Är swedenmobile säker sida?

Permalänk
Medlem

Är swedenmobile säker sida?

Hej alla

Tänkte köpa en OnePlus One och den ända butiken som har den i Sverige är swedenmobile http://www.swedenmobile.se/. Den har ganska bra omdömen i prisjakt men dessa kan var falska ju.

Är det en säker sida?. Har någon köpt nåt från swedenmobile? Är servicen bra?

Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av TsExi:

Hej alla

Tänkte köpa en OnePlus One och den ända butiken som har den i Sverige är swedenmobile http://www.swedenmobile.se/. Den har ganska bra omdömen i prisjakt men dessa kan var falska ju.

Är det en säker sida?. Har någon köpt nåt från swedenmobile? Är servicen bra?

Tack på förhand

hur mycket skiljer det mellan att köpa telefonen på den sidan jämfört men större sidor ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa den från oneplus.net ? över 1000kr billigare från dem..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av TsExi:

Hej alla

Tänkte köpa en OnePlus One och den ända butiken som har den i Sverige är swedenmobile http://www.swedenmobile.se/. Den har ganska bra omdömen i prisjakt men dessa kan var falska ju.

Är det en säker sida?. Har någon köpt nåt från swedenmobile? Är servicen bra?

Tack på förhand

Köp den från Onepluesones hemsida så ska du se att det funkar mycket bättre garanti ärenden är enkla om du bara sparar kartongen

mvh // Markus

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

hur mycket skiljer det mellan att köpa telefonen på den sidan jämfört men större sidor ?

Den säljs bara hos OnePlus One sidan och swedenmobile som jag kan hitta nu. skillnaden är typ 700kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Varför inte köpa den från oneplus.net ? över 1000kr billigare från dem..

Jo det är sant men tänk om nåt händer med mobilen? kommer ta flera veckor innan jag får tbx den. Sen kommer säkert frakten till deras lagerhus kosta också

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Köp den från Onepluesones hemsida så ska du se att det funkar mycket bättre garanti ärenden är enkla om du bara sparar kartongen

mvh // Markus

Jo det har jag också tänk på. Men vad skulle hända om gick sönder i mobilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TsExi:

Jo det har jag också tänk på. Men vad skulle hända om gick sönder i mobilen

Skulle tro att de är bättre på garanti än Swedenmobile, men det är bara min gissning.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Det tar längre tid via swedenmobile.

Mobilen skickas till swedenmobile(3dagar frakt)>behandlas(5dagar)>skickas mot oneplus(15dagar)
Sen ska allt tillbaka.
Garantiärenden går genom oneplus alltid.

Permalänk
Avstängd

Nej, köp hos One plus!

Ryktet att det ska vara omöjligt eller segt att få telefonen lagad stämmer inte.

När min kompis OnePlus gick sönder så gick det snabbt, mindre än 2 veckor med frakt tiden inkluderad.

Permalänk
Avstängd

Den eventuella tiden vid fel är värt 700-1000kr!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av TsExi:

Jo det har jag också tänk på. Men vad skulle hända om gick sönder i mobilen

Om det inte är ditt fel skickar du den bara till oneplusone? Då tar de in den och bekräftat att det inte var ditt fel att skärmen sprack i fickan eller vad det nu kan vara.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Den eventuella tiden vid fel är värt 700-1000kr!

Var tror du säljaren skickar den i sin tur?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Var tror du säljaren skickar den i sin tur?

Tror du missförstår mig gravt - menar att det är lika bra att köpa direkt av oneplus då man ändå tjänar på det.. Det enda den andra sidan är bra till skulle väl vara om man måste ha mobilen inom 2 dagar eller nåt..