Permalänk
Medlem

80% load när man spelar bf4 hög temp

tja gott folk! hoppas jag la denna tråden rätt!

körde in bf4 på datorn i dag, men när jag spelar så änligt core temp så ligger den på cirka 80 - 90 load o runt 55 grader! är detta normalt eller är där något som inte hinner med ?
Det laggar dock inte.

intel core i5 4690k (haswell)
8gb ram
Ga-z97x gaming 3
R9 280 3gb

tacksam för svar!

MVH Robin

Visa signatur

Chassi: Corsair carbide 540 | SSD: samsung evo 120GB | CPU: i5 6600k @ 4.5 Ghz | Kylning: pure rock be quiet | GPU: ASUS GeForce GTX1060 Strix OC 6GB | PSU: evga 650w | MB: Asus z170-A| RAM: Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Det antyder bara att det är grafikkortet och inte processorn som är flaskhalsen.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Ser inget problem med detta! snarare då att allt är som det ska.

För övrigt väldigt sval och fin temp, antar du inte har stock kylare.

Vad menar du med att det skulle vara hög temp?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Vad är problemet? Det antyder bara att det är grafikkortet och inte processorn som är flaskhalsen.

ville bara kolla trodde det inte alls var bra, att risken att något lägger av! okej tack så mycket

Visa signatur

Chassi: Corsair carbide 540 | SSD: samsung evo 120GB | CPU: i5 6600k @ 4.5 Ghz | Kylning: pure rock be quiet | GPU: ASUS GeForce GTX1060 Strix OC 6GB | PSU: evga 650w | MB: Asus z170-A| RAM: Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ser inget problem med detta! snarare då att allt är som det ska.

För övrigt väldigt sval och fin temp, antar du inte har stock kylare.

Vad menar du med att det skulle vara hög temp?

Okej tack så mycket, var med rädd över att det skulle hända något i fall den var på det så att säga! nä kör med antec kuhler 620

Visa signatur

Chassi: Corsair carbide 540 | SSD: samsung evo 120GB | CPU: i5 6600k @ 4.5 Ghz | Kylning: pure rock be quiet | GPU: ASUS GeForce GTX1060 Strix OC 6GB | PSU: evga 650w | MB: Asus z170-A| RAM: Corsair Dominator DDR4 3200MHz 16GB