack senare.
Nåja, grafik åsido så ser ju storyn ut att hålla god klass

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

I intervjuer med CDprojectRED har man fått veta att spelet börjar med en Prologue i stil med den som finns i t.e.x. Mass Effect 3 där du får veta bakgrundshistorian ifrån tidigare spel samt (troligen) göra vissa val som annars automatiskt skulle ha importerats ifrån TW1 och TW2-sparfiler om du haft några. Däremot skadar det ju givetvis inte att spela igenom de två tidigare spelen. TW1 är extremt segt de första par timmarna men blir sedan extremt bra halvvägs in och mot slutet. TW2 är bra rakt igenom och ett av de bästa RPG:er jag spelat och hamnar definitivt där uppe med Mass Effect, Dragon Age, The Elder Scrolls m.m.

EDIT: Själv kommer jag lira igenom TW2 en gång till först. Var ju länge sedan sist. Dessutom så gör Downgrade-ryktena mig orolig så jag vill inte betala fullpris för något som kanske är skit. Tyvärr kan man inte räkna med att spel är "färdiga" vid release nuförtiden. Spelet måste mogna med patchar och plåster några månader innan de blir spelbara.

Det låter lovande! Kanske får köra åtminstone TW2 då, får se lite vart orken och intresset leder mig

Skrivet av Najk:

Nu har jag förvisso inte kollat själv, men på YouTube så brukar det ju finnas "krashgenomgångar" som går igenom tidigare storys i spel/filmer m.m. så den oinsatte slipper sätta sig och spela igenom tidigare delar. Kan tänka mig att det finns en sådan för Witcher 1 & 2.

Får kolla upp detta! ^^ För om det är något jag hatar så är det när det dyker upp flashbacks, citat eller liknande från tidigare filmer/spel som man inte sett.

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Alltså det här med downgrade, jo det är nog alldeles säkert så att dem dragit ner på krutet. Men jag tror eller hoppas åtminstonde att det är folk som kraftigt överdriver det hela.
Allt vi har att jämföra med är kraftigt komprimerade videoklipp som sedan skalats upp från lägre upplösning till 1080p.
Personligen undrar jag om det "bara" är så att det blir för tidskrävande att utveckla spelet mot tre olika plattformar istället för som jag läste i artikeln att anpassa efter den lägsta och skruva upp därifrån.
Eller om det även förekommer påtryckningar från M$ / Sony om att inte ha FÖR stor skillnad mot konsolerna? (tinfoil hat)

Tror jag att de dragit ner på kvaliteten? Absolut, de allra flesta titlar lär göra det. Men jag tror det kommer se spektakulärt ut ändå när vi får köra det på våra riggar, sen har vi ju SweetFX mm .

Det är lite roligt med all rage om detta med tanke på att det kanske ändå hade vart typ 1-2% av alla som lirar spelet som hade haft en trevlig upplevelse med allt på superduperextraultraubersample mode(fps-mässigt) med den uppskruvade kvaliten.
Kommer ni ihåg witcher2? Jag lirade igenom det igen för några veckor sedan, och när ja ställde in allt på ultra och ubersample så låg jag på 25-50fps med riggen i signatur.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av matadoren:

Alltså det här med downgrade, jo det är nog alldeles säkert så att dem dragit ner på krutet. Men jag tror eller hoppas åtminstonde att det är folk som kraftigt överdriver det hela.
Allt vi har att jämföra med är kraftigt komprimerade videoklipp som sedan skalats upp från lägre upplösning till 1080p.
Personligen undrar jag om det "bara" är så att det blir för tidskrävande att utveckla spelet mot tre olika plattformar istället för som jag läste i artikeln att anpassa efter den lägsta och skruva upp därifrån.
Eller om det även förekommer påtryckningar från M$ / Sony om att inte ha FÖR stor skillnad mot konsolerna? (tinfoil hat)

Tror jag att de dragit ner på kvaliteten? Absolut, de allra flesta titlar lär göra det. Men jag tror det kommer se spektakulärt ut ändå när vi får köra det på våra riggar, sen har vi ju SweetFX mm .

Det är lite roligt med all rage om detta med tanke på att det kanske ändå hade vart typ 1-2% av alla som lirar spelet som hade haft en trevlig upplevelse med allt på superduperextraultraubersample mode(fps-mässigt) med den uppskruvade kvaliten.
Kommer ni ihåg witcher2? Jag lirade igenom det igen för några veckor sedan, och när ja ställde in allt på ultra och ubersample så låg jag på 25-50fps med riggen i signatur.

Kan ju säga mycket om optimering och inte grafiken.
Min dator i sig går ner till 20 fps i wow

Jag hoppas då att mitt 980 ska ligga på när max hela tiden. Kommer följa släppet och se hur det verkligen ligger till.
E3 trailern var ju helt gudomlig, synd om spelet sen inte ens kommer nära det (skiter i om jag har 1 fps, bara möjligheten finns).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.