Radera Delta-Home säkert och enkelt?

Permalänk
Medlem

Radera Delta-Home säkert och enkelt?

Hej,

Jag har fått in Delta-Home på min dator vilket innebär att alla browsers öppnar Delta-Home websida per default. Troligen sker det någon typ av loggning när man surfar i samband med detta.

Troligen har Delta-Home installerats i samband med annan fri mjukvara så som filezilla, utorrent, m.fl. och det är troligen även därför som det inte finns något under lägg till och ta bort som verkar vara uppenbart knutet till Delta-Home.

Tidigare har jag lyckats få bort det genom att skapa nya alt ändra genvägarna men Delta-Home kommer tillbaka igen.

Jag har provat köra Microsoft Security Essentials, CClean och nu även Malwarebytes Anti-Malware och alla har hittat något men inget har hjälpt så det de har hittat har troligen inte varit något skadligt.

Självklart har jag googlat detta en del, de guider jag hittar verkar baseras sig på äldre version av Delta-Home då jag inte kommer långt, några filer som ska ta bort det automatiskt vågar jag inte ladda ner. Så hur blir man av men skit som detta?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kör Adwcleaner.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Farsan fick det där. Jag lovade att fixa det, men det var inte så lätt... Följde också några guider och körde malwarebytes utan att det försvann.
Det slutade med att jag fick formatera...

Permalänk
Medlem

Om inte AdwCleaner och Malwarebytes Anti-Malware hjälper så finns det andra program att ta till, blir ju inte lika enkelt eftersom det kräver läsning av loggar mm. Säg till om du behöver sån hjälp.

Permalänk
Medlem

Har försökt en hel del utan framgång. Visst finns det lite program här och där som sägs ta bort det men vem vågar installera ytterligare okänd a program?

Det är väldigt störigt att sådant som detta kan ta sig in i systemet utan att man kan spåra det. Hade jag vetat vilket program som drog med det in så hade det åkt ut med huvudet före för alltid.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har försökt en hel del utan framgång. Visst finns det lite program här och där som sägs ta bort det men vem vågar installera ytterligare okänd a program?

Det är väldigt störigt att sådant som detta kan ta sig in i systemet utan att man kan spåra det. Hade jag vetat vilket program som drog med det in så hade det åkt ut med huvudet före för alltid.

Är formatering ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har försökt en hel del utan framgång. Visst finns det lite program här och där som sägs ta bort det men vem vågar installera ytterligare okänd a program?

Det är väldigt störigt att sådant som detta kan ta sig in i systemet utan att man kan spåra det. Hade jag vetat vilket program som drog med det in så hade det åkt ut med huvudet före för alltid.

Du får säga vilka program du provat med och sedan kan vi komma med nya förslag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Har försökt en hel del utan framgång. Visst finns det lite program här och där som sägs ta bort det men vem vågar installera ytterligare okänd a program?

Det är väldigt störigt att sådant som detta kan ta sig in i systemet utan att man kan spåra det. Hade jag vetat vilket program som drog med det in så hade det åkt ut med huvudet före för alltid.

AdwCleaner och Malwarebytes Anti-Malware är välkända program som har hjälpt väldigt många att bli av med reklamprogram, liksom FRST. Däremot ska man inte installera SpyHunter, som många webbsidor rekommenderar, för det är dels inte särskilt bra och dels tar det inte bort något utan att man betalar.