Deathaddern disconnectar till och från när jag kopplar in mikrofonen.

Permalänk
Medlem

Deathaddern disconnectar till och från när jag kopplar in mikrofonen.

Tjena,

Jag köpte mig en Blue Yeti Blackout mikrofon förra veckan efter att jag testar en polares och gillade den skarpt.

(en sådan) http://cd.bluemic.com.s3.amazonaws.com/images/yeti/gallery/ye...

Till problemet, när jag fick hem micken körde jag med Windows 7 Ultimate 64 bitars, när jag kopplade in micken så började musen att disconnecta fram och tillbaka. Detta höll på konstant tills jag kopplade ur mikrofonen. Jag började leta efter mjukvara för mikrofonen och allmänt googla om andra hade samma problem just med en Yeti mick men jag hittade ingenting.

Nu har jag formaterat om datorn i hopp om att det bara var strul med operativet eller BIOS versionen jag använde då. Nu kör jag Windows 8.1 Pro 64 bitars. Situationen har blivit lite bättre, nu disconnectar musen kanske 2-3 gånger i timman istället för 5 gånger i minuten.

Är det någon som känner igen problemet?(Kompisen har inte samma problem, det fungerar felfritt för honom).

Hoppas främst att det inte är så att micken är skadad i frakten eller att musen börjar ge upp. Det känns osannolikt då dem fungerar klockrent separat inkopplade, även på jobblaptopen.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eklof:

Tjena,

Jag köpte mig en Blue Yeti Blackout mikrofon förra veckan efter att jag testar en polares och gillade den skarpt.

(en sådan) http://cd.bluemic.com.s3.amazonaws.com/images/yeti/gallery/ye...

Till problemet, när jag fick hem micken körde jag med Windows 7 Ultimate 64 bitars, när jag kopplade in micken så började musen att disconnecta fram och tillbaka. Detta höll på konstant tills jag kopplade ur mikrofonen. Jag började leta efter mjukvara för mikrofonen och allmänt googla om andra hade samma problem just med en Yeti mick men jag hittade ingenting.

Nu har jag formaterat om datorn i hopp om att det bara var strul med operativet eller BIOS versionen jag använde då. Nu kör jag Windows 8.1 Pro 64 bitars. Situationen har blivit lite bättre, nu disconnectar musen kanske 2-3 gånger i timman istället för 5 gånger i minuten.

Är det någon som känner igen problemet?(Kompisen har inte samma problem, det fungerar felfritt för honom).

Hoppas främst att det inte är så att micken är skadad i frakten eller att musen börjar ge upp. Det känns osannolikt då dem fungerar klockrent separat inkopplade, även på jobblaptopen.

Tack på förhand!

Använder du USB-hub eller kopplar du den på fronten eller bakom datorn? Min hypotes är att så fort du kopplar in micken så får inte enheterna tillräcklig mycket el och då kan det disconnecta och ha sig. Så jag rekommenderar nog att börja undersöka runt i den området/kategorin.

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 1920X 4,03 GHz | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2933MHz(OC 3000MHz) CL16 Vengeance | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING | EVGA SOC 980Ti | Corsair HX1200 1200W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Alphacool Eisbaer 420mm(TR4 Socket Kit), 3x be quiet! PureWings 2 140 mm | be quiet! Silent Base 801 TG Svart, 5x be quiet! PureWings 2 140 mm

Permalänk
Medlem

Jag har testat både bak på datorn och fram, testade även i skärmen, samma problem uppstod då. Har du koll på hur "strömförlust" skapas? Jag kör ett 1200W nätagg iallafall så det borde täcka allt ordentligt. Tror du att en USB hub gör det värre eller är det värt att testa? @Soroeze:

Permalänk
Medlem

*LÖSNING*

Problem löst.

Problemet löste sig. Det var så simpelt som att du går in i aktivitetshanteraren och bockar av att alla USB enheter inte ska stänga av sig för att spara energi. Det kändes väldigt frustrerande men skönt att det är löst!

Permalänk
Medlem

Vad bra/kul att du löste det! Får be om ursäkt att jag har inte skrivit tillbaka, haft mycket igång och mitt i all kaos så funkar inte Internet. Men som sagt, kul!

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 1920X 4,03 GHz | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2933MHz(OC 3000MHz) CL16 Vengeance | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING | EVGA SOC 980Ti | Corsair HX1200 1200W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Alphacool Eisbaer 420mm(TR4 Socket Kit), 3x be quiet! PureWings 2 140 mm | be quiet! Silent Base 801 TG Svart, 5x be quiet! PureWings 2 140 mm

Permalänk
Medlem

Absolut ingen fara, problemlösning är en del av PC världen, ska man va fin får man lida @Soroeze:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eklof:

Absolut ingen fara, problemlösning är en del av PC världen, ska man va fin får man lida @Soroeze:

Håller med dig XD @Eklof

Visa signatur

AMD Ryzen Threadripper 1920X 4,03 GHz | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2933MHz(OC 3000MHz) CL16 Vengeance | ASUS ROG STRIX X399-E GAMING | EVGA SOC 980Ti | Corsair HX1200 1200W | Samsung SSD 860 EVO 1TB | Alphacool Eisbaer 420mm(TR4 Socket Kit), 3x be quiet! PureWings 2 140 mm | be quiet! Silent Base 801 TG Svart, 5x be quiet! PureWings 2 140 mm