Permalänk
Medlem

Seg nätverkstransfer

Hej!
Jag har en router som verkar rätt halvny, den har oavsett en funktion att koppla en extern hårddisk till routern. Satan va långsamt det går! För över en 338 mb stor fil, stod 55 minuter remanining men nu sådär 5min senare så är det 18 min, men det är ju olidligt.

Jag har testat följande
Disabling “TCP Auto-Tuning”

Har även testat det här;
Large Send Offload v2 (IPv4) - Disable
Large Send Offload v2 (IPv6) - Disable

Det jag INTE har testat iaf är att lämna homegroup som ha funkat för 2 pers. Jag gjorde det precis och ska starta om datorn. Uppdaterar snart om det funkar men någon annan får gärna tipsa om det är så.

Visa signatur
Permalänk
Vila i frid

Router-sharing av USB diskar är inte det optimala. Vad glad om du ens får 5 MB/sek. En routers klena cpu är inte gjord att hantera den typen av uppgifter. Det går - men inte snabbt.

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns nog bara en router som har bra prestanda som "nas" Linksys WRT1900ac, den är jämförbar med en enkel nas, men dina värden är ju otroligt usla , är disken väldigt fragmenterad elerl nått förutom slö router ?

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/3239...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.