Gratis annonsering i SweClockers Marknad – hela veckan ut

Permalänk
Melding Plague

Gratis annonsering i SweClockers Marknad – hela veckan ut

Låt inte gamla prylar samla damm utan var med och fira SweClockers 6.0 genom att fylla den uppdaterade marknadsavdelningen med annonser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Perfekt när man la ut en annons igår.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Baxtex:

Perfekt när man la ut en annons igår.

Glaset är alltid halvtomt?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Perfekt när man la ut en annons igår.

Varit med om samma sak. Visst är det irriterande. Men den här gången är jag glad

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Baxtex:
Ta bort den och lägg in den igen, en gratis annons

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Perfekt när man la ut en annons igår.

Jag la ut för 1 timme sen. Är väl inget och gråta över. 15 kr till sidan som ger oss så mycket tillbaka. Betalar med glädje den summan.

Permalänk

Wat? Kan inte skapa annons? Har skapat många förr. Skriver visserligen sällan i forumet, men är väldigt ofta online o gillar inlägg osv. Tycker ni bör se över aktivitetsalgoritmen.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Googolplex:

Wat? Kan inte skapa annons? Har skapat många förr. Skriver visserligen sällan i forumet, men är väldigt ofta online o gillar inlägg osv. Tycker ni bör se över aktivitetsalgoritmen.

Märkligt! Vad jag kan se av din profil ska ingen av spärrarna (medlemstid, ett litet antal inlägg) slå till. Testade du precis nu? Vi lagade lite buggar tidigare idag nämligen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@Baxtex:
Ta bort den och lägg in den igen, en gratis annons

Finns en gräns på hur snål man kan vara.

Permalänk
Medlem

Känns flummigt att Köpes/Säljes inte har sin egen kolumn till höger vid priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Märkligt! Vad jag kan se av din profil ska ingen av spärrarna (medlemstid, ett litet antal inlägg) slå till. Testade du precis nu? Vi lagade lite buggar tidigare idag nämligen.

Nu kanske ni inte vill säga det exakta antalet inlägg som krävs, men rör det sig om 10-20 eller 50-100?
Jag lär väl visserligen aldrig komma upp i rätt antal eftersom jag aldrig gör några inlägg utan bara läser vad andra skriver.

Permalänk
Medlem

bra initiativ med ingen bild-ingen annons!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rakl:

Nu kanske ni inte vill säga det exakta antalet inlägg som krävs, men rör det sig om 10-20 eller 50-100?
Jag lär väl visserligen aldrig komma upp i rätt antal eftersom jag aldrig gör några inlägg utan bara läser vad andra skriver.

Det är "ett litet antal", helt enkelt.

Spärren finns för att det inte ska bli "spökkonton" endast i syfte att blåsa andra användare. Vi gör inte avsteg från den, men medlemmar med hyfsad aktivitet ska utan problem få tillgång till marknaden.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det är "ett litet antal", helt enkelt.

Spärren finns för att det inte ska bli "spökkonton" endast i syfte att blåsa andra användare. Vi gör inte avsteg från den, men medlemmar med hyfsad aktivitet ska utan problem få tillgång till marknaden.

Ok, då får jag fortsätta försöka vara aktiv tills det funkar då.

Ja det förstod jag och det är helt klart bra att det finns, är ju en relativt enkel lösning för att bli av den typen av bedrägeri.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Baxtex:

Perfekt när man la ut en annons igår.

Skrivet av Storage Jar:

Varit med om samma sak. Visst är det irriterande. Men den här gången är jag glad

Äh lägg av nu, 15kr kan vi allt donera till Sweclockers gänget utan att klaga.

PS: Ja, jag lade själv ut en annons igår.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Kul att det kom upp en hel drös med annonser tack vare detta nu Kul när folk vill byta och sälja av lite inför sommaren !

Visa signatur

Wannabe gamer

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Märkligt! Vad jag kan se av din profil ska ingen av spärrarna (medlemstid, ett litet antal inlägg) slå till. Testade du precis nu? Vi lagade lite buggar tidigare idag nämligen.

Testade precis innan jag skrev. Det fungerar nu iallafall. Kan bero på att jag behövde verifiera kontot när jag postade det tidigare inlägget som löste det också.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Googolplex:

Testade precis innan jag skrev. Det fungerar nu iallafall. Kan bero på att jag behövde verifiera kontot när jag postade det tidigare inlägget som löste det också.

Så var det sannolikt, overifierade konton eller e-postadresser stoppar både forumaktivitet och Marknad.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Googolplex:

Testade precis innan jag skrev. Det fungerar nu iallafall. Kan bero på att jag behövde verifiera kontot när jag postade det tidigare inlägget som löste det också.

Har nu ordnat så att man får rätt meddelande om epostadressen inte är giltig här. Tack!

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

@Biberu
Såg att tidigare annonser (antal) inte listas i profilen, de innan v6.0.
Det kanske skall vara så?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av xfade:

@Biberu
Såg att tidigare annonser (antal) inte listas i profilen, de innan v6.0.
Det kanske skall vara så?

Helt enligt plan!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Helt enligt plan!

Anledning?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Anledning?

Det är bara att lägga upp ett par hundra annonser nu, för att få upp statsen.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk

Jag kan inte heller skapa en annons, står att jag saknar behörighet. Jag har kunnat skapa en annons tidigare. Har ni fortfarande problem med buggar?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av simonw:

Anledning?

Med SweClockers 6.0 kan man välja att markera annonser som avslutade fast fortsatt synliga. Tanken är att ge historik åt annonsören och därmed ett verktyg för att bedöma någon form av trovärdighet. Siffran i profilen syftar numera till just det – totala antalet annonser som är antingen aktiva eller avslutade men fortsatt synliga.

Av tekniska anledningar saknar dock gamla (utgångna) annonser tillräckligt finkorniga parametrar – systemet fanns ju inte innan, och därmed inte heller rätt lagrade uppgifter. Vi har därför inte nödvändig information tillgänglig, utan samtliga har markerats som raderade.

På sikt bör allt dock återgå till det "normala" i takt med att ni medlemmar använder marknadsplatsen som vanligt. Alla annonser skapade från och med SweClockers 6.0 kommer ge alternativet att vara fortsatt synliga, även om de är avslutade. Exempel på hur det ser ut kan du se i min profil. Där har vi haxxat en del manuellt i demonstrationssyfte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Elfstrand25:

Jag kan inte heller skapa en annons, står att jag saknar behörighet. Jag har kunnat skapa en annons tidigare. Har ni fortfarande problem med buggar?

Nej, systemet fungerar som det ska. Du behöver "ett litet antal inlägg" för att lägga ut annons i Marknad, en säkerhetsspärr som inte funnits innan. Använder du forumet som vanligt en kortare period bör det reda ut sig automatiskt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

@emilakered: Tack för infon..

Permalänk

Nån mer än jag som ser köpes och säljes fast man bara har valt säljes?

Ping @emilakered

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Med SweClockers 6.0 kan man välja att markera annonser som avslutade fast fortsatt synliga. Tanken är att ge historik åt annonsören och därmed ett verktyg för att bedöma någon form av trovärdighet. Siffran i profilen syftar numera till just det – totala antalet annonser som är antingen aktiva eller avslutade men fortsatt synliga.

Av tekniska anledningar saknar dock gamla (utgångna) annonser tillräckligt finkorniga parametrar – systemet fanns ju inte innan, och därmed inte heller rätt lagrade uppgifter. Vi har därför inte nödvändig information tillgänglig, utan samtliga har markerats som raderade.

På sikt bör allt dock återgå till det "normala" i takt med att ni medlemmar använder marknadsplatsen som vanligt. Alla annonser skapade från och med SweClockers 6.0 kommer ge alternativet att vara fortsatt synliga, även om de är avslutade. Exempel på hur det ser ut kan du se i min profil. Där har vi haxxat en del manuellt i demonstrationssyfte.

Uppfattat och förståeligt

Kan lika gärna rapportera problem i denna tråd antar jag. Går man in direkt under "Marknad" så har vi samtliga kategorier markerade (säljes, köpes, bytes, skänkes). I listan ser man ett blandad flöde, sorterar man om till t.ex. endast Säljes så ser man inte de senaste Säljes-annonserna, trots att man ser dessa under första vyn där alla kategorier är markerade!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Scarface76:

Nån mer än jag som ser köpes och säljes fast man bara har valt säljes?

Ping @emilakered

Jag lyckas inte reproducera det där.. Skriv gärna i Feedback om det fortsätter så kan @biberu titta på det när han hinner med!
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368131-kand-bugg-filte...

Skrivet av simonw:

Uppfattat och förståeligt

Kan lika gärna rapportera problem i denna tråd antar jag. Går man in direkt under "Marknad" så har vi samtliga kategorier markerade (säljes, köpes, bytes, skänkes). I listan ser man ett blandad flöde, sorterar man om till t.ex. endast Säljes så ser man inte de senaste Säljes-annonserna, trots att man ser dessa under första vyn där alla kategorier är markerade!

Jag tror det beror på cache, att de båda "listorna" har olika nya versioner där. Bör reda upp sig själv allt eftersom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S