CD Projekt Red talar ut om grafikförsämring i The Witcher 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ochg det jag säger är att med ditt synsätt så hade folk fortfarande kört IE6.0. Om man låter företag med ekonomiska intressen styra marknaden istället för det som med forskning och prestanda visat sig vara rätt så blir det ju fel.

Du säger: Om 90% av marknaden har ie6 så måste du koda din websida så att den ser bra ut i ie6 för det är det marknaden vill.

Jag säger: Om 90% av marknaden kör ie6 så kör de en dålig webbläsare och du måste tala om det för dem och få dem att förstå att de gör fel rent objektivt.

Nä nu lägger du ord i munnen på mig. Sedan är det ju även så att vad som är rätt eller fel i den här debatten inte kan fastställas utifrån någons personliga åsikt. Det finns ingen "forskning" som tyder på att konsoler är dåligt för de som spelar och pc är bra. Det är en subjektiv uppfattning där båda sidor har sina för- och nackdelar.

Sedan tycker jag inte att man kan säga att företagen gör fel som optimerar mest till konsoler då det är så otroligt mycket enklare. Det borde snarare vara helt väntat.

Personligen har jag Shadow of Mordor till både PC och Ps4 och gissa vad, jag tycker att det är betydligt bättre till Ps4. Då har jag ändå en riktigt bra PC. Men bara för det lurkar jag inte omkring på forum och spyr galla över den version som jag tycker är sämre (PC).

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ochg det jag säger är att med ditt synsätt så hade folk fortfarande kört IE6.0. Om man låter företag med ekonomiska intressen styra marknaden istället för det som med forskning och prestanda visat sig vara rätt så blir det ju fel.

Du säger: Om 90% av marknaden har ie6 så måste du koda din websida så att den ser bra ut i ie6 för det är det marknaden vill.

Jag säger: Om 90% av marknaden kör ie6 så kör de en dålig webbläsare och du måste tala om det för dem och få dem att förstå att de gör fel rent objektivt.

Du försöker få det att låta som att folk har köpt konsoler under pistolhot och att ingen egentligen vill ha det. Något som är direkt felaktigt. Många köper konsol för att de gillar smidigheten och prestandan för priset. De har helt enkelt gjort valet att de antingen gillar konsol över PC, eller att de kanske vill ha en konsol som supplement till sin pc. Om alla körde PC istället så kan du med all sannolikhet räkna med att personer hade haft datorer i konsolerna prisklass då folk inte plötsligt får mer pengar av att konsoler försvinner, och då hade dessa mainstream datorer som tar upp den extrema majoriteten varit i klass med konsolerna.(personerna bygger inte själv, så självklart färdigbyggda system eller +x-antal 100 för att butik ska bygga). Då hade spelen inte anpassats för konsollerna. De hade istället anpassats för dessa bugdetsystem, vilket typ är vad som spel anpassas för idag ändå. Då high end system är en minoritet och därför oftast inte värd att lägga så mycket resurser på då de flesta inte kommer kunna använda det(se steams statistik).

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pan.Pan:

"Fuktiga grottorna" if you know what i mean, lol.

Kul att höra något positivt om spelet! Är det värt pengarna tycker du?

Skrivet av Mocka:

Hehe.

Ja, det är absolut värt pengarna. Det plus att man får 16st DLCs gratis är inte fy skam.

Det jag saknar i spelet från demot 2013 är den mörka färgpaletten. Det känns lite för ljust för att vara Witcher nu, men jag får väl leva med det tills något gör en mod för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Det jag saknar i spelet från demot 2013 är den mörka färgpaletten. Det känns lite för ljust för att vara Witcher nu, men jag får väl leva med det tills något gör en mod för det.

Det går att lösa med CineFX tror jag det hette.
http://sfx.thelazy.net/games/preset/3718/
Källa: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150523/sa-snyggar-du-till...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jo, jag har försökt att köra med diverse SweetFX-presets men tycker alltid att det blir för mycket bloom. Ska kika på denna dock, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Jo, jag har försökt att köra med diverse SweetFX-presets men tycker alltid att det blir för mycket bloom. Ska kika på denna dock, tack

Funkade den bra? Har själv inte hunnit testa den än

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Funkade den bra? Har själv inte hunnit testa den än

Har inte testat den så mycket men rent spontant känns det fortfarande lite för färgglatt. Bättre än utan dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Har inte testat den så mycket men rent spontant känns det fortfarande lite för färgglatt. Bättre än utan dock.

Oj okej, hoppas du hittar någon bättre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9