Permalänk
Medlem

Problem med skärmen Yamakasi Sparta 301

Har en Yamakasi Sparta 301.
Skön skärm, riktig stor, med riktig fin bild, och ingen ghosting i spel.

Men.
Uppdaterade Nvidia drivisar i dag, för att få lite mer prestanda ut av Witcher.
Jag har haft problemet för, men det löste sig som regel med en reboot.
Skärmen brukar gå i standby, när jag använder datorn. Verkar att det inte är direkt standby, men inte klarar visa bild.

Om jag drar strömmen och kör ctrl-alt-del så får jag bild. Väljer jag task manager, så visas desktopen i några sekunder, lite flimmer och skärmen går i standby.
Video på det som händer https://www.youtube.com/watch?v=_dYfTSPrSos

Är det så att lock screen kör lägre refresh? Typ 50hz eller liknande, har jag ett problem med refresh i drivvisar?

Datorn fungerar bra om jag kopplar det till tv.
Det värsta är, när datorn är kopplat till tv, så testade jag att koppla till skärmen också, och då gick det bra. Konfat den som main display, och lirade witcher 5 minuter.

Var precis på webhallen och köpte en annan dual link dvi kabel, men får samma fel.
Undrar på om jag skall beställa mig en hdmi dummy dongle för att lura datorn att tro att någonting finns i hdmi porten.

Skärmen fungerade jätte bra med gtx 770, även med 770 SLI...

Uppdatering.

Kopplade en VGA skärm som jag kastade i el återvinningen några dagar sendan, avinstallerade nyaste nvidia drivers, nu kör jag 344.75 och det fungerar igen. Testade snabbt med Witcher, fungerar fint igen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W