Permalänk
Medlem

Subbas

Tja,

Tänkte köpa en subbas till min ljudanläggning, har en Marantz PM6005 förstärkare och ett par B&W 685 S2 högtalare, ser att nästan alla subbasar är aktiva, ska jag ha en aktiv eller ska det vara en passiv som drivs av förstärkaren?`Kan ni i så fall rekommendera någon.

Permalänk
Rekordmedlem

Eftersom du bara nämner en 2 kanalig förstärkare så bör du nog ha en aktiv basmodul såvida du inte har nån mer slutstegskanal att plocka fram ut gömmorna eller tänker köpa det.
Xtz gör prisvärda basmoduler om du ska ha nytt men beg eller hembyggt ger mest för pengarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gzor:

Tja,

Tänkte köpa en subbas till min ljudanläggning, har en Marantz PM6005 förstärkare och ett par B&W 685 S2 högtalare, ser att nästan alla subbasar är aktiva, ska jag ha en aktiv eller ska det vara en passiv som drivs av förstärkaren?`Kan ni i så fall rekommendera någon.

Helt klart så beror det på ditt rum. 685 är väldigt kapabla stativare och för musik skall du ha ett ganska stort rum för dom skall behöva bas.
I film är baslåda alltid ett plus. Vad är din budget och hur stort är ditt rum?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Mitt rum som det är tänkt att dem ska vara i är ca 20 kvm stort. Budget ca 3000 kr.