GTA V-moddar drabbas av skadlig kod

Permalänk
Avstängd

Har inte vågat installera någon mod än, skönt. Hur moddar en själv? Är det jätteavancerat? Kräver programmeringskunskaper iaf kanske?

Har sökt efter en del tutorials på youtube, men finner enbart sådana videos som visar hur en installerar andras mods..

Mvh, en idiot.

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Har inte vågat installera någon mod än, skönt. Hur moddar en själv? Är det jätteavancerat? Kräver programmeringskunskaper iaf kanske?

Har sökt efter en del tutorials på youtube, men finner enbart sådana videos som visar hur en installerar andras mods..

Mvh, en idiot.

Bara att dra filer till root foldern av gta

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Avstängd

Är det Rockstar som släppt dom moddarna? men tanke på hur många spel som har modsupport och nått liknande aldrig hänt tidigare så misstänker jag att Rockstar vill ha en ursäkt för att inte tillåta moddar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Dessa kan inte ha varit nedladdade från workshop. Så vitt jag vet tillåter inte steam exe-filer i moddar.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Det går inte för det finns inga spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Finns massor med spel nu (kika bara på steamos+linux sektionen på steam), fler än till Mac. Och du kan även köra windowsspel som inte längre stöds i windows via wine, så antalet spel du kan spela är enormt.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av danedi:

Finns massor med spel nu (kika bara på steamos+linux sektionen på steam), fler än till Mac. Och du kan även köra windowsspel som inte längre stöds i windows via wine, så antalet spel du kan spela är enormt.

Fast det sistnämnda har jag hört inte fungerar bra "än" i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShatteredXs:

Hoppas fan (sorry för svärordet) inte att jag har viruset hade noclip i en mod manager har kollat igenom registren och temp men har inte hittat något

Jag rekomenderar att köra Malwarebytes Länk för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Vad är det som är så skoj med att förstöra ett spel? Om man ska modda någon spel så ska man göra det seriös och inte hålla på med att förstöra spelet på någon sätt.

Jag sa aldrig att det var roligt? Jag håller helt med dig och tycker att det är bedrövligt att folk utnyttjar mod-communityn på det här sättet.

Skrivet av llxt:

I see. Nu är jag ingen expert på ämnet men sättet han beskriver det på låter som att det handlar om någon form av remote access också och inte bara en keylogger?

Är ingen expert jag heller men som du säger låter det inte som att det enbart handlar om en keylogger. Som han förklarar det så verkar hackaren ha tillgång till det som körs på hans dator och kunna utnyttja det utan att det märks för användaren.

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Avstängd

hur kan ett program avlyssna ett t-bord? måste man inte ha en mic för att avlyssna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

hur kan ett program avlyssna ett t-bord? måste man inte ha en mic för att avlyssna?

Nu behöver ju inte ordet avlyssna involvera två öron i alla sammanhang

Permalänk
Skrivet av llxt:

Nu behöver ju inte ordet avlyssna involvera två öron i alla sammanhang

Nya hacker skills Var det inte så man kunde på vanliga telefon höra vilken siffra någon slog in? Har för mig det, men själv försökte jag inte lära mig det (var ju meningslöst)

Men ringa upp okända numer var jag expert på när jag var liten (bara skrev in ett random numer):P

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ShatteredXs:

Bara att dra filer till root foldern av gta

Vad för filer? Som jag skrev, jag vill inte lägga in andras mods, jag vill skapa egna. Handlar det helt enkelt om att rita egna models i 3D-program och ersätta befintliga med i spelmappen?