Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej CDON!

Tänkte passa på att fråga om det kan vara aktuellt med någon sommarrea för datorkomponenter hos er? Är framför allt en ny hårddisk och ett nytt nätagg jag behöver. Som CDON+-medlem vore det finfint med lite reor på följande produkter:

http://cdon.se/hemelektronik/western-digital/western-digital-...
http://cdon.se/hemelektronik/evga/evga-supernova-g2-750w-p273...

Med nuvarande priser kostar allt ca 2 500 kr. Borde kunna gå att pressa ner under 2 000 kr med lite sommarrea + CDON+-rabatt hoppas jag.

Har förlängt detta erbjudande nu, så lite billigare blir det för dig
http://cdon.se/hemelektronik/exklusivt_f%C3%B6r_sweclockers/

Håll gärna koll på den sidan i fortsättningen då vi kontinuerligt kommer uppdatera med exklusiva kodkampanjer för er Sweclockers-medlemmar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

R9 290/290X

Skrivet av CDON.COM:

Har förlängt detta erbjudande nu, så lite billigare blir det för dig
http://cdon.se/hemelektronik/exklusivt_f%C3%B6r_sweclockers/

Håll gärna koll på den sidan i fortsättningen då vi kontinuerligt kommer uppdatera med exklusiva kodkampanjer för er Sweclockers-medlemmar.

Kommer ni rea ut några mera R9 290/290X ?
Såg här på forumet att några lyckats beställa för väldigt bra priser, jag hann dock aldrig beställa ett kort.
MVH
Isak

Permalänk
Medlem

Är denna produkt för steam:
http://cdon.se/spel/euro_truck_simulator_2_-_scandinavia_dlc-...
Sorry om det är fel tråd men visste verkligen inte var jag skulle fråga :/

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

Jag undrar vad vi som sweclockers medlemmar har för rabatt på cdon. Förut vet jag att vi hade 5% på datorkomponenter? Jag funderar nämligen på att köpa ett EVGA GTX 980 AC SCX 2.0. Finns 5% rabatten kvar och vart hittar jag den i så fall?

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Jag undrar vad vi som sweclockers medlemmar har för rabatt på cdon. Förut vet jag att vi hade 5% på datorkomponenter? Jag funderar nämligen på att köpa ett EVGA GTX 980 AC SCX 2.0. Finns 5% rabatten kvar och vart hittar jag den i så fall?

Det vi har är postat 3 inlägg ovanför ditt (http://cdon.se/hemelektronik/exklusivt_f%C3%B6r_sweclockers/)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Cityguysims:

Är denna produkt för steam:
http://cdon.se/spel/euro_truck_simulator_2_-_scandinavia_dlc-...
Sorry om det är fel tråd men visste verkligen inte var jag skulle fråga :/

Hej!
Ja, den är för Stream.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av CDON.COM:

Har förlängt detta erbjudande nu, så lite billigare blir det för dig
http://cdon.se/hemelektronik/exklusivt_f%C3%B6r_sweclockers/

Håll gärna koll på den sidan i fortsättningen då vi kontinuerligt kommer uppdatera med exklusiva kodkampanjer för er Sweclockers-medlemmar.

Nytt erbjudande uppe!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Nytt erbjudande uppe!

Den sidan saknar helt erbjudande och är helt blank för mig. Krävs det speciella rättigheter?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Den sidan saknar helt erbjudande och är helt blank för mig. Krävs det speciella rättigheter?

Tusan, missade att lägga produktblocket online. Det kommer synas inom några minuter. Tack för att du upptäckte felet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att CDON som omsätter uppemot två miljarder inte kan få till ett bättre leverantörsavtal med posten/andra leverantörer när företaget har existerat i över 15 år? Hur kommer det sig att man måste vänta minst tre dagar på att få ett brevpaket som ryms i brevnedkastet? Det är därför jag brukar oftast välja bort CDON i förmån för deras konkurrenter som skickar samma dag om man beställer innan ett specifik klockslag.

Jag tycker att det är nu dags att CDON börjar satsa resurser på att snabba upp leveranserna och att införa att om en kund lägger en beställning före typ kl. 14:00 så skickar man det samma dag, så länge beställningen inte överstiger ett x antal kg och att produkten finns inne.

Kom in i matchen nu, CDON!

Permalänk
Medlem

CDON, ni bundlar svart PS3 med Witcher 3 för 3990 kr.
Finns det möjlighet att bundla den vita på samma sätt?
Finns det planer på att bundla med Last of Us?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Fruttyh:

Kommer ni rea ut några mera R9 290/290X ?
Såg här på forumet att några lyckats beställa för väldigt bra priser, jag hann dock aldrig beställa ett kort.
MVH
Isak

Nu har vi fått in dem på lager igen för kampanjpris.
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av borz:

CDON, ni bundlar svart PS3 med Witcher 3 för 3990 kr.
Finns det möjlighet att bundla den vita på samma sätt?
Finns det planer på att bundla med Last of Us?

Tyvärr har vi inte möjlighet till det i dagsläget.

Inte för tillfället, de aktuella bundlingarna finner du här: http://cdon.se/spel/playstation_4_-_paketerbjudande/

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Morrison:

Hur kommer det sig att CDON som omsätter uppemot två miljarder inte kan få till ett bättre leverantörsavtal med posten/andra leverantörer när företaget har existerat i över 15 år? Hur kommer det sig att man måste vänta minst tre dagar på att få ett brevpaket som ryms i brevnedkastet? Det är därför jag brukar oftast välja bort CDON i förmån för deras konkurrenter som skickar samma dag om man beställer innan ett specifik klockslag.

Jag tycker att det är nu dags att CDON börjar satsa resurser på att snabba upp leveranserna och att införa att om en kund lägger en beställning före typ kl. 14:00 så skickar man det samma dag, så länge beställningen inte överstiger ett x antal kg och att produkten finns inne.

Kom in i matchen nu, CDON!

Självklart vill vi se till att våra paket levereras så snabbt som möjligt. Att få bättre leveranstider och samordnade leveranser är en stor anledning till att vi bedriver pågående lagerflytt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu igen?
Hur många gånger per år och i hur många år ska ni hålla på och flytta lager?
Det har ju varit många lager flyttar nu (i alla fall det som det har skyllts på).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Nu igen?
Hur många gånger per år och i hur många år ska ni hålla på och flytta lager?
Det har ju varit många lager flyttar nu (i alla fall det som det har skyllts på).

Lagerflytten påbörjades i det fjärde kvartalet 2014 och genomförs etappvis under 12 månader.
http://www.qlirogroup.com/sv/Medier/Pressmeddelanden/CDONcom-...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

har cdon någon kampanj när man köper ett grafikkort? typ 15% rabatt?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JSvanberg:

har cdon någon kampanj när man köper ett grafikkort? typ 15% rabatt?

Nej, inte någon generell rabatt. Men vi har exempelvis denna på kampanj just nu:

Asus Radeon R9 290X för 2490 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Nej, inte någon generell rabatt. Men vi har exempelvis denna på kampanj just nu:

Asus Radeon R9 290X för 2490 kr.
http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

Det står 2990:- för mig.

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av deginho:

Det står 2990:- för mig.

Priset korrigeras automatiskt till 2490 kr när du lägger varan i varukorgen.

Står det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

Det står 2990:- för mig.

"Priset korrigeras automatiskt till 2490 kr när du lägger varan i varukorgen"

Permalänk
Medlem

Vill passa på att ge en eloge till Cdon för er snabba leverans.
Har gjort min 3e beställning i år och era handlingstider är topnotch!

Permalänk
Hedersmedlem

Idag är det 14 dagar sedan jag beställde Wolfenstein: The old blood hos er. Digital nerladdning. Ingen kod dök upp, så efter en stund chattade jag och undrade vad som hänt. Personen i kundtjänst försökte då ordna en kod åt mig, utan framgång. Han skickade därför ärendet vidare till spelavdelningen, den 13/5. Sedan dess har jag chattat 3 ggr, men inget har hänt. Inga svar, ingen kod.

Eftersom jag tror att fler än jag råkat ut för detta pga det fördelaktiga priset, så ställer jag frågan öppet, efter att ha misslyckats ett antal gånger att få en lösning från er kundtjänst. Ert ointresse att lösa detta förvånar mig, oavsett anledningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Idag är det 14 dagar sedan jag beställde Wolfenstein: The old blood hos er. Digital nerladdning. Ingen kod dök upp, så efter en stund chattade jag och undrade vad som hänt. Personen i kundtjänst försökte då ordna en kod åt mig, utan framgång. Han skickade därför ärendet vidare till spelavdelningen, den 13/5. Sedan dess har jag chattat 3 ggr, men inget har hänt. Inga svar, ingen kod.

Eftersom jag tror att fler än jag råkat ut för detta pga det fördelaktiga priset, så ställer jag frågan öppet, efter att ha misslyckats ett antal gånger att få en lösning från er kundtjänst. Ert ointresse att lösa detta förvånar mig, oavsett anledningen.

Vill du återkomma med kund- och ordernummer i PM så ska jag kolla status på detta.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ozTin:

Vill passa på att ge en eloge till Cdon för er snabba leverans.
Har gjort min 3e beställning i år och era handlingstider är topnotch!

Tack så mycket! Kul att höra!

Visa signatur
Permalänk

Grill beställning som ballat ur..

Hej,
24/5 (söndags) beställde jag en grill på CdOn som sedan ångrades. den 25/5 kl halv nio på förmiddagen samt 45 minuter senare skickade jag två mail till er där jag ville makulera beställningen (jag fick kvitto på att ni emottagit mina mail). Orderns status då var ännu ej "skickad". Trots er policy att höra av er inom 24h har jag ännu ej (idag är det den 30/5!) fått ett enda svar på mina mail till er. Detta har medfört att beställningen nu är registrerad som skickad.

Jag har även idag (30/5) på morgonen skickat ett mail till er i samma ärende men får inget svar. Således anser jag mig ej tvungen att betala för returfrakten av paketet då jag anser att ni hade hunnit makulera ordern med god marginal om ni hade läst mina två mail som skickades på morgonen dagen efter att beställningen hade gjorts av mig.

Obs! Jag försökte också skriva till er via chatten men den var inte i bruk. Jag tycker mig ha gjort allt som kan anses åligga mig som kund för att förhindra att ordern skulle gå igenom.
/Daniel

Visa signatur

MSI H55M-ED55, i5 quad core 760, 12 gb Corsair xms3 1600 mhz ram, Nvidia GTX 560 TI 1gb, Corsair TX V2 650W, Win 7 home premium x64.

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Har det blivit rådande praxis att ni annullerar beställda och betalda ordrar utan att berätta detta för kunden, samt utan att berätta varför ni annullerar ordern?

Den 24:e maj beställde jag en del komponenter från diverse återförsäljare då jag skulle hjälpa en kompis att uppgradera sin dator.
Från er beställde jag en Western Digital 2TB Caviar Black.

Jag kontrollerade att allt som beställdes fanns i lager, och under veckan har min mobil plingat ett flertal gånger med meddelanden från posten, och idag tänkte jag bygga ihop den.

Åker till posten och hämtar ut ett flertal paket från 3 olika återförsäljare, och upptäcker att HDD:n jag beställde från er saknas. Märkligt tänkte jag, varan fanns i lager och den borde ha nått mig på 5 vardagar (jag hade fått för mig att jag även fått ett SMS där det stod att paketet från er också var levererat, men i efterhand så insåg jag att jag hade fel) så jag kontrollerar när jag kommer hem.

Går in på er hemsida och kontrollerar ordern: "Status: Annullerad".
Inget budskap om varför, och inget missat mail där ni berättar att ni har annullerat ordern heller.
Samtidigt så hade jag fått orderbekräftelse och rabattkod...
Pengarna drogs också från mitt konto, och det tog flera dagar innan de återbetalades.
Sagda HDD fanns och finns fortfarande i lager hos er.

Visst, nu får jag till en viss del skylla mig själv att jag inte kontrollerade mer noggrant vilka paket som hade kommit till utlämningsstället, (jag skyller på att jag blev förvirrad pga. antalet SMS jag fått gällande leveranser) men faktum kvarstår att ni annullerade min order utan att höra av er och utan att berätta varför.

Illa skött CDON, illa skött...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

Vill du återkomma med kund- och ordernummer i PM så ska jag kolla status på detta.

Idag är det tre veckor sedan min beställning som sedan dag ett saknar spelnyckel. Spelavdelningen, som haft ärendet i flera veckor har inte hört av sig heller på något sätt, trots upprepade påminnelser från kundtjänst.

Ni fick de begärda uppgifterna enligt citerade inlägg i helgen, men fortfarande efter tre arbetsdagar, ingen kontakt.

På något sätt måste det vara oordning internt hos er och jag kommer låta bli att handla varor tills det är utrett eftersom det är lagom roligt att köpa något, aldrig få produkten och sedan se att företaget ifråga fullständigt skiter i att hjälpa till vid problem.

Vad är er policy för ett ärende med nyckel som aldrig dyker upp? Tystnad tills kunden förhoppningsvis tröttnar?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vad är er policy för ett ärende med nyckel som aldrig dyker upp? Tystnad tills kunden förhoppningsvis tröttnar?

Skumt det där. CDON är skit när det kommer till supporten. Ibland svarar de med en gång, ibland svarar de inte alls. Förr fick man "alltid" sina grejer, på senare tid har det varit klart sämre med det. Skivor som aldrig kommer trots att de skickats, betalt vill de ha, osv.
Enda lösningen jag hört, är att ringa. Vilket kanske fungerade på de tiden då det var möjligt, men numera har de inte ens ett telefonnummer på sin site... Eller, jag hittar åtminstone inte det. Dåligt.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Idag är det tre veckor sedan min beställning som sedan dag ett saknar spelnyckel. Spelavdelningen, som haft ärendet i flera veckor har inte hört av sig heller på något sätt, trots upprepade påminnelser från kundtjänst.

Ni fick de begärda uppgifterna enligt citerade inlägg i helgen, men fortfarande efter tre arbetsdagar, ingen kontakt.

På något sätt måste det vara oordning internt hos er och jag kommer låta bli att handla varor tills det är utrett eftersom det är lagom roligt att köpa något, aldrig få produkten och sedan se att företaget ifråga fullständigt skiter i att hjälpa till vid problem.

Vad är er policy för ett ärende med nyckel som aldrig dyker upp? Tystnad tills kunden förhoppningsvis tröttnar?

Hej,

Ledsen för sent svar. Har varit på mässa.

Vi hade tekniska problem med våra digitala produkter vid tillfället du lade din order som gjorde att många av våra priser blev helt fel samt att inga produktnycklar kunde skickas ut. Samtliga kunder som blivit berörda av problemet ska ha blivit kontaktade via mail angående detta och så också till dig enligt vårt system. Vi ber än en gång om ursäkt om det inträffade.

Vänligen
CDON.cCOM

Visa signatur