Permalänk

Köpa slutsteg

Tjena, är inte insatt i slutsteg så mycket det där med watten osv, men antar att det är lite som hemmaförstärkare?

Har iaf fått i uppdrag att köpa ett bilslutsteg åt far för Max 1000 kr (kanske kan gå upp några hundringar om det skulle vara värt det).

Tror han har tänkt att driva en JBL GT5-12 bas eller en Gladen RS 08. Nå sånt iaf.

Sitter i bilen på väg till Ullared så tänkt köpa det där om det finns
Hört att Netonnet finns där vid gekås och deras Mutant förstärkare http://m.netonnet.se/i/108553 verkar vara populär på Prisjakt och även lämna 280 watt i 4ohm (rms?) men de hade inte den i lager på Ullared.

Men Alpine har jag hört vara bra grejer så kikade på http://m.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/slutste... men jag tyckte det var väldigt låg watt på det? Effekt vid 4 Ohm 2 x 50 Watt
Effekt vid 2 Ohm 2 x 70 Watt

Men tänkte om det kanske räcker ändå att det är "bra" watt?

Hörde även att MDS finns där bredvid men har inte hört så bra om dom men är öppen för förslag Tror nog MDS duger gott och väl åt far då han är väl mest ute för lite extra bas bara inte nå värsting

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tjena, är inte insatt i slutsteg så mycket det där med watten osv, men antar att det är lite som hemmaförstärkare?

Har iaf fått i uppdrag att köpa ett bilslutsteg åt far för Max 1000 kr (kanske kan gå upp några hundringar om det skulle vara värt det).

Tror han har tänkt att driva en JBL GT5-12 bas eller en Gladen RS 08. Nå sånt iaf.

Sitter i bilen på väg till Ullared så tänkt köpa det där om det finns
Hört att Netonnet finns där vid gekås och deras Mutant förstärkare http://m.netonnet.se/i/108553 verkar vara populär på Prisjakt och även lämna 280 watt i 4ohm (rms?) men de hade inte den i lager på Ullared.

Men Alpine har jag hört vara bra grejer så kikade på http://m.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/slutste... men jag tyckte det var väldigt låg watt på det? Effekt vid 4 Ohm 2 x 50 Watt
Effekt vid 2 Ohm 2 x 70 Watt

Men tänkte om det kanske räcker ändå att det är "bra" watt?

Hörde även att MDS finns där bredvid men har inte hört så bra om dom men är öppen för förslag Tror nog MDS duger gott och väl åt far då han är väl mest ute för lite extra bas bara inte nå värsting

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

Synd att det är priskänsligt. Annars skulle jag i ert fall lätt ha kört på detta. Dels ger det betydligt mer kraft även åt svårdrivna basar, och sedan har det dessutom en kylfläkt som förlänger livslängden på steget.
Men som det ser ut så skulle jag i din fars fall köra på detta, det är brygg-bart så där finns det kraft att hämta genom bryggningen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:
Skrivet av juniorjesper:

Tjena, är inte insatt i slutsteg så mycket det där med watten osv, men antar att det är lite som hemmaförstärkare?

Har iaf fått i uppdrag att köpa ett bilslutsteg åt far för Max 1000 kr (kanske kan gå upp några hundringar om det skulle vara värt det).

Tror han har tänkt att driva en JBL GT5-12 bas eller en Gladen RS 08. Nå sånt iaf.

Sitter i bilen på väg till Ullared så tänkt köpa det där om det finns
Hört att Netonnet finns där vid gekås och deras Mutant förstärkare http://m.netonnet.se/i/108553 verkar vara populär på Prisjakt och även lämna 280 watt i 4ohm (rms?) men de hade inte den i lager på Ullared.

Men Alpine har jag hört vara bra grejer så kikade på http://m.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/slutste... men jag tyckte det var väldigt låg watt på det? Effekt vid 4 Ohm 2 x 50 Watt
Effekt vid 2 Ohm 2 x 70 Watt

Men tänkte om det kanske räcker ändå att det är "bra" watt?

Hörde även att MDS finns där bredvid men har inte hört så bra om dom men är öppen för förslag Tror nog MDS duger gott och väl åt far då han är väl mest ute för lite extra bas bara inte nå värsting

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

Synd att det är priskänsligt. Annars skulle jag i ert fall lätt ha kört på detta. Dels ger det betydligt mer kraft även åt svårdrivna basar, och sedan har det dessutom en kylfläkt som förlänger livslängden på steget.
Men som det ser ut så skulle jag i din fars fall köra på detta, det är brygg-bart så där finns det kraft att hämta genom bryggningen.
/Lifooz

Tack för snabbt svar!
Far tycker om Alpine med så det blir nog det, men hur fungerar det när man bryggar? Är det att man tar 2 kanaler men en sladd från vardera kanal till högtalaren?

Och den borde klara av en t.ex JBL GT5 12 va?:) 275 watt rms i 4 ohm

Juste en till sak jag undrar med, det brukar stå t.ex lågpass-filter 50-250 hz men vill ju ha lägre än 50 hz..
Funkar det så den går lägre eller är det som lägst 50hz steget ger ut?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tack för snabbt svar!
Far tycker om Alpine med så det blir nog det, men hur fungerar det när man bryggar? Är det att man tar 2 kanaler men en sladd från vardera kanal till högtalaren?

Och den borde klara av en t.ex JBL GT5 12 va?:) 275 watt rms i 4 ohm

Frågan är just om steget från Alpine är brygg-bart. Det är inte alla som är det och då kan det bli tjosan i mossan.
Fick dock fram att Andersson steget är brygg-bart så där är ni iallafall garanterade en bryggning.

Bryggningen går till som så att du sätter in högtalarkabeln, i minuspolen längst åt ena hållet, och i pluspolen längst åt andra hållet.
Man hoppar alltså över dom som sitter i mitten.
Så här.

EDIT: Precis, den kan inte gå lägre än 50Hz, och jag hittar inget steg från Netonnet som kan gå lägre än så.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Frågan är just om steget från Alpine är brygg-bart. Det är inte alla som är det och då kan det bli tjosan i mossan.
Fick dock fram att Andersson steget är brygg-bart så där är ni iallafall garanterade en bryggning.

Bryggningen går till som så att du sätter in högtalarkabeln, i minuspolen längst åt ena hållet, och i pluspolen längst åt andra hållet.
Man hoppar alltså över dom som sitter i mitten.
Så här.

EDIT: Precis, den kan inte gå lägre än 50Hz, och jag hittar inget steg från Netonnet som kan gå lägre än så.

/Lifooz

Oj, var ju Andersson steget som du länkade jag menade haha

Ja går de inte lägre än 50 hz så är dom ju inge intressant, men samtidigt så står det ju frekvensomfång 10hz? :s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Oj, var ju Andersson steget som du länkade jag menade haha

Ja går de inte lägre än 50 hz så är dom ju inge intressant, men samtidigt så står det ju frekvensomfång 10hz? :s

Skickades från m.sweclockers.com

Tror att jag är lite väl morgontrött, ja Andersson steget klarar ner till 10Hz.
Det var lågpassfiltret som ligger på 10-250Hz
Så kör på Andersson steget, det kommer göra er nöjda.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Frågan är just om steget från Alpine är brygg-bart. Det är inte alla som är det och då kan det bli tjosan i mossan.
Fick dock fram att Andersson steget är brygg-bart så där är ni iallafall garanterade en bryggning.

Bryggningen går till som så att du sätter in högtalarkabeln, i minuspolen längst åt ena hållet, och i pluspolen längst åt andra hållet.
Man hoppar alltså över dom som sitter i mitten.
Så här.

EDIT: Precis, den kan inte gå lägre än 50Hz, och jag hittar inget steg från Netonnet som kan gå lägre än så.

/Lifooz

Skrivet av juniorjesper:

Oj, var ju Andersson steget som du länkade jag menade haha

Ja går de inte lägre än 50 hz så är dom ju inge intressant, men samtidigt så står det ju frekvensomfång 10hz? :s

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ett lågpassfilter. Precis som det låter.
Med filtret aktiverat släpper det igenom frekvenser under den som du ställer in.

Valbart mellan 50-250hz. Säg att dubställerdu ställer det på 100hz, då kommer den filtrera bort frekvenser över 100 hz. Eller rättare sagt ska du få en -3 db punkt på 100 hz. Sedan står inte brantheten på filtret, men 12db per oktav är vanligt.

Slutsats: det spelar under 50 hz.

Edit: Lifooz hann vakna

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Tror att jag är lite väl morgontrött, ja Andersson steget klarar ner till 10Hz.
Det var lågpassfiltret som ligger på 10-250Hz
Så kör på Andersson steget, det kommer göra er nöjda.
/Lifooz

Tack så mycket för hjälpen
Ha en trevlig helg!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Aldrig varit i ullared men en snabb Googling hittade detta som väl ändå borde vara en bättre butik för billjud?

http://www.ullareddigital.se/bilstereo/slutsteg/2-kanal-c-106...

Några exempel:

GAS PRO 80.2 1200:-

DLS XM20 1000:-

Crunch GPX500.2 Nedsatt till 700:-

Alla dom går att bryggkoppla. Om de finns i lager i butik vet jag inte dock.

Skulle ta en GAS PRO över ett Anderssons alla dagar i veckan.

Ska du bryggkoppla så se till att steget är stabilt i 2 ohm då bara. Många bilhögtalare som är svårdrivna.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av bjorn_m_eriksson:

Det är ett lågpassfilter. Precis som det låter.
Med filtret aktiverat skäppersläpper det igenom frekvenser under den som du ställer in.

Valbart mellan 50-250hz. Säg att dubställerdu ställer det på 100hz, då kommer den filtrera bort frekvenser över 100 hz. Eller rättare sagt ska du få en -3 db punkt på 100 hz. Sedan står inte brantheten på filtret, men 12db per oktav är vanligt.

Slutsats: det spelar under 50 hz.

Edit: Lifooz hann vakna

Tack för info har man lärt sig något nytt idag.
Har tidigare trott att det är mellan t.ex 50-100 steget endast ger ut men det är ett tak typ:)

Skrivet av heatm:

Aldrig varit i ullared men en snabb Googling hittade detta som väl ändå borde vara en bättre butik för billjud?

http://www.ullareddigital.se/bilstereo/slutsteg/2-kanal-c-106...

Några exempel:

GAS PRO 80.2 1200:-

DLS XM20 1000:-

Crunch GPX500.2 Nedsatt till 700:-

Alla dom går att bryggkoppla. Om de finns i lager i butik vet jag inte dock.

Skulle ta en GAS PRO över ett Anderssons alla dagar i veckan.

Ska du bryggkoppla så se till att steget är stabilt i 2 ohm då bara. Många bilhögtalare som är svårdrivna.

Jo jag har sett den förut men kollade bara lite snabbt på bashögtalare och tyckte dom var så mycket dyrare än andra. Men blev väldigt sugen på GAS steget så det blir ett sånt istället
Nu kommer farsan bli nöjd!

Blir GAS steget om de har det hemma annars så blir det nog Anderssonsteget som Lifoz tipsa om

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Jo jag har sett den förut men kollade bara lite snabbt på bashögtalare och tyckte dom var så mycket dyrare än andra. Men blev väldigt sugen på GAS steget så det blir ett sånt istället
Nu kommer farsan bli nöjd!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag vet inte hur dom står sig prismässigt eftersom jag inte jämfört. Anderssonssteget är nog djäkligt prisvärt men alltid värt att besöka sådana butiker som Ullareddigital. Man vet aldrig vad man kan förhandla sig fram eller vad man kan hitta i div. fyndhörnor.

Hittade dock på BRL.se att Gas-steget har ett frekvensomfång på 20 hz - 30 khz. Nu brukar 20 hz räcka gott och väl till bilbasar eftersom det inte är hemmabio vi talar om, men kan vara bra att veta. (http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-pro-802.html)

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tack för info har man lärt sig något nytt idag.
Har tidigare trott att det är mellan t.ex 50-100 steget endast ger ut men det är ett tak typ:)

Jo jag har sett den förut men kollade bara lite snabbt på bashögtalare och tyckte dom var så mycket dyrare än andra. Men blev väldigt sugen på GAS steget så det blir ett sånt istället
Nu kommer farsan bli nöjd!

Blir GAS steget om de har det hemma annars så blir det nog Anderssonsteget som Lifoz tipsa om

Skickades från m.sweclockers.com

Uppdatera sen så vi vet vad det blev.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Uppdatera sen så vi vet vad det blev.
/Lifooz

Det blev Andersson steget Han ville ha de så billigt det gick och var smidigt att springa in på NetonNet bara
Kul att det fanns så mycket olika val man kunde göra med steget och det uppskattade han

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Det blev Andersson steget Han ville ha de så billigt det gick och var smidigt att springa in på NetonNet bara
Kul att det fanns så mycket olika val man kunde göra med steget och det uppskattade han

Men hur lååååååter det!?!?!?

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:
Skrivet av heatm:

Men hur lååååååter det!?!?!?

Det är faktiskt en sak jag också skulle vilja få reda på.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av heatm:

Men hur lååååååter det!?!?!?

Skrivet av Lifooz:

Det är faktiskt en sak jag också skulle vilja få reda på.
/Lifooz

Han har varit och köpt alla kablar och sånt man behöver så nu är det bara installation i bilen kvar!
Återkommer

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Istället för att starta en ny tråd så tänkte jag fråga här istället
Han har 2 stycken gamla Jensen 12" som vi tänkt slänga in så länge, men har ni nå tips på några billiga basar?

De jag har kikat på är en JBL GT5-12 eller Gladen RS 08 (Hört väldigt gott om SQX08 men den är nog lite väl dyr iaf för tillfället). Bilen är en Hyundai santa fe

Edit: Någon som vet hur mycket steget ger ut i 2 och 4 ohm i bryggat läge? Och kan man köra t.ex 2 ohms last?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av heatm:

Men hur lååååååter det!?!?!?

Skrivet av Lifooz:

Det är faktiskt en sak jag också skulle vilja få reda på.
/Lifooz

Idag blev det av att installera allt
Vart bra men var drygt att komma igenom väggen från motorn till kupen.

Vi tog det vi hade hemma och det blev 2 st Jensen basar på 525 watt (står det på dom) och satan vad de spelar på bra!
Synd nog hade jag inte telefon med men backspegeln hoppar så man inte ser i den

Skulle sett hans flin haha

Skulle gärna ha lite tips på element för ska till Stockholm på Lördag och tänkte då passa på att köpa ett.
Pris max 1000+/-

Han vill gärna ha en liten låda men går ju alltid att övertala med, de jag funderat på är som tidigare sagt JBL GT5-12, Gladen SQX12/RS08/RS12 men är öppen för förslag

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Idag blev det av att installera allt
Vart bra men var drygt att komma igenom väggen från motorn till kupen.

Vi tog det vi hade hemma och det blev 2 st Jensen basar på 525 watt (står det på dom) och satan vad de spelar på bra!
Synd nog hade jag inte telefon med men backspegeln hoppar så man inte ser i den

Skulle sett hans flin haha

Skulle gärna ha lite tips på element för ska till Stockholm på Lördag och tänkte då passa på att köpa ett.
Pris max 1000+/-

Han vill gärna ha en liten låda men går ju alltid att övertala med, de jag funderat på är som tidigare sagt JBL GT5-12, Gladen SQX12/RS08/RS12 men är öppen för förslag

Skoj att det spelar på bra! Jo, att ta sig igenom brandväggen kan vara lite bökigt, minst sagt.

När det gäller element är jag inte till någon stor hjälp så den fråga langar jag vidare.

Lycka till med resten och fortsätt gärna komma med uppdateringar och vad du väljer och varför.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

@juniorjesper:
http://www.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/bilba...
RMS effekten på det elementet borde ligga runt 300w.

http://www.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/bilba...

Lär dunka på fint, även om jag personligen utan tvek skulle ha tagit Mutant basen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av heatm:

Skoj att det spelar på bra! Jo, att ta sig igenom brandväggen kan vara lite bökigt, minst sagt.

När det gäller element är jag inte till någon stor hjälp så den fråga langar jag vidare.

Lycka till med resten och fortsätt gärna komma med uppdateringar och vad du väljer och varför.

Ja vart överraskad tack för all hjälp och kul att ni svarar! Självklart uppdaterat jag tråden för er som vill läsa

Skrivet av Lifooz:

@juniorjesper:
http://www.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/bilba...
RMS effekten på det elementet borde ligga runt 300w.

http://www.netonnet.se/art/bil-och-navigation/bilstereo/bilba...

Lär dunka på fint, även om jag personligen utan tvek skulle ha tagit Mutant basen.
/Lifooz

Tackar för tips!
Ska ta och kika på de där med, har en kompis som vill ha hjälp med lådbygge till sina 2 mutant basar så ska försöka lyssna hur de låter

Funderar även på 4 st 10" Marquant från Jula, men får se hur det blir
Tänkte att vi kanske ska åka in till någon butik t.ex brl så får de lyssna på nuvarande ljudet och så kan vi höra om de har nå element som pumpar på bättre också

Jäkla djungel att hitta baselement

Lika för mig med fast jag inte har tagit körkort än, fast det blir en annan historia de Blir nog uppåt 10k+ det ljudet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

@juniorjesper:

Jag har ett slutsteg liggandes. Pm'a mig så kan jag skicka bilder och även kolla upp vad det var för något jag hade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Ja vart överraskad tack för all hjälp och kul att ni svarar! Självklart uppdaterat jag tråden för er som vill läsa

Tackar för tips!
Ska ta och kika på de där med, har en kompis som vill ha hjälp med lådbygge till sina 2 mutant basar så ska försöka lyssna hur de låter

Funderar även på 4 st 10" Marquant från Jula, men får se hur det blir
Tänkte att vi kanske ska åka in till någon butik t.ex brl så får de lyssna på nuvarande ljudet och så kan vi höra om de har nå element som pumpar på bättre också

Jäkla djungel att hitta baselement

Lika för mig med fast jag inte har tagit körkort än, fast det blir en annan historia de Blir nog uppåt 10k+ det ljudet

Skickades från m.sweclockers.com

Håll dig borta från MarQuant. Sämre skit än deras produkter har jag aldrig varit med om.
Jämfört med vad man får, så kan man lika gärna betala Koenigsegg pris, för en gammal Volvo 240.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av ozTin:

@juniorjesper:

Jag har ett slutsteg liggandes. Pm'a mig så kan jag skicka bilder och även kolla upp vad det var för något jag hade!

Har redan fixat ett tack ändå

Skrivet av Lifooz:

Håll dig borta från MarQuant. Sämre skit än deras produkter har jag aldrig varit med om.
Jämfört med vad man får, så kan man lika gärna betala Koenigsegg pris, för en gammal Volvo 240.
/Lifooz

Vad är det för produkt du haft från dom?
Själv har jag haft Marquant SW-1200 (2 stycken 12" basar) i en väldigt bra låda och kompisar som kör med GAS Alpha 1226 etc (2000+ kr passiva baslådor) blir väldigt imponerad faktiskt
149kr nypris, men fick köpa ett par för 50kr st av en kompis så kan jag säga att de är de grymt prisvärda för

Edit: Video från bilen, helt oinspelad i bilen
Tycker den tar låga skapligt

Speciellt för att vara basar för 50 kr styck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile