Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mangorajaa:

Hej när det gäller era helgkampanjer i butikerna kan man koppla dessa erbjudan till sitt konto?

http://gyazo.com/af860657e0c3390282d58feae23b2643

Om det finns tid för det i butiken så kan personalen hjälpa dig med det vid köptillfället.

Skrivet av beejac:

Hej! Jag undrar vad Klarnas erbjudande för att betala i Maj betyder? Är betaldatum då 31:a maj? Framkommer inte på er sida.

http://www.webhallen.com/se-sv/info/bestallning/betala_i_maj

Sista maj!

Skrivet av jnsson:

Hej! Har upptäckt att ni har (troligtvis har) flyttat ert lager till Upplands Väsby, stämmer detta? Om ja, när gjordes det?

Det var väl cirka en månad sedan nu ungefär.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej webhallen.

Jag undrar varför GTA V bara följer med vissa grafikkort? Jag skulle vilja köpa ett EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 men ville gärna få med GTA V på köpet.

Visa signatur

Hög standard ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om det finns tid för det i butiken så kan personalen hjälpa dig med det vid köptillfället.

Sista maj!

Det var väl cirka en månad sedan nu ungefär.

Får man fråga varför den flyttades?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Får man fråga varför den flyttades?

Större lokaler

Permalänk
Medlem

Hej!

Fick en inbjudan av er för några dagar sedan.

Får man något svar/bekräftelse tillbaka, när man har OSA:at?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankfisher:

Hej webhallen.

Jag undrar varför GTA V bara följer med vissa grafikkort? Jag skulle vilja köpa ett EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 men ville gärna få med GTA V på köpet.

Det där styr ju inte webhallen över utan det är upp till tillverkarna på grafikkort vilka deals dom ingår med speltillverkare osv.. vissa gör vissa inte..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lankfisher:

Hej webhallen.

Jag undrar varför GTA V bara följer med vissa grafikkort? Jag skulle vilja köpa ett EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 men ville gärna få med GTA V på köpet.

Spelet kostar ändå ett par hundralappar. Vi delar på den kostnaden med tillverkarna (ASUS/MSI i det här fallet) så att vi kan skicka med det på köpet.
EVGA (eller helt ärligt någon annan grafikkortstillverkare över huvud taget förutom just de två) är tyvärr inte särskilt aktiva vad det gäller marknadsföring och kampanjer här i sverige så motsvarande erbjudande finns inte med deras produkter.

Skrivet av jnsson:

Får man fråga varför den flyttades?

Vi behövde mer plats. Vi öppnade 8 nya butiker förra året. Varje ny butik innebär att vi måste ha mer på lager även centralt.
Plus att vi växer ständigt även på postorder så då måste man skaffa nya lokaler då och då.

Skrivet av EyeNEye:

Hej!

Fick en inbjudan av er för några dagar sedan.

Får man något svar/bekräftelse tillbaka, när man har OSA:at?

Yes, svar kommer inom kort.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

haha, vilken luring webhallen, å dum som man e så gick man på den, hehe .

Fick e-mail av er att min ratt som jag lämnade in förra veckan har jag för mig kunde hämtas ut idag efter 16.00...

tänkte inte mer på det utan att jag kunde la va där då vid 16:30...

när jag kom dit så va det nersläckt å stängt....

då kom jag på det, e ju röddag idag... Kristi himmelsfärdsdag... haha den tackar jag för då man vakna till lite... haha

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Hej! Har en fråga angående The Witcher 3. Kommer man hinna få hem spelet (har bokat collectors edition) till Tisdag den 19:e när det släpps? Har fått kolli nr och det står att det är kvar hos er.

Är nojig som fasen för att det inte ska hinna hem! Har t.om planerat att sjukanmäla mig resten av veckan efter jag fått hem spelet

Ursäkta såg nu att jag kanske skrev i fel tråd!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

weballen garantiärende

Hej måste säga att jag är mycket besviken på hur webhallen bemöter sina kunder. det har nu gått 6veckor sen jag sickade in min ps4 på reperation. Ringde dom i onsdags fick svar att dom skulle återkomma senare. Ingen ringde tillbaka. Ringde dom i fredags fick samma svar men ingen ringde tillbaka.ringde dom idag fick samma svar men känner redan på mig att ingen kommer ringa tillbaka. Helt seriöst hade varit lättare att få svar från fbi och cia än webhallen. för det första hur långt får ett garantiärende ta tid? För det andra hur svårt ska det vara att lämmna ut information istället för ljuga. NI lovar att man ska få komprision men ljuger om det med fick jag veta idag. sista gången man har något med er att göra. Ps var samma sak när min ps3 gick sönder tog 8 veckor då. och ni borde kanske hjälpa era nurvarande kunder istället är i nöjd att ni växer med detta bemötande kommer ni inte växa särskilt länge.

Permalänk
Entusiast

FG2421 låg ju på 3490kr för oss guldmedlemmar nyss, men nu har den åkt upp till 3800kr. Det finns ingen chans att den kan hoppa ner igen, skulle bli order direkt då, om den kommer in på lager dvs. Är den på väg ut ur sortimentet eller kommer det in nya snart?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

FG2421 låg ju på 3490kr för oss guldmedlemmar nyss, men nu har den åkt upp till 3800kr. Det finns ingen chans att den kan hoppa ner igen, skulle bli order direkt då, om den kommer in på lager dvs. Är den på väg ut ur sortimentet eller kommer det in nya snart?

Hej, den är inte på väg ut ur sortimentet, däremot är vårt inköpspris lite dyrare nu än tidigare så därför var vi tvugna att höja prisern. Jag kan tyvärr inte fixa till den för 3490 längre.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning att inte alla butiker har "kiosk-datorer" som man kan kolla sina köp på eller leta efter något man vill komplettera med. Fruängen och Fridhemsplan har detta, men inte Sveavägen av någon anledning. När jag frågade så hänvisade de till demo-datorerna på borden, där kanske mina inloggningsuppgifter lagras om jag inte är uppmärksam. Linux-NUC som ni har på några ställen borde vara "Standard" PS. Keymappningen är inte rätt på linux-nuc:arna vid Fridhemsplan. De klarar inte specialtecken (vilket innebär om jag vill logga på mitt konto på någon av dessa och har specialtecken i inlogg eller lösen funkar det inte). Jag har påtalat detta några gånger för personalen, men de löste inte det själva.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Finns det någon anledning att inte alla butiker har "kiosk-datorer" som man kan kolla sina köp på eller leta efter något man vill komplettera med. Fruängen och Fridhemsplan har detta, men inte Sveavägen av någon anledning. När jag frågade så hänvisade de till demo-datorerna på borden, där kanske mina inloggningsuppgifter lagras om jag inte är uppmärksam. Linux-NUC som ni har på några ställen borde vara "Standard" PS. Keymappningen är inte rätt på linux-nuc:arna vid Fridhemsplan. De klarar inte specialtecken (vilket innebär om jag vill logga på mitt konto på någon av dessa och har specialtecken i inlogg eller lösen funkar det inte). Jag har påtalat detta några gånger för personalen, men de löste inte det själva.

Har du ingen mobil ?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har du ingen mobil ?

Webhallens sida är inte mobilanpassad. En av de sämre för mobil faktiskt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Hej, köpte ett headset (HyperX Cloud) runt jul och ena hörluren har slutat att fungera. Jag har tappat bort kvittot och undrar därför om man kan få ett nytt kvitto eller om ett kontoutdrag eller liknande räcker?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av sassa46:

Hej, köpte ett headset (HyperX Cloud) runt jul och ena hörluren har slutat att fungera. Jag har tappat bort kvittot och undrar därför om man kan få ett nytt kvitto eller om ett kontoutdrag eller liknande räcker?

Om du har ett kontoutdrag för att styrka köp så räcker det (eller om du bokade varan via nätet så finns din order sparad digitalt förstås)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Vad hände med att uppdatera er webbsida förresten?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Vad hände med att uppdatera er webbsida förresten?

Det är ett pågående projekt. Just nu kör vi en del A-B-tester (dvs att olika användare kommer till olika versioner av sidan, eller snarare olika versioner av olika delar av sidan).
Det mesta just nu är ganska små saker (olika utseende på produktsidor, kassan osv).

Men det lär inte bli en helt ny sida förrän antingen väldigt sent i år eller tidigt nästa år.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

Bokade idag MSI GTX 970 som enligt rubrik heter "MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB (GTX 970 GAMING 4G) + Witcher 3 + Batman Arkham Knight" och hämtade sedan upp det er affär vid Fridhemsplan. När jag står i kassan så frågar jag om spelen som ska följa med och tjejen i kassan svarar "de ska finnas i kartongen". Jag frågar henne om hon är säker och hon säger "ja".

Kommer hem och öppnar kartongen och det är inga spel i, så jag går in på er sida igen och läser det finstilta nedanför, och ser att man måste lägga spelet i varukorgen för att få dem gratis, som dyker upp som ett extraerbjudande vid utcheckning. Det var inte riktigt det hon sa i affären.

Dessutom står det på er sida att, i det finstilta att det bara gäller 1 spel, och inte båda de som står i rubriken. Jag förväntar mig båda de två spelen då jag har köpt ett kort som det klart och tydligt står i rubriken att de ska ingå, samt frågat er personal väl i butiken. Hur löser vi detta på bästa sätt?

Mvh,
Fritiof

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Pontraz:

Hej,

Bokade idag MSI GTX 970 som enligt rubrik heter "MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB (GTX 970 GAMING 4G) + Witcher 3 + Batman Arkham Knight" och hämtade sedan upp det er affär vid Fridhemsplan. När jag står i kassan så frågar jag om spelen som ska följa med och tjejen i kassan svarar "de ska finnas i kartongen". Jag frågar henne om hon är säker och hon säger "ja".

Kommer hem och öppnar kartongen och det är inga spel i, så jag går in på er sida igen och läser det finstilta nedanför, och ser att man måste lägga spelet i varukorgen för att få dem gratis, som dyker upp som ett extraerbjudande vid utcheckning. Det var inte riktigt det hon sa i affären.

Dessutom står det på er sida att, i det finstilta att det bara gäller 1 spel, och inte båda de som står i rubriken. Jag förväntar mig båda de två spelen då jag har köpt ett kort som det klart och tydligt står i rubriken att de ska ingå, samt frågat er personal väl i butiken. Hur löser vi detta på bästa sätt?

Mvh,
Fritiof

Hej, givetvis är det jättedumt om säljaren stått och sagt att koderna ska ligga i lådan. Det borde alla som jobbar hos oss vid detta lager veta att de inte gör. Troligen har du handlat av någon nyanställd som istället för att ta reda på fakta chansat på att de visste.
Dumt och det ska jag ta upp med personalen.

"Finstilt" är väl en beskrivning jag inte riktigt håller med om. Det står i bold-text överst på produktsidan.

Om du hör av dig till vår kundtjänst så kan de ombesörja att spelen skickas till din hemadress.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, givetvis är det jättedumt om säljaren stått och sagt att koderna ska ligga i lådan. Det borde alla som jobbar hos oss vid detta lager veta att de inte gör. Troligen har du handlat av någon nyanställd som istället för att ta reda på fakta chansat på att de visste.
Dumt och det ska jag ta upp med personalen.

"Finstilt" är väl en beskrivning jag inte riktigt håller med om. Det står i bold-text överst på produktsidan.

Om du hör av dig till vår kundtjänst så kan de ombesörja att spelen skickas till din hemadress.

Tack för svar och lösningsförslag!

Mvh,
F

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Hej! Jag har beställt en vara som finns i flera Webhallen-butiker, men tyvärr inte hos vare sig postorder eller leverantören. Då undrar jag om varan kommer att hämtas från någon butik?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Green_Goblin:

Hej! Jag har beställt en vara som finns i flera Webhallen-butiker, men tyvärr inte hos vare sig postorder eller leverantören. Då undrar jag om varan kommer att hämtas från någon butik?

japp det sker en flytt per automatik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag försöker alltid svänga förbi en av era butiker, när jag behöver något. Detta har gått bra väldigt länge, men sedan några månader, finns ju inget hemma i butiken.
Det innebär att butiken måste beställa hem och då kan man ju lika gärna göra det hemifrån och få det hemskickat. Eller också går man till någon konkurrent, om man har bråttom..

Fem senaste gångerna har jag fått gå tomhänt från er butik.. och vet att många andra också fått göra det. Till och med konkurrenterna säger att de har märkt det och tackar btw, när man fört det på tal..

Den naturliga frågan är då.. Finns det någon anledning till detta?
För vad ska ni med butikerna till, när de inte har varor hemma?

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Jag försöker alltid svänga förbi en av era butiker, när jag behöver något. Detta har gått bra väldigt länge, men sedan några månader, finns ju inget hemma i butiken.
Det innebär att butiken måste beställa hem och då kan man ju lika gärna göra det hemifrån och få det hemskickat. Eller också går man till någon konkurrent, om man har bråttom..

Fem senaste gångerna har jag fått gå tomhänt från er butik.. och vet att många andra också fått göra det. Till och med konkurrenterna säger att de har märkt det och tackar btw, när man fört det på tal..

Den naturliga frågan är då.. Finns det någon anledning till detta?
För vad ska ni med butikerna till, när de inte har varor hemma?

Nya demo butiken kanske?

Seriöst, är det inte lätt att hålla allt i lager i butik (speciellt när elektronikbranschen inte har några marginaler knappt).

Men så klart inte bra att kunder vänder sig till andra butiker, för dom har för lite på lager så att säga.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nya demo butiken kanske?

Seriöst, är det inte lätt att hålla allt i lager i butik (speciellt när elektronikbranschen inte har några marginaler knappt).

Men så klart inte bra att kunder vänder sig till andra butiker, för dom har för lite på lager så att säga.

Kanske det..

Klart är dock att Webhallen missat åtminstone 70k i inköp, enbart från mig i år..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar när ni beräknar få in nästa leverans av
Edimax 150Mbps Wireless nano USB adapter
Artikelnr: 181753

Beställde en förra veckan och dem verkar ta slut fort! Står att det finns 12st i lager hos leverantören men det har det gjort ett par dagar nu.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DaBone:

Jag försöker alltid svänga förbi en av era butiker, när jag behöver något. Detta har gått bra väldigt länge, men sedan några månader, finns ju inget hemma i butiken.
Det innebär att butiken måste beställa hem och då kan man ju lika gärna göra det hemifrån och få det hemskickat. Eller också går man till någon konkurrent, om man har bråttom..

Fem senaste gångerna har jag fått gå tomhänt från er butik.. och vet att många andra också fått göra det. Till och med konkurrenterna säger att de har märkt det och tackar btw, när man fört det på tal..

Den naturliga frågan är då.. Finns det någon anledning till detta?
För vad ska ni med butikerna till, när de inte har varor hemma?

Det är nog snarare så att du haft otur med vad du varit intresserad av.
Bland vår typ av butiker vågar jag nog påstå att vi har både flest antal olika artiklar och mest i störst allmänhet, i lager vid ett givet tillfälle.

I de mindre butikerna är det ju oftast de saker som säljer bäst som vi lagerför och de lite mindre populära artiklarna är beställningsvaror (i regel där nästa dag om man bokar ordern online innan man går till butiken)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Min far har problem med en surfplatta som köptes ifrån er, han kontaktade då kundtjänst för att göra ett RMA-ärende. De sa att han skulle få en retursedel, och lägga ett papper i kartongen och förklara felet, och först när varan kommer in så skapas ett ärende?

Han undrade ju såklart varför han inte bara kunde skapa ett ärende direkt över telefon med kundtjänsten, där de antecknade vad som var problemet och sedan endast skickade ut en retursedel. Då svarade man att man inte gör så. Det låter som att någon på kundtjänst försöker slippa arbete, eller att ni isåfall ändrat era rutiner, för jag har skapat flertalet RMA-ärenden direkt över telefon och mejl.

Hur ligger det till egentligen?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit