Permalänk

i7-2660k överhettar

Min prosessors temperatur har börjat stiga rejält och har ingen annin om vad det beror på. Jag har stockkylaren och bytte thermalpaste men det hjälpte bara någon grad.
Idel temp ligger mellan 45-50 grader och när jag spelar så kan den komma upp i 80+

Någon som kan hjälpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PancakeBadger:

Min prosessors temperatur har börjat stiga rejält och har ingen annin om vad det beror på. Jag har stockkylaren och bytte thermalpaste men det hjälpte bara någon grad.
Idel temp ligger mellan 45-50 grader och när jag spelar så kan den komma upp i 80+

Någon som kan hjälpa?

Antar att du menar 2600k, i såna fall bör processorn ha några år på nacken. När du bytte kylpasta, var kylflänsen full med damm? Gjorde du rent den?

Är processorn överklockad eller stock?

Om inget av de två stämmer så prova byta pasta och se till att montera kylaren rätt.

Sista utväg efter det är att köpa en bättre kylare än standardkylaren och hoppas att det hjälper.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av PancakeBadger:

Min prosessors temperatur har börjat stiga rejält och har ingen annin om vad det beror på. Jag har stockkylaren och bytte thermalpaste men det hjälpte bara någon grad.
Idel temp ligger mellan 45-50 grader och när jag spelar så kan den komma upp i 80+

Någon som kan hjälpa?

Är Cpun överklockan? Där har du då svaret
om inte så är troligtvis Kylaren felmonterad/Dåligt luftflöde i chassit.

Permalänk

Gjorde rent och bytte pastan idag och har kollat kylaren och den sitter rätt. ingen överklockning.
blir troligen ny kylare eller nytt chassi med bättre luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PancakeBadger:

Gjorde rent och bytte pastan idag och har kollat kylaren och den sitter rätt. ingen överklockning.
blir troligen ny kylare eller nytt chassi med bättre luftflöde.

Tror det räcker med ny Fläk, Onödigt att köpa nytt chassi om inte problemet är där.
hoppa det löser sig

//Dellan