Permalänk
Medlem
Skrivet av GeekySole9354:

http://i.imgur.com/0HsCO8P.jpg?1

Är ju underbar grafik! Har det inte moddat just nu för jag har problem med kraschar, det är därför bilen ser ganska tråkig ut

Inte för att det är en DAF då?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Tjena!

Jag har ett litet problem i Euro Truck Simulator 2 med mina pedaler specifikt, lastbilen accelererar med pedalen nedtryckt men inte full acceleration skulle jag säga. Jag kan trycka ner pedalen helt ner och sen trycka på "W" på tangentbordet och då går den upp mer i fart. Jag tycker att pedalen ska göra det bara i sig. Jag är inte så erfaren med detta spelet eller med rattar + pedaler.

Min ratt + pedal är Thrustmaster GT Force 3-in-1 Rumble, ingen lyxratt då jag är ny och vill inte köpa det dyraste som finns om utifall att jag inte tycker om det.

Någon som har någon idé om hur det går att fixa?

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Tjena!

Jag har ett litet problem i Euro Truck Simulator 2 med mina pedaler specifikt, lastbilen accelererar med pedalen nedtryckt men inte full acceleration skulle jag säga. Jag kan trycka ner pedalen helt ner och sen trycka på "W" på tangentbordet och då går den upp mer i fart. Jag tycker att pedalen ska göra det bara i sig. Jag är inte så erfaren med detta spelet eller med rattar + pedaler.

Min ratt + pedal är Thrustmaster GT Force 3-in-1 Rumble, ingen lyxratt då jag är ny och vill inte köpa det dyraste som finns om utifall att jag inte tycker om det.

Någon som har någon idé om hur det går att fixa?

Längesedan jag spelade ETS2 nu men finns det ingen konfigueringsguide du kan göra? Brukar finnas inne i kontrollmenyn.
edit:
http://guides.gamepressure.com/eurotrucksimulator2/gfx/word/9...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Inte för att det är en DAF då?

Pfft, inga såna frågor nu

Permalänk

Hur fungerar Scandinavian DLC tillsammans med promods? Någon som testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av (P)Resident Emil:

Hur fungerar Scandinavian DLC tillsammans med promods? Någon som testat?

Fungerar inte ännu, kolla deras hemsida!

Permalänk
Medlem

Hej, jag skulle behöva hjälp med att få bandit rock radio att funka, jag har testat många olika "codes" nu från både sidan här på sweclockers där han visar hur, men också googlat och använd dem koderna. Men ingen verkar funka. Det laddar i spelet och jag ser att den finns där. Men det laddar och sedan går den vidare för att den inte hittar något helt enkelt. Är det för att kl är 05.00 eller ? det borde ju funka ändå.

Permalänk
Skrivet av Doie:

Hej, jag skulle behöva hjälp med att få bandit rock radio att funka, jag har testat många olika "codes" nu från både sidan här på sweclockers där han visar hur, men också googlat och använd dem koderna. Men ingen verkar funka. Det laddar i spelet och jag ser att den finns där. Men det laddar och sedan går den vidare för att den inte hittar något helt enkelt. Är det för att kl är 05.00 eller ? det borde ju funka ändå.

stream_data[6]: "http://fm01-icecast.mtg-r.net/fm02_mp3|Bandit Rock - 128k|||0|1"

Fungerar för mig.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

stream_data[6]: "http://fm01-icecast.mtg-r.net/fm02_mp3|Bandit Rock - 128k|||0|1"

Fungerar för mig.

TAAACK! Vet inte varför någon annan int funkat, kanske för att jag tog [192] eller något, skit samma. det funkade nu utan problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doie:

TAAACK! Vet inte varför någon annan int funkat, kanske för att jag tog [192] eller något, skit samma. det funkade nu utan problem!

Du hittar även min radio-fil med svenska radiostationer på den här hemsidan, bland annat finns bandit rock ;)! Och ja, jag skulle misstänka att [192] var problemet.

http://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/138-svenska-radiosta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Du hittar även min radio-fil med svenska radiostationer på den här hemsidan, bland annat finns bandit rock ;)! Och ja, jag skulle misstänka att [192] var problemet.

http://forum.ets2mp.com/index.php?/topic/138-svenska-radiosta...

Jag kopierade och klistrade in din stream-länk, la den sist och ändrade till 191 istället för 6 för det var nästa nummer i listan för min del och det funkade utan problem...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15400382']Jag kopierade och klistrade in din stream-länk, la den sist och ändrade till 191 istället för 6 för det var nästa nummer i listan för min del och det funkade utan problem...

Beror på vad du har för "stream_data:". Är den på 60 så kan du ha alla siffror under 60 men inte några över, dvs jag kan inte ha 61 och uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Beror på vad du har för "stream_data:". Är den på 60 så kan du ha alla siffror under 60 men inte några över, dvs jag kan inte ha 61 och uppåt.

Aha, jag har cirkus 190 radiokanaler, kan ju egentligen ta bort 90% av dem, som är NL, PL osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Tjena!

Jag har ett litet problem i Euro Truck Simulator 2 med mina pedaler specifikt, lastbilen accelererar med pedalen nedtryckt men inte full acceleration skulle jag säga. Jag kan trycka ner pedalen helt ner och sen trycka på "W" på tangentbordet och då går den upp mer i fart. Jag tycker att pedalen ska göra det bara i sig. Jag är inte så erfaren med detta spelet eller med rattar + pedaler.

Min ratt + pedal är Thrustmaster GT Force 3-in-1 Rumble, ingen lyxratt då jag är ny och vill inte köpa det dyraste som finns om utifall att jag inte tycker om det.

Någon som har någon idé om hur det går att fixa?

Det jag kommer och tänka på är att du kanske har deathzone på dina pedaler som gör det. Kolla det in game vet inte vad det heter på svenska dock ifall du kör med det

Permalänk

Här skrivs det! Ska börja lira igen efter ett stort uppehåll av jobb! Ska Schmitz S.CS Huckepack av Bora fungera med patch 1.17?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Jag har problem med ljud nivåerna
kör jag IE o lugna favoriter så måste jag ha mindre än 10% på ljudet (med mitt headset)
och har jag volym på 100% i windows ,Huvudvolymen och ljudefekt volymen
så får jag inte ut ljud som är tillräckligt högt för mitt headset (med högtalare är det för högt med 100%)
Finns det något jag kan göra ?

Sven Åke

Permalänk
Avstängd
Skrivet av storbacken29:

Jag har problem med ljud nivåerna
kör jag IE o lugna favoriter så måste jag ha mindre än 10% på ljudet (med mitt headset)
och har jag volym på 100% i windows ,Huvudvolymen och ljudefekt volymen
så får jag inte ut ljud som är tillräckligt högt för mitt headset (med högtalare är det för högt med 100%)
Finns det något jag kan göra ?

Sven Åke

Det är inte svårare än att balansera volymerna för spelet och IE med mixern i Windows volymkontroll.

Permalänk

hur får jag ut högre ljud än det som kommer från ETS2 vid 100%
på window och 100%på huvudvolymen(ETS2) och 100% effekt volymen (ETS2)?

glöm radio delen för det vet jag hur jag fixar som du sa är det bara att
"balansera volymerna för spelet och IE med mixern i Windows volymkontrol"

Sven Åke

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Du kan inte få högre än 100%.

när kör IE och webradion så har jag mindre än 10%
så varför blir då ljudet så mycket lägre i ETS2 vid 100% ?

Sven Åke

Permalänk
Medlem

Körning från igår inne på multiplay tillsammans med några andra.

//DJ-SAAB ingame

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Kom på ett något som jag hade kunnat varit roligt och det är att man skulle kunna importera sin stad ifrån te.x cities skylines. För att kunna köra godsets till affärerna industrierna som finns där.

Vet att det inte är så lätt att fixa men leker bara med tanken och hade varit roligt att höra av ni tycker om det

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att ETS1 blev riktigt långtråkigt efter ett par timmar, men ville ändå ge 2:an en chans eftersom man kan köra i Sverige där. Och fy fan va beroendeframkallande det är Jag köpte först en R380 som jag köra ett litet tag med, men sen vid level 10 så blev det en FH16 600 istället och så anställde jag en ny chaufför till Scania

Här ska jag köra ifrån Göteborg till London med min nya bil

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Fractal Design Newton R3 1000W Moderkort: ASUS Z77 Sabertooth CPU: Intel i5-3750k @ 4.4GHz CPU-kylare: Antec Kühler h2o 620 GPU: 2x ASUS GTX 980 Strix SLI Ram: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz SSD: Corsair Force 3 120GB + Crucial MX100 256GB HDD: WD 2TB Skärm: Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

Hallojt Truckers.
En förmodlige korkad fråga....
Jag har Steamversionen installerad i min stationära burk.
Nu har jag installerat det i min Laptop.
Alla Steam Achievements ligger kvar men hur blir det med profilen?
Är det att börja om från början nu?

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindahl:

Hallojt Truckers.
En förmodlige korkad fråga....
Jag har Steamversionen installerad i min stationära burk.
Nu har jag installerat det i min Laptop.
Alla Steam Achievements ligger kvar men hur blir det med profilen?
Är det att börja om från början nu?

Sparfiler samt moddar osv hittar du här:
C:\Users\**\Documents\Euro Truck Simulator 2
Bara att dra över mappen o köra på.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xedious:

Sparfiler samt moddar osv hittar du här:
C:\Users\**\Documents\Euro Truck Simulator 2
Bara att dra över mappen o köra på.

Jo det vet jag

Är bara ett litet problem.
Stationära datorn är hemma och jag är i Schweiz och jobbar

Ska hitta nå money/exp fix

Man får ju abstinens när man inte kan köra ets2...

Visa signatur

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y227/Deagle-66/Sort-2.jpg[/img]

I worshipped him, that's why my own helmet is blue and yellow.

Permalänk
Medlem

Haha, länge sedan jag skrattade åt en ETS2MP-ban! Ni vet MP4:an, den kan ju backa i 60. Så jag körde lite av det här konceptet, http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/60266...
Men icke! Det gillade inte admin. Löjligt, dom har rammre och folk som kör helgalet, så ska dom banna lilla mig! Hoppas min appeal blir acceptad iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Haha, länge sedan jag skrattade åt en ETS2MP-ban! Ni vet MP4:an, den kan ju backa i 60. Så jag körde lite av det här konceptet, http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/60266...
Men icke! Det gillade inte admin. Löjligt, dom har rammre och folk som kör helgalet, så ska dom banna lilla mig! Hoppas min appeal blir acceptad iaf.

Backar i 60 xD? Ska in och gilla din ban appeal pga det xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av vrmlnd:

Haha, länge sedan jag skrattade åt en ETS2MP-ban! Ni vet MP4:an, den kan ju backa i 60. Så jag körde lite av det här konceptet, http://www.telegraph.co.uk/news/newstopics/howaboutthat/60266...
Men icke! Det gillade inte admin. Löjligt, dom har rammre och folk som kör helgalet, så ska dom banna lilla mig! Hoppas min appeal blir acceptad iaf.

Man ha inte direkt backat i 60 km/h, men backning med trailer har man gjort på felsida av vägen men då har man liksom kört på vägrenen och backat försiktigt och när någon närma sig så stannade ja bara till så dem passera mig. Inte har blivit bannad för de eller kickad. Men ja de händer ju inte så ofta att man missa avfarten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke_BMRSweden:

Man ha inte direkt backat i 60 km/h, men backning med trailer har man gjort på felsida av vägen men då har man liksom kört på vägrenen och backat försiktigt och när någon närma sig så stannade ja bara till så dem passera mig. Inte har blivit bannad för de eller kickad. Men ja de händer ju inte så ofta att man missa avfarten.

Jag tror han mer körde omkring baklänges, kanske inte på motorvägen, utan trailer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viradise:

Jag tror han mer körde omkring baklänges, kanske inte på motorvägen, utan trailer

Ja antagligen gjorde han det, han va nog inte direkt ensam just där han backade med tanke att han fick en ban, va någon stackare som passade på att skicka dit en report på honom.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro