Nvidia släpper första Geforce Drivers WHQL för Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper första Geforce Drivers WHQL för Windows 10

Inför lanseringen av Windows 10 släpper Nvidia den första WHQL-certifierade drivrutinen för grafikkorten i Geforce-serien, som bland annat ger stöd för DirectX 12.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

En applikation för DX12 finns väl iom 3DMark API Overhead feature test? Plus att det här spelet säger DX12 recommended? http://store.steampowered.com/app/334070/

Jag undrar om DX12 Multiadapter funktionen stöds än.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Betyder det att Shadowplay fungerar i Windows 10 nu? Skall testas!

Edit: Ja, Shadowplay fungerar på Windows 10 nu.

Permalänk
Medlem

Tippsade för två dagar sen =P . Kommer bli grymt detta kör Win 10 på gamingburken nu fungerar fint!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Det dröjde inte länge innan någon vågade sig på att modifiera drivrutinen för 500-serien:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=399154

Permalänk
Medlem

Så serier under 600 kommer inte bli officiellt supportade utav Nvidia i Windows 10?

edit: Denna drivare finns till Windows 7, 8 och 8.1 också om någon vill testa. x64
http://www.nvidia.com/download/driverResults.aspx/85051/en-us

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast

Oavsett vad man tycker om Nvidia så är de alltid förbannat snabba på drivrutiner, ibland lite för snabba

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

finns en tråd här om ämnet.
#15415218

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Hur kan det komma sig att Strejf alltid verkar veta - eller få veta - när det är en "Microsoftnyhet" släppt här på SweClockers och kan vara den allra första att kommentera (skriva något positivt)?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Stödjer 600 serien DX12 fullt ut? eller mer att Man kan vara lugn med sitt 680 och att använda det i Win10 men inte DX12? Eller va? 😓.

Någon som fått i sig mer kaffe än mig som kan förklara? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Hur kan det komma sig att Strejf alltid verkar veta - eller få veta - när det är en "Microsoftnyhet" släppt här på SweClockers och kan vara den allra första att kommentera (skriva något positivt)?

RSS + plus en bot som skriver "Windows är jättebra" och "Härligt att Microsoft visar var skåpet ska stå!" om ordet "Windows" finns i nyheten? Det finns färdig kod att ladda hem, det är bara att googla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

"Maxwell and Kepler GPU architectures already support DX12, with support for Fermi coming later."

Tack för länken och den glada nyheten!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SweMerlin:

Hur kan det komma sig att Strejf alltid verkar veta - eller få veta - när det är en "Microsoftnyhet" släppt här på SweClockers och kan vara den allra första att kommentera (skriva något positivt)?

Skrivet av Aloysius:

RSS + plus en bot som skriver "Windows är jättebra" och "Härligt att Microsoft visar var skåpet ska stå!" om ordet "Windows" finns i nyheten? Det finns färdig kod att ladda hem, det är bara att googla.

Haha, eller bara så enkelt som att jag har för lite att göra på jobbet plus att jag kollar Twitter rätt ofta

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Tryckte Play.

Fick ett meddelande av nVidia nere vid klockan att min grafikkortsdrivrutin krascha.
Aldrig hänt tidigare, lite humoristiskt.

Permalänk
Medlem

Då är det verkligen inte långt kvar till släpp om det kommer drivrutiner. Allt verkar vara enligt schema.

Offtopic:
Är det nån som vet om man fortfarande kan få fram en startmeny som ser ut som på bilden i artikeln?
Den jag fått med senare builds är ju nån hybrid av startmenyn och modern. Där dem tagit de sämsta egenskaperna från båda.

Finns det inte i alternativen får jag lova att se om start8 är nått att ha.

Stavfel
Permalänk

Den enda nackdelen med dom här drivarna är ju att dom funkar riktigt riktigt dåligt i SLI, men dom krashar inte längre för att man trycker på Start vilket ju är bra.

Det sagt så har dom kommit en bra bit sedan i höstas och det blir bättre och bättre.

Permalänk
Snusfri

Börjar nog bli dags att slänga in Windows 10 på min ws/gaming-burk snart då.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Stödjer 600 serien DX12 fullt ut? eller mer att Man kan vara lugn med sitt 680 och att använda det i Win10 men inte DX12? Eller va? 😓.

Någon som fått i sig mer kaffe än mig som kan förklara? 😀

Skickades från m.sweclockers.com

DX12 kommer att fungera på 400-serien och senare, men vissa funktioner kommer inte att fungera på de äldre korten. Likt hur DX10/10.1-korten hade stöd för DX11-APIt, men inte kunde använda funktioner som DX11-tessellering, vilket krävde ny hårdvara.

DirectX har s.k. "feature levels" för olika grafikkortsgenerationer. Spelar man Battlefield 4 på ett DX10/10.1-kort används DX11 men körs i feature level 10_0 eller 10_1.

Permalänk

RTM redan i juni betyder det att vi som har msdn konto kommer kunna ladda ner det i juni eller måste vi också vänta till juli?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz