Permalänk
Skrivet av philipborg:
Skrivet av Blargmode:

@alatan @AlbertMwugabi @SirLagsalot @Kevlarheart

Det låter som cache-problem. Jag har beskrivit några tillvägagångssätt som har fungerat för mig vid den typen av problem i huvudinlägget.

Testa och rapportera gärna hur det gick!

Tackar för hjälpen. Ser riktigt snyggt ut igen

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Avstängd

Tjena! Tack för ett trevligt script som fixar denna hemska sida till något användbart (helt ärligt vem använder en ljus bakgrund utan att ge några möjligheter att ändra detta genom simpla css skript på en så pass stor hemsida?)

Har hittat en liten bugg som borde gå att fixa, är dock osäker på hur man ska gå till väga så det är kanske något ni/du kan kolla på

Som ner ser på bilden är det fel färg på länken till diskussioner i marknaden, det är den enda buggen jag hittat!
När man drar över muspekaren så blir länken vit och fungerar fortfarande, får dock känslan av att jag inte hittar den ibland, hehe.
MVH

Permalänk
Medlem

Jaha. efter 25 sidor som man verkligen inte orkar läsa igenom.
Har Swec sagt nåt om att kunna ändra till mörkt tema?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cider123:

Tjena! Tack för ett trevligt script som fixar denna hemska sida till något användbart (helt ärligt vem använder en ljus bakgrund utan att ge några möjligheter att ändra detta genom simpla css skript på en så pass stor hemsida?)

Har hittat en liten bugg som borde gå att fixa, är dock osäker på hur man ska gå till väga så det är kanske något ni/du kan kolla på

http://i.imgur.com/Gufwawi.png

Som ner ser på bilden är det fel färg på länken till diskussioner i marknaden, det är den enda buggen jag hittat!
När man drar över muspekaren så blir länken vit och fungerar fortfarande, får dock känslan av att jag inte hittar den ibland, hehe.
MVH

Tackar, det är fixat nu!
Som vanligt kan det ta ett tag innan din webbläsare hämtar ner CSS:en på nytt. Orkar du inte vänta på denna fundamentala förändring så får du ladda om css-filen manuellt

Skrivet av Mullvaden83:

Jaha. efter 25 sidor som man verkligen inte orkar läsa igenom.
Har Swec sagt nåt om att kunna ändra till mörkt tema?

De har sagt att det inte kommer bli något officiellt från dem i Sweclockers 6.0. De har dock uppmärksammat hur populärt detta temat är och stöttar mig i utvecklandet av det. Jag fick till exempel tillgång till 6.0 flera månader innan launch, redan innan den stängda betan. Detta för att jag skulle få tid nog att skriva om temat.

Med detta i åtanke kan vi ju hålla tummarna inför nästa stora uppdatering, som lär bli visuell.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det bara är för mig som reklamen verkar försvinna när man använder detta tema? Har såklart vitlistat Sweclockers på adblockern men det hjälpte inte. Inaktiverade adblockern helt men det finns ändå ingen reklam, och får baren högst upp från SW som ber en inaktivera adblock.

Permalänk
Medlem

Något mörkt tema till VRGeeks planerat?

Permalänk

Går det fixa mörkt tema till mozilla firefox använder bara det

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trebrecks:

Går det fixa mörkt tema till mozilla firefox använder bara det

Kan nog vara bra att läsa originalinlägget...

Permalänk

@anon42512: ok tack var nog lite trött när ja läste det

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m4gnify:

Något mörkt tema till VRGeeks planerat?

Hade inte tänkt det egentligen, men jag ägnade några minuter att slänga ihop ett. Det ligger ingen baktanke bakom det så som i Swec temat, och jag har inte rört Disqus-tjofräset, men det är bättre än inget antar jag.

*{ border-color:black !important; } .td-container-border:after{ background-color:black; } body{ background-color:#1c1c1c; } .td-header-header{ background-color:black !important; } h1, h2, h3, h3 a{ color:white !important; } p{ color:#ccd; } a{ color: #ddf !important; } a:hover{ text-decoration:underline !important; } .td-post-sharing, .td-post-author-name a, .td-excerpt, time{ color: #aab; } .td_module_14 .meta-info{ background-color:#5c5c5c; } .current_page_item a{ background-color: #27033c !important; } .sf-menu > li > a:hover, .sf-menu > .sfHover > a{ background-color: #a100e6 !important; }

Installera det precis som swec temat, fast lägg koden ovan i kodrutan istället för @import raden. Och sätt såklart "Applies to" till vrgeeks.se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Hade inte tänkt det egentligen, men jag ägnade några minuter att slänga ihop ett. Det ligger ingen baktanke bakom det så som i Swec temat, och jag har inte rört Disqus-tjofräset, men det är bättre än inget antar jag.
http://blargmode.se/files/swec_dark_theme/vrgeeks_theme.png

*{ border-color:black !important; } .td-container-border:after{ background-color:black; } body{ background-color:#1c1c1c; } .td-header-header{ background-color:black !important; } h1, h2, h3, h3 a{ color:white !important; } p{ color:#ccd; } a{ color: #ddf !important; } a:hover{ text-decoration:underline !important; } .td-post-sharing, .td-post-author-name a, .td-excerpt, time{ color: #aab; } .td_module_14 .meta-info{ background-color:#5c5c5c; } .current_page_item a{ background-color: #27033c !important; } .sf-menu > li > a:hover, .sf-menu > .sfHover > a{ background-color: #a100e6 !important; }

Installera det precis som swec temat, fast lägg koden ovan i kodrutan istället för @import raden. Och sätt såklart "Applies to" till vrgeeks.se.

Riktigt sexigt! Tack

Permalänk
Medlem

Den verkar inte fungera i Safari?

Permalänk
Entusiast

@Doukin: Du får nog vara lite mer specifik än så. Vad är det som inte funkar? Fungerar ens Stylish?

Permalänk

tjo allihopa!
installerade allt detta igår och älskar d mörka,men nu till problemet.
alla andra sidor jag öppnar är med mörka och döljer en hel saker på sidan.
nåt tips att fixa detta och bara begränsa d mörka till sweclockers?

tack

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Entusiast

@ARAGON_GVD Jag tror du har missat att göra detta i Stylish:

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

@ARAGON_GVD Jag tror du har missat att göra detta i Stylish:

http://i.imgur.com/NBuYs6P.png

japp! där va felet..missde den biten..tusen tack=)
en lite fråga bara när jag ändå e hår..går d få andra sidor mörka me genom din kod och modifera den nåt?

Visa signatur

MSI MPG Z490 GAMING CARBON WIFI | Intel Core i9 10850K@5.0 Ghz | LIAN-LI GALAHAD AIO 360 | Corsair DDR4 3600MHz CL18 Vengeance RGB PRO 32Gb | MSI Geforce RTX 2080 Super Gaming Trio | Samsung 970 PRO 500GB M.2 | Acer Predator X34P

Permalänk
Entusiast

@ARAGON_GVD: Om du har lite koll på HTML och CSS så kan du det.
Det är bara att skapa en ny stilmall för sidan du vill påverka och skriva in css där.

Här är exempelkod som gör bakgrunden svart och texten vit, givet att det inte är ändrat på andra ställen.

body{ background-color:#000 !important; color:#FFF !important; }

Ett tips är dock att först klicka på Stylish-ikonen när du är på sidan du vill påverka, och välj "Find more styles for this site".
Många populära sidor har redan teman tillgängliga.

Om du ska skapa stilar själv (som inte är till Sweclockers) så rekommenderar jag dock att du inte utgår ifrån min, eftersom min är skräddarsydd för Sweclockers.

Permalänk

@blargmode

Sökte i tråden men hittade inga inlägg angående bildtexterna. Det kanske bara är för mig som de är oläsbara ibland (se bild) pga transparensen i det gråa fältet. Webläsaren jag använder är Firefox.

Jag letade upp inställningen som styr färg/transparens (se bild) och den sistnämnda är som standard ställd till 0.4. Testade mig fram till 0.8 istället och tycker det blev en lagom balans mellan läsbarhet/transparens.

Det verkar som sagt inte som att någon annan reagerat på detta så kanske är det bara för mig det är så här av någon anledning. Annars kanske det är möjligt att klämma in den här ändringen i temat, om det inte sabbar något annat.

Permalänk
Entusiast

@peter_lovgren Tackar! Jag håller med om att det svårläst. Har fixat det nu.

Passade även på att lägga in något jag har kuckelurat på ganska länge: Mörka post-huvuden som smälter bättre in med resten av temat.

Permalänk
Medlem

hm.. verkar som jag nått har gått fel för mig, alla posts e vita med grå text, reklamen högst upp är vit också. har testat att göra som det står om nått går fel men är samma problem fortfarande :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Selmalagerlöf:

hm.. verkar som jag nått har gått fel för mig, alla posts e vita med grå text, reklamen högst upp är vit också. har testat att göra som det står om nått går fel men är samma problem fortfarande :/

Skumt, vilken webbläsare använder du?

Permalänk
Medlem

Detta temat är så bra, SPECIELLT med huvudvärk som nu.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

@peter_lovgren Tackar! Jag håller med om att det svårläst. Har fixat det nu.

Passade även på att lägga in något jag har kuckelurat på ganska länge: Mörka post-huvuden som smälter bättre in med resten av temat.

Tackar för uppdateringen, funkar klockrent nu, för min del i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Skumt, vilken webbläsare använder du?

chrome v. 55.0.2883.87 m

testat på nytt idag igen, samma problem :/

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Tyckte väl att något saknades! helt glömt att lägga in temat igen efter en ominstallation skriver för att hitta tillbaka i framtiden.

Visa signatur

:D

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Selmalagerlöf:

chrome v. 55.0.2883.87 m

testat på nytt idag igen, samma problem :/

Hmm... Det borde ju funka eftersom det fungerar för mig med samma version.
Okej så först och främst, klicka på stylish-ikonen och välj Manage styles, sen Edit på Sweclockers-temat. Då bör det se ut såhär:

Om det ser rätt ut och fortfarande inte fungerar; gå in i tema-filen och kolla så att datumet längst ner i filen är 2017-01-13. Är det inte det så ladda om sidan med Ctrl+F5.

Funkar inte det så vet jag inte vad som kan vara fel. Då får du kolla om du har något annat installerat som kan påverka temat. T.ex har jag sett vissa teman som inte specificerar vilken webbsida som gäller och därför påverkar allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Hmm... Det borde ju funka eftersom det fungerar för mig med samma version.
Okej så först och främst, klicka på stylish-ikonen och välj Manage styles, sen Edit på Sweclockers-temat. Då bör det se ut såhär:
http://blargmode.se/files/sweclockers_dark_theme/forum-images/Swec_theme_example.png
Om det ser rätt ut och fortfarande inte fungerar; gå in i tema-filen och kolla så att datumet längst ner i filen är 2017-01-13. Är det inte det så ladda om sidan med Ctrl+F5.

Funkar inte det så vet jag inte vad som kan vara fel. Då får du kolla om du har något annat installerat som kan påverka temat. T.ex har jag sett vissa teman som inte specificerar vilken webbsida som gäller och därför påverkar allt.

ahh, missade att ändra så den gällde på alla url'er istället för att bara sätta den på sweclockers.com. Tack så mycket för hjälpen :), ser riktigt fräsht ut 10/10p

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Ändrades något precis? Firefox verkar inte gilla det hur som, minimera, maximera, kryss ändras nämligen när jag har temat aktiverat i Stylish. (händer efter omstart av webbläsaren)
Flikarna flyttas ner också och gör det svårare att klicka på.

Permalänk

Det funkar inte för mig, testade att lägga till det precis som det står, ingen skillnad.. Det funkade innan men sen jag återställde min dator funkar det inte längre. Några tips på vad man kan göra?
Såhär ser det ut i Stylish

Permalänk
Medlem

Funkar utmärkt för mig, ser väldigt fräckt ut !