Bästa 140 mm fläkt för radiatorer kanske också prisvärdast

Permalänk
Medlem

Bästa 140 mm fläkt för radiatorer kanske också prisvärdast

Vilka är de bästa 140 mm fläktarna som är tysta?
Prisvärdaste för pushpull
Vill ha pwmstyrning också

funderar på noctuas reduxlinje men vet ej hur de jämför sig med deras nya och deras industriella linje

tänkte ha de på en alphacool nexxos st30 420mm radiator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mtwo:

Vilka är de bästa 140 mm fläktarna som är tysta?
Prisvärdaste för pushpull
Vill ha pwmstyrning också

funderar på noctuas reduxlinje men vet ej hur de jämför sig med deras nya och deras industriella linje

tänkte ha de på en alphacool nexxos st30 420mm radiator

Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM skulle jag kört på iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem

@nackskägg: jo har sneglat på dom och 3000 modellen när man ändå håller på de kan ju fortfarande gå ner till typ 300 rpm

@sKRUVARN: Intressanta kan man köra dom lägre än 600 rpm med pwm utan att strypa maxhastigheten?

har tänkt ha en 480 monsta i botten på chassit med corsair sp120 2350 rpm pwm fläktar så tror jag skulle kunna inte behöva ha några snabbsnurrande på den tunna 420 radiatorn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mtwo:

Vilka är de bästa 140 mm fläktarna som är tysta?
Prisvärdaste för pushpull
Vill ha pwmstyrning också

funderar på noctuas reduxlinje men vet ej hur de jämför sig med deras nya och deras industriella linje

tänkte ha de på en alphacool nexxos st30 420mm radiator

Dessa ska du köra på: http://www.inet.se/produkt/6308864/noctua-nf-p14s-redux-1500-...

Permalänk
Medlem

@makn: ahh faktist de har ju större statiskt tryck än phantek och är billigare

Permalänk
Medlem

Intressant fläkt fin garant 6 år ska nog skaffa 4 st till min Corsair Hydro H110
syna att dom inte har 180 eller 200 mm fläktar

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz