Lagg i spel och Skype, men bra uppkoppling?

Permalänk
Medlem

Lagg i spel och Skype, men bra uppkoppling?

Hejsan!

Jo det är så att det har varit något väldigt konstigt med internet, dom senaste 2-3 dagarna. När jag t.ex. ska spela Company of Heroes och snacka med några på Skype (jag är inte host), så ändras den där uppkopplingsmätaren på skype, från vit till gul. Inte på en gång, men efter ett litet tag. Jag kan sitta och spela helt normalt och snacka normalt, utan lagg. Men efter ett tag som sagt, så börjar jag enligt mina polare, låta som en robot och lagga som f*n. Samt att spelet får en väldans delay.

Men när jag sedan kollar upp det på bredbandskollen, så ligger "Te emot filer" på 6-7 mb/s, som det normalt ska göra. Samma sak med "Skicka Filer". Det är också normalt. Sen har jag märkt att vissa sidor tar längre tid att ladda än andra. När jag t.ex. svarade på frågor på en hemsida, så tog det minst 3 gånger så långt tid som det normalt ska göra. Enda jag har gjort på sistone, är att byta från AVG Pro, till AVG Free. AVG Pro skötte brandväggen åt mig, men inte nu längre. Om det nu kan ha något med det att göra.

Något som vet något om detta?

Permalänk
Medlem

Vad har du för internet leverantör?

Visa signatur

i7-7700k @ 5GHz 1.31V | MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11G | G.Skill 32GB 3200MHz | M.2 EVO 1TB / EVO 850 2TB | BenQ XL2546 240Hz | Windows 10 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaillard:

Vad har du för internet leverantör?

Bredbandsbolaget.

Permalänk
Medlem

Jag har läst att AVG kan skapa anslutnings problem och orsakar lagg i spel.

Sedan så framgick det inte tydligt, men Bredbandskollen mäter i Mbit och inte Mbyte, så 6Mbit = 750Kb/s i nedladdning. Kör du trådöst? Kanske strul med det om du gör det.

Annars så kanske det beror på andra problem, troligtvis från BBB's sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Jag har läst att AVG kan skapa anslutnings problem och orsakar lagg i spel.

Sedan så framgick det inte tydligt, men Bredbandskollen mäter i Mbit och inte Mbyte, så 6Mbit = 750Kb/s i nedladdning. Kör du trådöst? Kanske strul med det om du gör det.

Annars så kanske det beror på andra problem, troligtvis från BBB's sida.

Jag kör med sladd. Har också hört att AVG kan skapa störningar i anslutningen, men har haft det rätt länge och har inte stött på något förens nu.

Kan tillägga att jag får upp det här, när jag försöker gå in på BBB's hemsida:

http://i.imgur.com/UPCvnwR.png

Vissa sidor vill inte ladda, eller tar flera minuter att ladda. Men BBB's sida är den första jag får upp något sånt på. Spelar också WoW just nu och allting var bra, enda tills för en 5-10 minuter sen. Då började pingen gå upp och det blev en massa delays.

Permalänk
Medlem

@Diaxuzz:

Vet inte vad felet kan vara. Har avinstallerat AVG och kör nu Avast, men problemet är kvar. Vissa sidor tar längre tid att ladda och BBB's hemsida kommer jag inte ens in på. Om jag gör det, så står det att sidan antingen har flyttat eller bytt namn. Är helt förvirrad just nu.

Permalänk
Medlem

Problem med BBB, någon?

Hejsan hejsan!

Är ganska frustrerad vid tillfället, men ska försöka hålla mig till saken.

Det är så att jag har haft VÄLDIGT störande problem med internet dom senaste dagarna, sen en 4-5 dagar tillbaka. Det är inte så att det är speciellt långsamt, för varje gång jag kollar bredbandskollen, så ligger den på det den ska göra normalt. Men problemet är att vissa program inte tror jag är uppkopplad till internet, vissa sidor tar lång tid att ladda (vissa inte alls) och om jag börjar snacka med någon/några i Skype, utan att vara host, så börjar kvalitén försämras enormt efter en 5-10 minuter.

Om jag spelar något spel online, kan vara vilket som helst, så blir det en massa delays och pingen höjs extremt efter ett tag. Samma som med Skype. Sen idag när jag satte mig vid datorn, så fick jag upp en symbol nere vid klockan. Där stod det att "Avast SecureLine" var frånkopplad. När jag försökte att återkoppla, så fick jag upp samma ruta igen. Där det stod det här:

"The online content is unavailable
Please, check your internet connection and try again."

Men det är just det som är problemet. Jag HAR en internetuppkoppling, då jag kan streama och snacka på Skype. Men det är som att hälften av internet har blivit blockat. Har också sett att folk haft/har problem med BBB (dock så är det alltid strul med BBB...). Själv förstår jag ingenting. Försöker man ringa till dom, så kommer en kötid upp på 3 timmar. Blir galen!

Permalänk
Medlem

Utan mer info är det mycket svårt att säga nå direkt.
Kör du mer program än avast som kan hålla på och störa? adsl eller fiber? Router? Om så vilken?

Har du provat ringa BBB på lite mer udda tider? Vet en som jobbar i supporten där och på eftermiddagen kan det vara nästan inga samtal.

Att det alltid är strul med BBB stämmer inte så mycket. Nätet i t.ex Kalix går sällan ner, 2-3ggr per år i snitt.
Kan iofs inte mäta sig med Telia (från min erfarenhet) som snittar under ett problem per år (haft adsl från dem i 15år snart).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Utan mer info är det mycket svårt att säga nå direkt.
Kör du mer program än avast som kan hålla på och störa? adsl eller fiber? Router? Om så vilken?

Har du provat ringa BBB på lite mer udda tider? Vet en som jobbar i supporten där och på eftermiddagen kan det vara nästan inga samtal.

Kör med ADSL och har inga program, vad jag vet, som stör. Får väl försöka ringa dom, i sånna fall.

Permalänk
Medlem

Vad kör du för övrigt igång? Vet att jag hade problem för länge sedan med att det blev väldigt segt med torrents igång. Har du testat att dra upp övervakningen? Kan ju i värsta fall vara virus eller att någon sitter och kör attacker mot dig?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Vad kör du för övrigt igång? Vet att jag hade problem för länge sedan med att det blev väldigt segt med torrents igång. Har du testat att dra upp övervakningen? Kan ju i värsta fall vara virus eller att någon sitter och kör attacker mot dig?

Det enda jag har igång när det händer, är oftast Skype, Spotify, ibland Steam och sen oftast Chrome. Vet inte vem som skulle sitta och köra attacker mot mig i flera dagar, men vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Utan mer info är det mycket svårt att säga nå direkt.
Kör du mer program än avast som kan hålla på och störa? adsl eller fiber? Router? Om så vilken?

Har du provat ringa BBB på lite mer udda tider? Vet en som jobbar i supporten där och på eftermiddagen kan det vara nästan inga samtal.

Att det alltid är strul med BBB stämmer inte så mycket. Nätet i t.ex Kalix går sällan ner, 2-3ggr per år i snitt.
Kan iofs inte mäta sig med Telia (från min erfarenhet) som snittar under ett problem per år (haft adsl från dem i 15år snart).

Telia från min erfarenhet är ett rent skämt, nere MINST 3 gånger per år eller har andra problem. Ojämna svarstider, går från 10 ms till 50 ms under ett game ungefär var 30:e sekund så man "hackar" till någon millisekund, extremt irriterande. Nätet var nyss nere i 4 dagar, fick meddelande om att det var åtgärdat men det var det inte, fick kalla dit tekniker igen och till slut löste han problemet. Dessförinnan hade jag (och hela mitt samhälle) problem med svarstider på 300 ms efter klockan 19:00 fram till runt 23:00 och detta problemet kvarstår fortfarande, kommer på gå till 2015-05-18 enligt dom. Cirka 20 dagar av detta enormt roliga problem!

Sedan sitter jag otroligt centralt på deras mobila modem som har normala svarstider (60-80) detta tappar kontakt allt från 2 till 5 gånger per minut. Extremt kul att spela på!

Blir byte till BBB Fiber när jag flyttar på måndag.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

@Diaxuzz:

Avast vill som sagt inte connecta till internet, då den har fått för sig att jag inte har någon internetanslutning. Jag kommer inte heller in på deras hemsida, men det står att den ska vara uppe enligt flera webbsidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Det enda jag har igång när det händer, är oftast Skype, Spotify, ibland Steam och sen oftast Chrome. Vet inte vem som skulle sitta och köra attacker mot mig i flera dagar, men vad vet jag.

Okey, det absolut bästa är ju givetvis att du övervakar och helst via en annan skärm vilket gör det enklare när man sitter och gör annat under tiden, t ex spelar. Jag målar ju bara upp tänkbara secenrion, att någon skulle bemöda sig att syssla med det här är långsökt men inte otänkbart, du kanske har ägt någon sur 17-åring på ett spel online?

Skulle som sagt köra någon antivirus- och malwarekoll på datorn också så du inte har någon trojan som ligger och kör DDoS-attacker och använder din dator för det eller dylikt. Har datorn varit igång väldigt länge utan att stängas av? Har du testat att resetta routern?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Okey, det absolut bästa är ju givetvis att du övervakar och helst via en annan skärm vilket gör det enklare när man sitter och gör annat under tiden, t ex spelar. Jag målar ju bara upp tänkbara secenrion, att någon skulle bemöda sig att syssla med det här är långsökt men inte otänkbart, du kanske har ägt någon sur 17-åring på ett spel online?

Skulle som sagt köra någon antivirus- och malwarekoll på datorn också så du inte har någon trojan som ligger och kör DDoS-attacker och använder din dator för det eller dylikt. Har datorn varit igång väldigt länge utan att stängas av? Har du testat att resetta routern?

Routern har jag testat att starta om. När jag gjorde det, så blev det bra igen, men efter ett tag, så kom problemet tillbaka.

Men nu har jag börjat misstänka att det är Skype som kan ligga bakom problemet. Saken är den att under dom här 4-5 dagarna som detta problem har uppstått, så har det ofta varit när jag pratat med någon på Skype. Jag är aldrig host, utan blir uppringd och sitter sedan och pratar i en 10-15 minuter. Sen så kan personen/personerna jag pratar med säga till att jag antingen laggar, låter som en robot eller har en dålig kvalité på micen. Samtidigt som detta händer, så ökas pingen på t.ex. WoW, eller så får jag ett stort delay och freeze-lag på Company of Heroes. Men även om jag pratar på Skype eller inte, så är det fortfarande vissa sidor som laddar segt eller inte vill ladda alls. Samt det där med att Avast bestämt sig för att jag inte har någon internetåtkomst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Telia från min erfarenhet är ett rent skämt, nere MINST 3 gånger per år eller har andra problem. Ojämna svarstider, går från 10 ms till 50 ms under ett game ungefär var 30:e sekund så man "hackar" till någon millisekund, extremt irriterande. Nätet var nyss nere i 4 dagar, fick meddelande om att det var åtgärdat men det var det inte, fick kalla dit tekniker igen och till slut löste han problemet. Dessförinnan hade jag (och hela mitt samhälle) problem med svarstider på 300 ms efter klockan 19:00 fram till runt 23:00 och detta problemet kvarstår fortfarande, kommer på gå till 2015-05-18 enligt dom. Cirka 20 dagar av detta enormt roliga problem!

Sedan sitter jag otroligt centralt på deras mobila modem som har normala svarstider (60-80) detta tappar kontakt allt från 2 till 5 gånger per minut. Extremt kul att spela på!

Blir byte till BBB Fiber när jag flyttar på måndag.

Låter som att telestationen är överbelastad. 3g/4g näten i Stockholm är också helt klart överbelastade.
Mitt nät har varit nere i dagar en gång. Då var det någon med grävmaskin som grävt av alla kablar så inte direkt Telias fel

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

@Diaxuzz:
Jag har exakt samma problem som du, i morse fanns en liten ikon som en glödlampa med ett kryss över, bredvid Avastsymbolen och när jag klickar på den står det Avast secure ifrånkopplad Secureline VPN ingen internetanslutning, jag kan inte heller gå in på Avast sida för det står ingen internetanslutning, trots att jag surfar för fullt på andra sidor.
Spel däremot har krånglat och hängt sig, det kopplas ifrån och står ingen anslutning sedan åker man ut??
Tacksam för svar, jag har Telia

Tricky hur gör man övervakar?

"Okey, det absolut bästa är ju givetvis att du övervakar och helst via en annan skärm vilket gör det enklare när man sitter och gör annat under tiden, t ex spelar. Jag målar ju bara upp tänkbara secenrion, att någon skulle bemöda sig att syssla med det här är långsökt men inte otänkbart, du kanske har ägt någon sur 17-åring på ett spel online? "

Permalänk
Medlem

Blir helt plötsligt slött och kommer inte åt tjänster?

Hejsan!

Jo det är som rubriken beskriver. Har haft liknande problem förut, men vet inte vad det var som fixade det.

Såhär är det. Jag satt och pratade med några polare över Skype. Vi spelade för ett tag sedan Company of Heroes 2 och sedan så började jag spela WoW. Efter det så browsade jag runt på nätet medans vi snackade om allt möjligt.

Sen så ville en utav polarna möta mig på några games utav Hearthstone. Hade redan battle.net klienet öppen, så startade då Hearthstone. Jag märkte att spelet laddade långsammare än vanligt. Men sen helt plötsligt, så kom det upp en ruta med text som sa såhär:

"Oops! Playful sprites have disrupted Hearthstone as it was linking up to the Battle.net service. Please wait a few minutes for them to diserpse and try re-launching the game".

Trodde först att spelet kanske var nere, men det var det inte, då min polare och flera han kände var inne i spelet.

Sen så öppnade jag Chrome. Då märkte jag att alla sidorna laddade mycket långsammare än vanligt. När jag t.ex. skulle gå in på SweClockers, så stod den bara och laddade efter att jag hade klickat på länken.

Det gick inte heller att gå in på någon sorts tjänst (Origin, Uplay, WoW). Steam var jag redan inne i. Jag startade om routern och då fixades problemet. Jag har som sagt haft detta problem förut, men då har det för det mesta varit när jag startat datorn. Ibland har det fixat sig när jag startat om brandväggen.

Jag har AVG som virusskydd och en Zyxel p-2601hn-f1 som router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Hejsan!

Jo det är som rubriken beskriver. Har haft liknande problem förut, men vet inte vad det var som fixade det.

Såhär är det. Jag satt och pratade med några polare över Skype. Vi spelade för ett tag sedan Company of Heroes 2 och sedan så började jag spela WoW. Efter det så browsade jag runt på nätet medans vi snackade om allt möjligt.

Sen så ville en utav polarna möta mig på några games utav Hearthstone. Hade redan battle.net klienet öppen, så startade då Hearthstone. Jag märkte att spelet laddade långsammare än vanligt. Men sen helt plötsligt, så kom det upp en ruta med text som sa såhär:

"Oops! Playful sprites have disrupted Hearthstone as it was linking up to the Battle.net service. Please wait a few minutes for them to diserpse and try re-launching the game".

Trodde först att spelet kanske var nere, men det var det inte, då min polare och flera han kände var inne i spelet.

Sen så öppnade jag Chrome. Då märkte jag att alla sidorna laddade mycket långsammare än vanligt. När jag t.ex. skulle gå in på SweClockers, så stod den bara och laddade efter att jag hade klickat på länken.

Det gick inte heller att gå in på någon sorts tjänst (Origin, Uplay, WoW). Steam var jag redan inne i. Jag startade om routern och då fixades problemet. Jag har som sagt haft detta problem förut, men då har det för det mesta varit när jag startat datorn. Ibland har det fixat sig när jag startat om brandväggen.

Jag har AVG som virusskydd och en Zyxel p-2601hn-f1 som router.

Har du möjligtvis Bredbandsbolaget? (Tänker att det möjligen kan vara så på grund utav den där värdelösa budget routern..)
Ring i sådant fall direkt och klaga så att det blir fart på deras kundservice.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Har du möjligtvis Bredbandsbolaget? (Tänker att det möjligen kan vara så på grund utav den där värdelösa budget routern..)
Ring i sådant fall direkt och klaga så att det blir fart på deras kundservice.

Jo det har jag. Funderade på att köpa en ny router, då problemet nog ligger där. Jag sitter just nu på min 3:e Zyxel router, då dom förra gick sönder. Ena överhettades.

Men vet inte riktigt vilken router jag ska skaffa. Funderar antingen på ASUS Dark Knight eller TP-Links Archer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Jo det har jag. Funderade på att köpa en ny router, då problemet nog ligger där. Jag sitter just nu på min 3:e Zyxel router, då dom förra gick sönder. Ena överhettades.

Men vet inte riktigt vilken router jag ska skaffa. Funderar antingen på ASUS Dark Knight eller TP-Links Archer.

Det beror nog inte på routern. Jag har samma problem, men jag kör kabel direkt till väggen. Ringer man och klagar säger de att man ska få ny router.. Men vad gör det för skillnad om inte ens kabel via väggen fungerar bra?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Det beror nog inte på routern. Jag har samma problem, men jag kör kabel direkt till väggen. Ringer man och klagar säger de att man ska få ny router.. Men vad gör det för skillnad om inte ens kabel via väggen fungerar bra?

Sant. Jag snackade med dom och fick ett svar som lät ungefär såhär:

"Jag kan inte se något fel på anslutningen, men du kan ju gärna ge oss lite mera pengar."

Såklart så sa dom inte så, men dom skulle ju lika gärna kunna göra det. Men dom sa att dom inte kunde hitta något fel hos dom. Så jag vete f*n vad jag ska göra.

Varje gång man ringt och klagat, så slutar det med en ny router. Som sagt så sitter jag på min 3:e router nu. Snart lägger väl den också av :/

Permalänk
Medlem

@Diaxuzz:

Prövade precis att starta både Steam och Battle.net klienten. Första gången jag försökte starta Steam, så kom den där rutan upp där det står att det inte gick att ansluta till Steam nätverket. Efter att jag försökte starta det en andra gång, så funkade det.

Men när jag försökte starta Battle.net klienten, så tog det ett tag för klienten att komma upp. Sen när det väl kom upp, så såg det ut såhär:

http://i.imgur.com/WjPJOur.jpg

Sen står det bara "Connecting..." och sen "Go Online". Men samma sak händer om jag trycker på "Go Online".

Det fixar sig om jag startar om routern, så det måste ju vara något med routern och brandväggen som knasar upp sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Sant. Jag snackade med dom och fick ett svar som lät ungefär såhär:

"Jag kan inte se något fel på anslutningen, men du kan ju gärna ge oss lite mera pengar."

Såklart så sa dom inte så, men dom skulle ju lika gärna kunna göra det. Men dom sa att dom inte kunde hitta något fel hos dom. Så jag vete f*n vad jag ska göra.

Varje gång man ringt och klagat, så slutar det med en ny router. Som sagt så sitter jag på min 3:e router nu. Snart lägger väl den också av :/

Jag har med fått en router från alla huvudleverantörer jag haft.
Och det är många, alla ligger i samma kartong dom kom i.
Har lagt in dom i förrådet. Jag har inte ens öppnat kartongen!!

Jag gillar att köpa en egen router på mina egna premisser, då får jag det jag är van vid!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

@Diaxuzz:

Prövade precis att starta både Steam och Battle.net klienten. Första gången jag försökte starta Steam, så kom den där rutan upp där det står att det inte gick att ansluta till Steam nätverket. Efter att jag försökte starta det en andra gång, så funkade det.

Men när jag försökte starta Battle.net klienten, så tog det ett tag för klienten att komma upp. Sen när det väl kom upp, så såg det ut såhär:

http://i.imgur.com/WjPJOur.jpg

Sen står det bara "Connecting..." och sen "Go Online". Men samma sak händer om jag trycker på "Go Online".

Det fixar sig om jag startar om routern, så det måste ju vara något med routern och brandväggen som knasar upp sig.

Jag ska själv ringa nu innan kundtjänsten stänger för dagen, men jag känner igen det där med att BBB säger att felet ligger hos oss kunder osv osv, men någon gång får det räcka tycker jag som redan betalar 900kr i månaden för något som disconnectar mer än mitt gamla 8Mbit/s ADSL från Telia!
Tror att jag kommer referera till dina fina bilder här ifall de behöver mer bevis på andra personer än att enbart jag har problem med deras skräp. Använder nämligen själv Battle.net och har blivit dcad typ 40 gånger idag från Diablo 3 och Skype. Sjukt störande att göra om timmars gameplay på grund utav BBB's ostabila nätverk!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Jag ska själv ringa nu innan kundtjänsten stänger för dagen, men jag känner igen det där med att BBB säger att felet ligger hos oss kunder osv osv, men någon gång får det räcka tycker jag som redan betalar 900kr i månaden för något som disconnectar mer än mitt gamla 8Mbit/s ADSL från Telia!
Tror att jag kommer referera till dina fina bilder här ifall de behöver mer bevis på andra personer än att enbart jag har problem med deras skräp. Använder nämligen själv Battle.net och har blivit dcad typ 40 gånger idag från Diablo 3 och Skype. Sjukt störande att göra om timmars gameplay på grund utav BBB's ostabila nätverk!

Kunde inte säga det bättre själv. Själv sitter man här och betalar 300kr i månader för ett 6-12 mbit internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

Kunde inte säga det bättre själv. Själv sitter man här och betalar 300kr i månader för ett 6-12 mbit internet.

Jag satt i över en timme med BBB's kundtjänst.. Och för min del kom de fram till att felet låg hos mig. Så klart. Skulle få en ny router.. Trots att jag sitter med kabel direkt in i väggen!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@Hjemrdeil: Hederlig gammal BBB standard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diaxuzz:

@Hjemrdeil: Hederlig gammal BBB standard

Ja, jävligt standard. Alltid lika kul när man verkar veta mer än supporten dessutom.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Hedersmedlem

*** 3 trådar sammanfogade ***

Då trådarna handlar om samma problematik har jag sammanfogat dem. S k korspostning är inte tillåten. Se forumregel § 3.3:

Citat:

Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik