Fredagspanelen 94: Windows 10 får Candy Crush, AMD Zen och kommande Radeon

Permalänk
Medlem

Kul att Emil vann dricksglasracet!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Nej, det kan vi inte. Den hårda sanningen är att vi behöver ha möjlighet att köra reklam före klippen, något som helt enkelt inte fungerar med native-spelaren. Vi kikar på diverse olika lösningar och kommer nog experimentera en del framöver, men att köra Youtubes egna är tyvärr inte ett alternativ i dagsläget. Om någon vill diskutera vidare i frågan, skapa gärna en tråd i Feedback så hamnar inte den här helt off topic.

Jag såg ingen reklam, men det beror antagligen på AdBlock Plus (nu fick jag dåligt samvete... )

Hursomhelst kollar jag hellre direkt på Youtube, där det finns en bra innehållsförteckning med tidsangivelser:

https://www.youtube.com/watch?v=R-Nku7Yo6Dk

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Jag såg ingen reklam, men det beror antagligen på AdBlock Plus (nu fick jag dåligt samvete... )

Hursomhelst kollar jag hellre direkt på Youtube, där det finns en bra innehållsförteckning med tidsangivelser:

https://www.youtube.com/watch?v=R-Nku7Yo6Dk

Ja det beror på adblock men du kan ju alltid ställa in sweclockers som undantag, om du vill stödja dom lite.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

1. Verkar som om playback är fast i 360P för mig (Chrome, senaste versionen) vad jag än togglar till, enda sättet för mig att få HD på denna video var att titta på YouTube.

2. Jävligt irriterad på "bekräfta ditt medlemsskap" dyngan, jag hade skrivit ett LÅÅÅÅNGT foruminlägg i en annan tråd när jag ombads verifiera det (bara vart medlem sedan 2002, jag är rätt säker på att jag ÄR en medlem, men tack ändå) och i min enfald trodde jag den cachade vad jag skrev, och höll det i databasen tills verifiering skett, men nej då.. Får fan skriva om det.. Tack

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

1. Verkar som om playback är fast i 360P för mig (Chrome, senaste versionen) vad jag än togglar till, enda sättet för mig att få HD på denna video var att titta på YouTube.

2. Jävligt irriterad på "bekräfta ditt medlemsskap" dyngan, jag hade skrivit ett LÅÅÅÅNGT foruminlägg i en annan tråd när jag ombads verifiera det (bara vart medlem sedan 2002, jag är rätt säker på att jag ÄR en medlem, men tack ändå) och i min enfald trodde jag den cachade vad jag skrev, och höll det i databasen tills verifiering skett, men nej då.. Får fan skriva om det.. Tack

Hur lyckades du skriva det här då? Jag får också krav om att bekräfta medlemskapet men får inget mejl där jag faktiskt kan bekräfta medlemskapet...

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Hm, verkar enbart gälla snabbsvarsrutan?

Edit: Nähä. Vad har hänt nu då? Helt plötsligt fungerar det. Vadan detta?

Då kan jag passa på att skriva att jag saknar tidsindikatorn som finns på Youtube. Kan ni fixa den även här på hemsidan?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Vad tråkigt att min bristande skäggvård förstörde din upplevelse! Jag ska göra mitt bästa för att förenkla din vardag genom mer utstuderat rakande till nästa video. Förhoppningsvis har vi inte precis jobbat ett par dygn i sträck med en ny webbplats då, vilket säkerligen underlättar.

Emil, jag gillar ditt skägg.
Skägg ser bra ut ovårdat som vårdat, ändra inte på dig för vår skull, vi älskar dig och han den där andra sötnosen för det ni är, gör och hur ni ser ut! (JÄTTEMYCKET HOMO)

Tack för att ni förgyller vår vardag!

Permalänk
Medlem

Emil dricker kaffe, det är jag ganska säker på, men vad dricker Jonas i denna fredagspanel?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Devildoll:

Emil dricker kaffe, det är jag ganska säker på, men vad dricker Jonas i denna fredagspanel?

Ser ut som någon form av energidryck. De brukar ha den där pissgula färgen av någon anledning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Emil dricker kaffe, det är jag ganska säker på, men vad dricker Jonas i denna fredagspanel?

Om du faktiskt tittade på själva klippet så säger Emil att han tog Cola, och även Jonas sa "typ" vad det var... du kan titta igen om du vill veta vad det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Om du faktiskt tittade på själva klippet så säger Emil att han tog Cola, och även Jonas sa "typ" vad det var... du kan titta igen om du vill veta vad det är

Va!?

Jag kollade faktiskt på hela klippet, måste ha tappat fokus precis när det diskuterades.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Random fråga: Vad är det för mikrofoner ni använder?

Permalänk

Gött att overdrive verkar fungera även med freesync.

Var ju 2/3 stycken i forat som påstod att det var en omöjligt uppgift.
Som sagt inget är ju omöjligt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar