Permalänk

Beslutsångest! RAM-minne

Permalänk

Spelar ingen rol ta de billigaste

Visa signatur

Ursäktar för stavfel

Permalänk
Avstängd

det som skiljer dom åt är latensen.

Permalänk
Medlem

@JSvanberg:

Ja och de billigare har tajtare timings vilket är något bättre.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av JOANATAN5354:

Spelar ingen rol ta de billigaste

På pappret är Ballistix några snabbare då den har latens/svarstid på 9 klockcykler jämfört med de 10 som Vengance har. Så det spelar lite roll Men det är riktigt, de billigare är det rätta valet om man skall köra dem på standardhastigheter.

Hur de olika minnena klockar har jag ingen aning om hur dessa minnen klockar, kan vara så att Vengeance klockar långt bättre än Ballsitix, eller tvärt om. Men det är oftast lotto.

Skrivet av elajt_1:

@JSvanberg:

Ja och de billigare har tajtare timings vilket är något bättre.

Precis

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Okej tack! Vet ni även om 16gb är nödvändigt istället för 8gb om man ska spela, streama och troligtvis använda 2 skärmar? Eller räcker det med 8gb? Hur mycket skillnad gör det egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsanchez:

Okej tack! Vet ni även om 16gb är nödvändigt istället för 8gb om man ska spela, streama och troligtvis använda 2 skärmar? Eller räcker det med 8gb? Hur mycket skillnad gör det egentligen

Ska du ändå köpa nytt skulle jag satsa på 16GB.
Allt för ofta har jag fått slut på minne med 8GB. Jag skulle säkert kunna få slut på 16GB också då jag antagligen skulle multitaska mer

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielsanchez:

Okej tack! Vet ni även om 16gb är nödvändigt istället för 8gb om man ska spela, streama och troligtvis använda 2 skärmar? Eller räcker det med 8gb? Hur mycket skillnad gör det egentligen

Kör 16 du så slipper du uppgradera senare. Jag har märkt att jag slår i taket med mina 8 mycket oftare nu än för ett par år sen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm