Allt-i-ett-lösning (ljudkort/ljudgränssnitt) för lurar, mic & monitorer.

Permalänk

Allt-i-ett-lösning (ljudkort/ljudgränssnitt) för lurar, mic & monitorer.

Tjohejsan!

Letar efter en lösning för min nuvarande setup: Ett par Beyerdynamic T90, Modmic 4.0 och ett par monitorer av märket Argon. Det jag letar efter är ett kraftfullt ljudkort/ljudgränssnitt/DAC eller motsvarande, som orkar driva tidigare nämnd hårdvara (Speciellt lurarna) men som även har anslutningsmöjligheter för mikrofon (3,5mm) och monitorer (6,3mm höger & vänster). Finns det någon här som har en liknande setup och som kan rekommendera en lösning?

Budget ligger på ca 3000 kr.

Tack på förhand!

Visa signatur

Här ska det ju stå något!

Permalänk

@Oliviawilde:

Jag har kollat runt lite och vad jag ser så har bra ljudkort oftast inte 3.5mm-ingång för mikrofon. Skulle du byta mic så skulle det finnas massvis med alternativ.
Detta kanske inte var svaret du sökte men i alla fall något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliviawilde:

Tjohejsan!

Letar efter en lösning för min nuvarande setup: Ett par Beyerdynamic T90, Modmic 4.0 och ett par monitorer av märket Argon. Det jag letar efter är ett kraftfullt ljudkort/ljudgränssnitt/DAC eller motsvarande, som orkar driva tidigare nämnd hårdvara (Speciellt lurarna) men som även har anslutningsmöjligheter för mikrofon (3,5mm) och monitorer (6,3mm höger & vänster). Finns det någon här som har en liknande setup och som kan rekommendera en lösning?

Budget ligger på ca 3000 kr.

Tack på förhand!

Monoprice har en DAC som kanske är utav intresse? Dock kan du inte ansluta mic:en mot den. http://www.monoprice.com/Product?c_id=120&cp_id=12008&cs_id=1...

Denna finns som "pirat-kopia", som inporteras av Deltaco och säljs utan Monoprice-logon, finns att hitta på Tradera. Låter precis som DAC:en från Monoprice. Om man nu vill komma undan billigare.

Edit: Om du bara vill ha en riktigt bra DAC för hörlurarna så är ODAC att föredra.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Skrivet av zorfex8400:

@Oliviawilde:

Jag har kollat runt lite och vad jag ser så har bra ljudkort oftast inte 3.5mm-ingång för mikrofon. Skulle du byta mic så skulle det finnas massvis med alternativ.
Detta kanske inte var svaret du sökte men i alla fall något.

Citerar mig själv då jag tänkte tillägga att du bör kolla in thomann. Dom har massvis med USB-ljudinterface som skulle funka.
Har en kompis som använder Presonus AudioBox och han är väldigt nöjd.

Permalänk

För de som hittar hit i efterhand så köpte jag ett Asus Xonar Essence STX ljudkort. Kortet understödjer Stereohögtalare, klarar driva de mest svårdrivna lurarna och har en line in/mic-ingång (6,3mm) för modmic med adapter som medföljer ljudkortet.

Rekommenderas starkt!

Visa signatur

Här ska det ju stå något!