Permalänk
Medlem

Intel Edison

Hej!

Är det ingen som hört talas om Intel Edison? Verkar vara något väldigt spännande, med mycket potential!

https://www.sparkfun.com/categories/272

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Hej!

Är det ingen som hört talas om Intel Edison? Verkar vara något väldigt spännande, med mycket potential!

https://www.sparkfun.com/categories/272

Både Intel Edison och Sparkfun verkar vara spännande.

Och för att svara på frågan, nej jag har aldrig hört talas om någon av dom.

Tack för tipset.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har hört talas om och läst lite om den tidigare. Finns förövrigt att köpa i Sverige. Inget som tilltalar mig personligen. Sparkfun har jag handlat av, dem har en hel del roliga saker. Räkna med att behöva betala tull och moms på prylarna du köper!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Både Intel Edison och Sparkfun verkar vara spännande.

Och för att svara på frågan, nej jag har aldrig hört talas om någon av dom.

Tack för tipset.

Ojoj! Ingen fara!

Skrivet av suzieq:

Har hört talas om och läst lite om den tidigare. Finns förövrigt att köpa i Sverige. Inget som tilltalar mig personligen. Sparkfun har jag handlat av, dem har en hel del roliga saker. Räkna med att behöva betala tull och moms på prylarna du köper!

Bra tips!

Någon som haft någon nytta av Intel Edison?

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Skrivet av inkui:

Ojoj! Ingen fara!

Bra tips!

Någon som haft någon nytta av Intel Edison?

Ber om ursäkt för att återuppväcka den här tråden men www.lawicel-shop.se har mycket sparkfun-prylar.

Helt fantastisk vilka spännande doningar det finns

Visa signatur

Data...

Permalänk

Intressant produkt, ser inget behov av den personligen men tack för tipset!

Känns som om att det kan vara ett bra alternativ om man vill jobba med WiFi eller Bluetooth.