Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

nån som har bra tips på Scion builds som inte kostar pengar i gear ?

Har ingen jätteokoll på ekonomin i PoE men har nu en Scion i HC där jag tänker köra nedanstående Static Strike build.
Han har 15k dps på en 4L och kommer upp i över 25k på 6L. Det är bara hjälm och vapen som är uniqe.
Sen är det väll så att när mapsen kommer över L75 finns det väll inga billiga builds ?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Har ingen jätteokoll på ekonomin i PoE men har nu en Scion i HC där jag tänker köra nedanstående Static Strike build.
Han har 15k dps på en 4L och kommer upp i över 25k på 6L. Det är bara hjälm och vapen som är uniqe.
Sen är det väll så att när mapsen kommer över L75 finns det väll inga billiga builds ?

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Har själv bara spelat L68 maps än... men i dom builds jag tittat på så har dom alltid galet fin gear när dom kör högre maps.

Någon kunnigare än mig får gärna kommentera.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Jag kör med Molten Strike och har bara en tooltip-dps på ca 12k. Lvl 75 maps går bra för mig, beroende på vilken map det är, dock måste jag vara försiktig. Jag kan till exempel inte gå rambo som jag kan i maps under lvl 73.

Ändå så behöver jag fortfarande respeca några points i skillträdet, tror det bara är 3-4. Min gear är halvkass:

Ska allokera Iron Reflexes bara så kan jag skaffa Alpha's Howl. Gold-ringen behöver även bytas då 1/3 av statsen är onödiga för mig. Skölden blir jag av med när jag köpt en till Doryani's. Resterande gear är nog bra annars, funderar även på Greed's Embrace som body, men den är lite dyr.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Nja. Eftersom man aldrig kan räkna med att ha sjukt bra tur så gäller det att spela på ett sådant sätt så att man kan tjäna orbs utan tur. För mig så finansieras det mesta i en ny liga av UnId Rares --> 2x Chaos recipe och Alterations --> Fusings. Om jag hittar något värdefullt (här gäller det också att lista ut värdet på rares) så är det en fin bonus.
Det gäller här också att inte slösa på currency som Jewellers, Fusings eller Chromatics. Om jag t.ex. ska köpa något där den billigaste kostar 1c och sedan spenderar 10 jewellers, 6 fusings och 12 chromatics för att få den som 4-link och i rätt färger, så hade det varit bättre att köpa en dyrare 4L med rätt färger eftersom jag brände mellan 5-9 chaos i annan valuta för att länka och färga.

Skrivet av Främling:

Har själv bara spelat L68 maps än... men i dom builds jag tittat på så har dom alltid galet fin gear när dom kör högre maps.

Någon kunnigare än mig får gärna kommentera.

Vanligtvis ser man mest builds från de som har något att visa upp, men man kan definitivt spela 75+ maps med en billig build. Frågan är bara vad man menar med billig. En hel build för totalt 5 chaos? Knappast. 50 chaos lär däremot vara möjligt.

Som vanlig spelare (till skillnad från de som rushar till Atziri första dagen av en liga) kommer jobba sig uppåt i gear. Man kanske bara lyckas samla på sig 5 chaos om dagen i blandad valuta, men då kan man ändå köpa uppgraderingar var annan eller tredje dag.

Permalänk

Snart 70 med min MF Summoner...ska vara Low Life men kommer inte upp i tillräckligt hög ES för att kunna köra riktig MF LL....

blir såå trött på't...ser folk som lallar omkring med 3-5K ES utan problem....how da fuq? köra jag på min LL gear så tappar jag på tok för mkt resistance och min ES gear kommer oavsett inte upp över 2k...känns som att jag måste crafta % increased ES på ring för att det ska gå men det kostar ju skjortan..

Har förövrigt satt upp min shop nu med procurement, funkar riktigt bra och har nog dragit in lite drygt 30c och mängder med alts för skräpsaker och gems.

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Jag kör med Molten Strike och har bara en tooltip-dps på ca 12k. Lvl 75 maps går bra för mig, beroende på vilken map det är, dock måste jag vara försiktig. Jag kan till exempel inte gå rambo som jag kan i maps under lvl 73.

Ändå så behöver jag fortfarande respeca några points i skillträdet, tror det bara är 3-4. Min gear är halvkass:

Ska allokera Iron Reflexes bara så kan jag skaffa Alpha's Howl. Gold-ringen behöver även bytas då 1/3 av statsen är onödiga för mig. Skölden blir jag av med när jag köpt en till Doryani's. Resterande gear är nog bra annars, funderar även på Greed's Embrace som body, men den är lite dyr.

Greeds Embrace ska du nog skippa, speciellt när du redan har reduced movement speed från Aurseize. Du kommer bli fruktansvärt långsam och det kommer bli frustrerande att spela.
Personligen tycker jag att du fokuserar för mycket på uniques. Doryani's Catalyst är ett självklart val för din build, men Doryani's Invitation är kanske inte helt nödvändig. Den största delen av din skada är väl ändå physical trots att du konverterar Cold från Hatred-skadan till Fire.
Aurseize gillar jag själv lite för mycket för mitt egna bästa, så den tänker jag inte kritisera (även om handskar med attack speed vore bättre).
Atziri's Foible. Behöver du verkligen den eller skulle det vara möjligt att få lite mana regeneration på ringar och amulett istället?
Gang's Momentum är jag inte helt förtjust i heller. Boots med liv, resists och 25% move speed brukar inte vara så dyra.
Å andra sidan följer du kanske en beprövad build och jag har helt fel?

Skrivet av misguided:

Snart 70 med min MF Summoner...ska vara Low Life men kommer inte upp i tillräckligt hög ES för att kunna köra riktig MF LL....

blir såå trött på't...ser folk som lallar omkring med 3-5K ES utan problem....how da fuq? köra jag på min LL gear så tappar jag på tok för mkt resistance och min ES gear kommer oavsett inte upp över 2k...känns som att jag måste crafta % increased ES på ring för att det ska gå men det kostar ju skjortan..

Har förövrigt satt upp min shop nu med procurement, funkar riktigt bra och har nog dragit in lite drygt 30c och mängder med alts för skräpsaker och gems.

Lowlife är definitivt jobbigt att spela. Kör du med Shavs/Lorica eller med hög Chaos resist?

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Greeds Embrace ska du nog skippa, speciellt när du redan har reduced movement speed från Aurseize. Du kommer bli fruktansvärt långsam och det kommer bli frustrerande att spela.
Personligen tycker jag att du fokuserar för mycket på uniques. Doryani's Catalyst är ett självklart val för din build, men Doryani's Invitation är kanske inte helt nödvändig. Den största delen av din skada är väl ändå physical trots att du konverterar Cold från Hatred-skadan till Fire.
Aurseize gillar jag själv lite för mycket för mitt egna bästa, så den tänker jag inte kritisera (även om handskar med attack speed vore bättre).
Atziri's Foible. Behöver du verkligen den eller skulle det vara möjligt att få lite mana regeneration på ringar och amulett istället?
Gang's Momentum är jag inte helt förtjust i heller. Boots med liv, resists och 25% move speed brukar inte vara så dyra.
Å andra sidan följer du kanske en beprövad build och jag har helt fel?

Upplever att Doryani's Invitation gör ganska mycket ändå. Får life leech, armour och damage från den. Eftersom jag kör AoF så är all min skada Fire, tänkte regretta AoF ett tag men tror jag behåller. AoF är riktigt trevligt tillsammans med Fire penetration och prolif.

Aurseize skulle man kunna byta, men jag märker att den lilla bonusen till rare drops syns ändå, speciellt hos Dominus.

Atziri's Foible behöver jag för att inte få slut på mana direkt, det går ganska bra om jag tar bort Faster Attacks, men då attackerar jag så segt och multistrike-animationen är längre. Finns inte mana leech från elemental damage? Då skulle jag kunna skippa Atziri's Foible. Har redan totalt 133% mana regeneration med skillträdet inräknat.

Gang's Momentum gillar jag faktiskt, 15% mer damage mot ignited enemies. Eftersom dom i princip är ignited hela tiden efter första slaget så gör jag 15% mer damage nästan hela tiden.

Greed's Embrace är nog bäst att skippa.

Builden är baserad på 2 builds, mest denna av dom. Den andra är denna. Synd bara att jag upptäckte dessa builds för sent in i builden, så jag fick respecca halva trädet.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av formerself:

Lowlife är definitivt jobbigt att spela. Kör du med Shavs/Lorica eller med hög Chaos resist?

Lorica...shavs i 1M....tror nog fan inte jag kommer ha råd...någonsin...inte ens i standard

Permalänk
Skrivet av oTiuZ:

Upplever att Doryani's Invitation gör ganska mycket ändå. Får life leech, armour och damage från den. Eftersom jag kör AoF så är all min skada Fire, tänkte regretta AoF ett tag men tror jag behåller. AoF är riktigt trevligt tillsammans med Fire penetration och prolif.

Aurseize skulle man kunna byta, men jag märker att den lilla bonusen till rare drops syns ändå, speciellt hos Dominus.

Atziri's Foible behöver jag för att inte få slut på mana direkt, det går ganska bra om jag tar bort Faster Attacks, men då attackerar jag så segt och multistrike-animationen är längre. Finns inte mana leech från elemental damage? Då skulle jag kunna skippa Atziri's Foible. Har redan totalt 133% mana regeneration med skillträdet inräknat.

Gang's Momentum gillar jag faktiskt, 15% mer damage mot ignited enemies. Eftersom dom i princip är ignited hela tiden efter första slaget så gör jag 15% mer damage nästan hela tiden.

Greed's Embrace är nog bäst att skippa.

Builden är baserad på 2 builds, mest denna av dom. Den andra är denna. Synd bara att jag upptäckte dessa builds för sent in i builden, så jag fick respecca halva trädet.

Det finns mana gained on hit i trädet, men det är borta vid Duelist/Ranger. Kör du med Eldrich Battery eller får du mana på annat sätt? Utan mycket mana så har mana regeneration ganska liten effekt. Tycker att det borde gå att få bort Atziri's Foible när du ändå är i late game.

Gang's Momentum ger 15% increased, inte more. Det motsvarar alltså 1-2 passiva noder i trädet, och om du redan har 300% increased fire/elemental damage så blir resultatet något i stil med 5% mer skada i slutändan.

Skrivet av misguided:

Lorica...shavs i 1M....tror nog fan inte jag kommer ha råd...någonsin...inte ens i standard

Nej det låter jobbigt. Det är nog inte för sent att sälja Lorican och byta ut den mot något i stil med The Broken Crown och Incandescent Heart. Om du dessutom har råd med en Ming's Heart så är det lätt att få till mycket hög Chaos resist.

Permalänk
Medlem

IC007 är helt klart den roligaste liga jag spelat, om man bortser från kortare race som "12 minute burst" och "1h exiles everywhere" etc.
Det var bra att spela från början då det inte var påtagligt svårare än vanligt att ta sig igenom akterna, och att hinna få tillräckligt bra prylar för att klara av svårare mods utan alltför mycket problem. Överlever man till slutet och har spelat en hel del under tokhelgerna med alla mods samtidigt kan man vara ganska nöjd med sitt hardcoreupplägg
Jag behöver inte sticka under stol med att antalet kartor som sprangs igenom per timme sjönk rejält förra helgen, men det får man räkna med när det första man möter på en karta kan vara en boss från Invasion tillsammans med en jobbig exil och båda har druckit red bull

Skrivet av Grönahunden:

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Absolut inte, det som begränsar brukar snarast vara att bygga upp en stabil kartpool. Jag kör i hög grad enbart med prylar jag själv hittar i varje liga, men oftast behöver man skaffa "rätt" vapen eller femlänk eftersom det är mindre chans att få ett passande drop där. Här underlättar det rejält med att ha en viss flexibilitet i sitt träd, har man exempelvis en rutt där man plockar upp en del all resist men man kan flytta poängen senare om man får tillräckligt bra prylar får man mycket lättare att hitta passande saker att använda.
I HC kör man generellt inte med särskilt många unika föremål eftersom få av dem ger tillräckligt defensiva stats, utan det brukar vara en eller två nyckelprylar (klassiker som Lightning Coil, Belly of the Beast, Cloak of Defiance) och ibland ett unikt vapen.

Någonting jag varmt kan rekommendera är att alltid ha en tråd i respektive ligas säljforum, att aktivt uppdatera den och att se till att vara online så andra spelare enkelt kan köpa dina saker. Innan IC007 hade jag aldrig brytt mig om att göra detta, utan lagt en massa saker på hög som "är användbara men inte för den här karaktären och/eller just nu" och sedan bara dumpat dem på vendors när ligan slutat. Stort misstag.
Jag drog igång en tråd och fixade med Procurement några dagar efter att ligan startat, och jag har fram tills nu sålt prylar för runt 150c, då räknar jag inte med de dyrare drops jag fått utan bara alla vettiga gula prylar som annars skulle ruttnat i min stash.
ZiggyD har en video som går igenom just Procurement, men det finns också Aquisition som fyller samma syfte.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Tabula Rasa går väl bara få tag på om man kör race hamnar på första sidan av 600 ?

så länge det är dropp chans från mobs/bossar så kan ja kötta, men orkar inte hålla på lvl till 98 i nåt race för att bli "bäst" ock få mer gear. blir ju moment 22 ja kan inte bli bäst för ja har ju inte möjlighet rusha i 1måndads tid.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Det finns mana gained on hit i trädet, men det är borta vid Duelist/Ranger. Kör du med Eldrich Battery eller får du mana på annat sätt? Utan mycket mana så har mana regeneration ganska liten effekt. Tycker att det borde gå att få bort Atziri's Foible när du ändå är i late game.

Gang's Momentum ger 15% increased, inte more. Det motsvarar alltså 1-2 passiva noder i trädet, och om du redan har 300% increased fire/elemental damage så blir resultatet något i stil med 5% mer skada i slutändan.

Min mana-pool just nu ligger på nära 500. Funderade på Eldritch battery ett tag på grund av att jag körde Carcass Jack. Men den är svår få plats med 4 röda gems (om det ens går på Carcass), men om man skulle lyckas hitta en 3 röda, 1 vit, 1 grön och 1 blå hade det varit kanon. Vill ha en blå mest för att väldigt många som kör Molten Strike rekommenderar Conc Effect.

Har ju en relativt bra rare body i mitt stash, men den är bara 3L. Ska kolla runt lite på poe.trade efter en billig tillfällig 6L body.

Det där med increased och more-multipliers har jag inte greppat ännu. Increased borde väl vara din totala damage + 15%? Annars så är ju den i princip värdelös för mig...

Vet inte exakt hur mycket increased fire/ele-damage jag har just nu, men borde vara nånstans runt 200-300%.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk

finns det nån bra sida som går igenom vilka Quest rewards som är bäst för varje klass / skill
är just nu på Medicine Chest på Cruel för templar, ska man ta Increased Burning Damage ?
Blood Magic känns ju annars sjukt bra.

ja använder mest static strike & searing bonds.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Det där med increased och more-multipliers har jag inte greppat ännu. Increased borde väl vara din totala damage + 15%?

Kortfattat: grundskada*(increased + reduced)*(more*less)

Reduced/increased adderas och modifierar vapnets/besvärjelsens skada, medan more/less multipliceras ihop och modifierar den totala skadan.

http://pathofexile.gamepedia.com/Modifiers

Kan i sammanhanget även rekommendera http://pathofexile.gamepedia.com/Damage_conversion vilket ger bra koll på hur det här med skada fungerar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Tabula Rasa går väl bara få tag på om man kör race hamnar på första sidan av 600 ?

så länge det är dropp chans från mobs/bossar så kan ja kötta, men orkar inte hålla på lvl till 98 i nåt race för att bli "bäst" ock få mer gear. blir ju moment 22 ja kan inte bli bäst för ja har ju inte möjlighet rusha i 1måndads tid.

Tabula Rasa är ett vanligt dropitem som du kan hitta från level 1.

Skrivet av Grönahunden:

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Skrivet av oTiuZ:

Ändå så behöver jag fortfarande respeca några points i skillträdet, tror det bara är 3-4. Min gear är halvkass:

Nu vet jag inte vilken liga du spelar i oTiuZ men du kan inte säga att du har halvkass gear när du sitter på gear som iaf i HC ligorna brukar ligga för nära 20 ex och ska köpa en en till Doryani's Catalyst som är ytterligare 10-14 ex jämfört mot Greed's Embrace som ligger under 1 ex om den inte köps färdiglänkad, fast köper man en 6link så kostar det alltid
Det stärker bara det som Grönahunden frågar efter Antingen måste man ha tur eller köpa gear, eller om man klarar sig på Atziri gear kan man ju satsa på att farma henne.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Tabula Rasa är ett vanligt dropitem som du kan hitta från level 1.

Nu vet jag inte vilken liga du spelar i oTiuZ men du kan inte säga att du har halvkass gear när du sitter på gear som iaf i HC ligorna brukar ligga för nära 20 ex och ska köpa en en till Doryani's Catalyst som är ytterligare 10-14 ex jämfört mot Greed's Embrace som ligger under 1 ex om den inte köps färdiglänkad.
Det stärker bara det som Grönahunden frågar efter Antingen måste man ha tur eller köpa gear, eller om man klarar sig på Atziri gear kan man ju satsa på att farma henne.

Kostar en del av min gear så mycket i en HC-liga? En Doryani's Catalyst är ju mellan 1-3 ex på standard

Jag har nog bara spenderat ca 2-3 ex totalt.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Kostar en del av min gear så mycket i en HC-liga? En Doryani's Catalyst är ju mellan 1-3 ex på standard

Jag har nog bara spenderat ca 2-3 ex totalt.

Ja spelar man de gamla ligorna så kostar det ju inte mycket då alla kan göra Atziri utan större problem och allt från HC och även de temporära ligorna hamnar där.
Men ja en Doryani's ligger oftast på 10-14ex i de temporära HC ligorna så 2 såna är i princip värda lika mycket som valfri 6länkad armor.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ja spelar man de gamla ligorna så kostar det ju inte mycket då alla kan göra Atziri utan större problem och allt från HC och även de temporära ligorna hamnar där.
Men ja en Doryani's ligger oftast på 10-14ex i de temporära HC ligorna så 2 såna är i princip värda lika mycket som valfri 6länkad armor.

Oj! Då är det dyrt få bra gear i HC

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Ja spelar man de gamla ligorna så kostar det ju inte mycket då alla kan göra Atziri utan större problem och allt från HC och även de temporära ligorna hamnar där.
Men ja en Doryani's ligger oftast på 10-14ex i de temporära HC ligorna så 2 såna är i princip värda lika mycket som valfri 6länkad armor.

ligor är alltså om det är hardcore eller inte. (dör man så är det kört? nej tack har sett såna som spelat gamla D2 och dött på lvl 98 i hell för att nån sprang runt å hade ihjäl alla.) killen var ju helt förstörd & askgrå i ansiktet :S

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ligor är alltså om det är hardcore eller inte. (dör man så är det kört? nej tack har sett såna som spelat gamla D2 och dött på lvl 98 i hell för att nån sprang runt å hade ihjäl alla.) killen var ju helt förstörd & askgrå i ansiktet :S

Varje gång ny liga startar så är det 1 för hardcore och 1 för softcore så inte nödvändigtvis nej.
Jag skulle ju vilja påstå att har man något intresse av trading och att spela med andra som ny spelare så ska man satsa på de temporära ligorna där det blir en färsk ekonomi och dessutom oftast roliga och intressanta extra mods i spelet.

Klarar man inte av att dö i hardcore så har man inget där å göra Och om du nu sett någon som i D2 dött av att någon gick runt å dödade folk och dessutom blev helt knäckt av detta så hade han ju bara sig själv att skylla då man enbart kunde toggla hostility medans man var i stan och om någon sätter sig som hostile så var det ju bara för övriga att lämna spelet om de inte ville ta risken.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Varje gång ny liga startar så är det 1 för hardcore och 1 för softcore så inte nödvändigtvis nej.
Jag skulle ju vilja påstå att har man något intresse av trading och att spela med andra som ny spelare så ska man satsa på de temporära ligorna där det blir en färsk ekonomi och dessutom oftast roliga och intressanta extra mods i spelet.

Klarar man inte av att dö i hardcore så har man inget där å göra Och om du nu sett någon som i D2 dött av att någon gick runt å dödade folk och dessutom blev helt knäckt av detta så hade han ju bara sig själv att skylla då man enbart kunde toggla hostility medans man var i stan och om någon sätter sig som hostile så var det ju bara för övriga att lämna spelet om de inte ville ta risken.

killen var runt 11-12 bast ja satt på Internetcafé..
vilka temporära ligor 1 månads rush, ? blir det vanliga "ligan" när det är slut ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

blir det vanliga "ligan" när det är slut ?

Senaste temporära ligorna var Bloodlines för hardcore och Torment för icke-HC, de varade i ~3½ månad. I Bloodlines hade varje pack med magiska monster en av ~20 speciella mods, dessa kommer introduceras i alla ligor med en lägre frekvens, precis som Nemesis mods för rara monster. I Torment fanns andar som när man kommer nära flyr från spelaren och "smittar" andra monster anden passerar med speciella egenskaper baserat på vilken ande det rör sig om och ger dem dessutom fler och mer sällsynta drops, anden kan hoppa in i ett rart/unikt monster och då ge en kraftigare version av sin buff, och bra mycket mer loot. Dödar man anden innan den efter en kort stund försvinner får man också loot.
Alla karaktärer som överlevde Bloodlines flyttas till vanliga hardcore, inklusive stash etc. Dör man i Bloodlines (eller hardcore för den delen) flyttas karaktären med dess utrustning till standard. Man blir alltså aldrig av med sina prylar utan allting hamnar i standard i slutänden, vilket också är anledningen till att många spelare tycker ekonomin i standard är helt rubbad. Karaktärer som spelades i Torment flyttas även de till standard när ligan tar slut.
Nya temporära ligor kommer introduceras när Awakening släpps.

Jag tycker personligen de temporära ligorna och races är roligast att spela eftersom samtliga spelare börjar på noll varje gång en ny liga startar, ingen förutsätter att du har en 6L legacy shav's om du är caster eller får för sig att du inte kan lämna stan utan utrustning värd 250ex, ingen skryter om sin build som kan leverera femtielva miljoner dps med "bara" legacy allting och level 100. Man lär sig spela bättre med mindre medel. Du tvingas vara mer flexibel och du belönas för att du lär dig mer om spelet.

Jag förstår att hardcore inte är för alla, själv spelade jag bara standard i början, sedan provade races och därigenom fick jag blodad tand för hardcore och det är numera det enda jag spelar, mina karaktärer i standard använder jag på sin höjd för att testa någon build. Att prova en av de temporära ligorna är helt klart något jag kan rekommendera, spelet är så mycket roligare när varje gul pryl som trillar ner på marken faktiskt har en bra chans att innebära en uppgradering. Eftersom allting hamnar i standard (eller kan göra om man dör) så förlorar man ingenting.

De enda fall där saker försvinner är när man kör races, då får man varken med sig karaktärer eller prylar.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Har ingen jätteokoll på ekonomin i PoE men har nu en Scion i HC där jag tänker köra nedanstående Static Strike build.
Han har 15k dps på en 4L och kommer upp i över 25k på 6L. Det är bara hjälm och vapen som är uniqe.
Sen är det väll så att när mapsen kommer över L75 finns det väll inga billiga builds ?

Skrivet av Grönahunden:

så för att spela över lvl75 maps så är det nästan tvunget att antingen ha sinnessjuk tur eller köpa unika gears ?

Det behövs absolut inte galet dyrt gear för att köra hög level maps. Det dyraste med att köra high level maps är inte gearet utan mapsen i sig. På kort sikt kan det vara lurigt att sustaina en map pool med 75maps och man kan bränna rätt mycket currency på att rulla bra maps och även köpa maps.

Gear som du "måste" ha, behöver inte vara så mycket. En Lightning Coil eller en Cloak of Defiance kan vara trevligt och ett okej vapen.

Många builds som finns på forumet är "standard" builds där de har hur mycket currency som helst, där de har Mjölner och Shavrones Wrappings, men det är inget du behöver alls. Det är mer en kul grej.

Detta är ett exempel på en billig build:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1068509

finns många mer.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Så tog mitt äventyr i flashback HC slut, mot någonting så tramsigt som Igna i en Shipyard utan några egentligen farliga mods utöver +20% move/cast speed. Var helt enkelt inte uppmärksam utan noterade inte snabbt nog att det började droppa eldklot på mig från ingenstans. Nådde lvl90 vilket dock är rejält över förväntan så inget jag är missnöjd över i tokligan
Utan tvekan den roligaste temporära liga jag hittills spelat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Så tog mitt äventyr i flashback HC slut, mot någonting så tramsigt som Igna i en Shipyard utan några egentligen farliga mods utöver +20% move/cast speed. Var helt enkelt inte uppmärksam utan noterade inte snabbt nog att det började droppa eldklot på mig från ingenstans. Nådde lvl90 vilket dock är rejält över förväntan så inget jag är missnöjd över i tokligan
Utan tvekan den roligaste temporära liga jag hittills spelat.

Wow! L90! Bra jobbat.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Jag blir helt galen på detta spel. Det har funkat utmärkt tidigare men de senaste dagarna så Desyncar det utav helvete. Jag dör hela tiden pga att gubben står i ett annat rum än det som visas på skärmen och får pisk av några onslaught snubbar där. Detta började när de bytte till senaste moddarna för ett par dagar sen. Konstigt nog funkade det bra när de körda alla moddar på en gång för några veckor sen men nu går det inte. Blir nog inget mer spelande med moddarna nu. Men vore kul om de körde detta oftare. Jag blev bara lvl 52 men kör rätt casual ett par ggr i veckan.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Det har funkat utmärkt tidigare men de senaste dagarna så Desyncar det utav helvete.

Det är (med största sannolikhet) inte desync utan problem på vägen någonstans hos antingen Telia eller SoftLayer. Det har pågått med varierande frekvens och magnitud under säkerligen åtminstone en månad, GGG är medvetna om problemet och har kommenterat det senast för några dagar sedan och förhoppningsvis får vi en lösning snart. Du får upp lite diagnostisk info med "F1" (per default) inne i spelet, är det latensen som går våldsamt upp och ned är det problemet ovan. Du kan byta och spela mot en amerikansk server men kommer då ha en konstant latens runt 150ms.

https://www.pathofexile.com/forum/view-forum/support-and-bug-...

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Ja, jag såg det igår, upp och ner med stora skillnader. Tack för infon.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Jag tror dessutom att GGG specifikt pekade ut Telia.