Behöver skicka in en surfplatta på rep, hur ska den packas?

Permalänk
Medlem

Behöver skicka in en surfplatta på rep, hur ska den packas?

Givetvis med massa bubbelplast etc. och bra pappkartong men behöver man en esd-påse?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Semjonov:

Givetvis med massa bubbelplast etc. och bra pappkartong men behöver man en esd-påse?

Beroende på om du plockat isär din surfplatta och exponeranat komponenter, annars nej...
Fick du inte den i en ESD-påse lär det inte behövas när man skickar iväg den heller)

Permalänk
Medlem

har du orginalkartong så använd den, är väl inte nåt svårt att lista ut hur man packar en surfplatta eller?

Permalänk
Medlem

När jag för ett tag sedan skickade in min telefon för service via dustins servicepartner fick jag emballage hemskickat. Dock var de inte tydliga med att de skickat, jag satt o vänta på en fraktlapp via post/mejl.

Men bubbelplast runt, i en lagom kartong och eventuellt full på med bollar av tidningspapper hade jag gjort

Permalänk
Medlem

Ingen aning hur jag fick den, men vore jävligt onödigt att få den tillbakaskickad pga ngt jävla esd-påse då den trots allt används varje dag utan. Men vore ju inte första gången det ställts idiotiska krav på packetering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har du orginalkartong så använd den, är väl inte nåt svårt att lista ut hur man packar en surfplatta eller?

Det här är alltid rätt svar. Man SKA ha kvar original emballaget. Vad som än händer, om någon gafflar din låda med trucken, och gör mos av plattan, är den i originalemballaget klarar du dig, om du har packat den i en egen låda är det bara att hoppas på goodwill.
Och posten jobbar inte speciellt mycket med goodwill. Så då är man oftast körd.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.