Be Quiet Dark Power Pro 11 850 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad är meningen med att ha något semi passivt när fläktkurvan är optimal?
Men det kanske bara är jag inte kan höra en fläkt som snurrar i 400rpm.

Är väl dumt och onödigt att dra in damm i agget och slita på fläktens lager i onödan?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejaay:

OT: varför är sweclockers.com inte centrerad?

Saknar också "gå till" längst ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Vad är meningen med att ha något semi passivt när fläktkurvan är optimal?
Men det kanske bara är jag inte kan höra en fläkt som snurrar i 400rpm.

Vad är meningen med att ha igång en fläkt när det inte behövs? Fläktkurvan är inte optimal, för om det här nätagget verkligen behöver kylas aktivt vid så låg last så är det uselt konstruerat. Det tror jag inte att det är. Tvärtom är jag övertygad om att fläkten inte behöver köras alls.

Det drar bara in damm i luftfiltret (och in i nätagget, för inget luftfilter tar allt) helt i onödan. Min huvudmaskin är lågt belastad största delen av tiden, och då behövs överhuvudtaget ingen aktiv kylning av nätagget.

Det här nätagget sticker ut som ett svart får; budgetlösningar trots väldigt högt pris.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

är inte så förvånad egentligen, har noterat en trend med be quiets produkter; bra men alldeles för dyra jämfört med konkurrenterna och därmed tyvärr ganska ointressanta.

Permalänk
Medlem

oj herrejävlar. trodde det var 11 850W vi pratade om.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Folk som gnäller på att den saknar passiv kylning etc verkar inte riktigt förstå exakt hur tysta be-quiets fläktar är. Man kan höra batman smyga in i rummet innan man hör fläkten. Passiv kylning är nice, men köper man en PSU i syfte att överclocka så är det nice att veta att ens PSU alltid kommer vara tyst utan att kompromissa med kylningen.

Håller dock med om att deras priser är lite väll mycket.

Permalänk
Skrivet av versions:

är inte så förvånad egentligen, har noterat en trend med be quiets produkter; bra men alldeles för dyra jämfört med konkurrenterna och därmed tyvärr ganska ointressanta.

Glöm inte deras lägre serier, som är budget rakt igenom Är faktiskt från P10 850 watt och uppåt dom kör med en seriös OEM, under det så kör dom lite olika budget OEM

Är ju komiskt att Tyskarna inte ser detta själva

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZombieBunny:

Folk som gnäller på att den saknar passiv kylning etc verkar inte riktigt förstå exakt hur tysta be-quiets fläktar är. Man kan höra batman smyga in i rummet innan man hör fläkten. Passiv kylning är nice, men köper man en PSU i syfte att överclocka så är det nice att veta att ens PSU alltid kommer vara tyst utan att kompromissa med kylningen.

Håller dock med om att deras priser är lite väll mycket.

Just Be Quiet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZombieBunny:

Folk som gnäller på att den saknar passiv kylning etc verkar inte riktigt förstå exakt hur tysta be-quiets fläktar är. Man kan höra batman smyga in i rummet innan man hör fläkten. Passiv kylning är nice, men köper man en PSU i syfte att överclocka så är det nice att veta att ens PSU alltid kommer vara tyst utan att kompromissa med kylningen.

Jag anser att nätagg i den här prisklassen ska vara tysta även under hög belastning, det är en grundförutsättning (och svårt att misslyckas med med tanke på att Platinum innebär väldigt lite värmespill). Så vitt jag vet brukar inte Be Quiets fläktar anses vara anmärkningsvärt effektiva (ljudnivå kontra kylning), snarare medelmåttor, men det var ganska länge sedan jag läste någon ordentlig recension på Be Quiets fläktar så det kan förstås ha ändrats.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jag anser att nätagg i den här prisklassen ska vara tysta även under hög belastning, det är en grundförutsättning (och svårt att misslyckas med med tanke på att Platinum innebär väldigt lite värmespill). Så vitt jag vet brukar inte Be Quiets fläktar anses vara anmärkningsvärt effektiva (ljudnivå kontra kylning), snarare medelmåttor, men det var ganska länge sedan jag läste någon ordentlig recension på Be Quiets fläktar så det kan förstås ha ändrats.

Deras silent wing 2 fläktar är några av dom tystaste fläktar jag haft, noctuas är troligen effektivare. Men är man som jag extremt petig med ljudet så kan man inte riktigt kompromissa. Vette fan dock om ens jag skulle vilja punga ut 2000+ för en 850W psu. Är nog mer ekonomiskt att bara köpa en silent wing 2 fläkt och stoppa i valfri psu i samma klass och spara en tusenlapp.

Permalänk
Avstängd

Varför skulle man välja detta över EVGA G2 850W, när det är över 600kr dyrare?
Är ju en otrolig konkurrans och jag ser ingen anledning att välja Be-Quiet