Permalänk
Medlem

Tystaste högtalare?

Jag letar efter några tysta högtalare, har König CMP-SP32 och dom surrar så himla högt bara dom är på att jag endast spelar med ljud när jag har musik, får ont i huvet efter ett tag annars.

Jag minns inte vilket märke mina förra var, men vet att dom inte lät alls när dom var på.

Permalänk
Medlem

Vad för budget har du att jobba med?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Rekordmedlem

Vad menar du ? Har du störnningar pga kopplingen mot datorn eller är det deras egenbrus du reagerar på ?
Hur låter det om du drar ur signalkabeln ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Brus kan bero på 2 saker:
Dålig ljudkälla (dvs ljudkortet i datorn)
Dålig förstärkare (troligtvis inbyggd i högtalarna om det är datorhögtalare)

Så börja med att ta reda på vad som orsakar bruset.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vad för budget har du att jobba med?

200-600

Skrivet av mrqaffe:

Vad menar du ? Har du störnningar pga kopplingen mot datorn eller är det deras egenbrus du reagerar på ?
Hur låter det om du drar ur signalkabeln ?

Deras egenbrus

Skrivet av morxy49:

Brus kan bero på 2 saker:
Dålig ljudkälla (dvs ljudkortet i datorn)
Dålig förstärkare (troligtvis inbyggd i högtalarna om det är datorhögtalare)

Så börja med att ta reda på vad som orsakar bruset.

Högtalarens egenbrus, det är inte relaterat till datorn

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sahxom:

200-600

Deras egenbrus

Högtalarens egenbrus, det är inte relaterat till datorn

Då måste du troligen skaffa nått bättre eller byta ut förstärkaren, systemet kostade ju bara 200kr så det är inte direkt något påkostat system.
Edit:
Du skulle ev kunna skaffa en Tripathförstärkare från Ebay och modda bort den brusande förstärkaren, då kan du leta nått bättre i högtalarväg senare, tex nått begagnat.
Du kan söka på tex Lepai, Smsl, Topping och Tripath på Ebay så får du träffar på rätt prisvärda billiga förstärkare, det går ju även att köpa nån byggsats där om du kan löda ihop den själv, jag har byggt en del billiga kit från Ebay och de har alla funkat "brusfritt" och man kan välja nått 12V dc drivet och låna ström i datorn om det handlar om datorljudsystem.
http://www.ebay.com/itm/Mini-Digital-Audio-Amplifier-10W-10W-...
http://www.ebay.com/itm/Tripath-TA2020-PCB-25Watt-Class-T-Aud...
Eller kanske en 3 kanalig.
http://www.ebay.com/itm/TDA7377-Power-Amplifier-Board-3-Chann...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Brusar dom alltid, eller är det bara då volymreglaget står över ett visst läge?

Tänkte om du kunde labba lite med högre nivå ut från datorn, och lägre förstärkning på själva högtalaren.

Det låter som du har koll på vad det är som brusar dock, men det är lika bra att utesluta allt...

Visa signatur

.:bjorn