LG G Flex 2 - Presenteras 5 Januari!

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Tack gode gud har inte alla samma smak i allt

Haha jag håller med, tråkigt om allt var likadant!

Däremot tror jag ingen vill att mjukvara ska vara så dåligt optimerad som LGs :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Och vad är så fullt och omodernt?

Färgpaletten är riktigt avtändande med inslag av beige, grått, vitt och ljusblått. Färger jag personligen inte tycker samarbetar väldigt bra ihop. Deras ikonpaket följer detta färgschema men går man in i inställningarna är det helt plötsligt färgglada ikoner. Det här leder in oss på allt som är inkonsekvent med designen. Den är överlag platt men så på andra ställen (läs unlock-animationen och den nya glance-funktionen) så är det effekter och annat på skärmen.

Utformningen av alla grafiska element är så kantig och rent ut sagt fantasilös, det här var mycket värre innan Lollipop dessutom. Titta bara på exemplet nedan.

Hur fantasilös får man vara för att komma upp med en sådan design 2015? Samma sak i inställningarna, alla pop-up-menyer och ikoner i notifieringsfältet.

Överlag får man känslan av att det är designat av en ingenjör och inte en designer. Allting är precis var man förväntar sig att det ska vara men ack så tråkigt det är att titta på och använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Haha jag håller med, tråkigt om allt var likadant!

Däremot tror jag ingen vill att mjukvara ska vara så dåligt optimerad som LGs :/

Jag kan inte hålla med om att det är dåligt optimerat eftersom jag inte har något lagg, mer än något hack lite slumpmässigt, men det har alla telefoner.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Jag kan inte hålla med om att det är dåligt optimerat eftersom jag inte har något lagg, mer än något hack lite slumpmässigt, men det har alla telefoner.

Det är inte slumpmässigt, det är varje gång man byter hemskärm eller allmänt scrollar runt i gränssnittet. Är man inte känslig för sånt kanske detta inte är något man ser, men att det är så är tyvärr sanningen.

Min g2 med slimkat hackade aldrig, inte heller min Nexus 4 med lollipop, inte heller min tidigare iphone 5s. En telefon 2015 ska aldrig hacka om mjukvaran fungerar som den ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan_93:

Det är inte slumpmässigt, det är varje gång man byter hemskärm eller allmänt scrollar runt i gränssnittet. Är man inte känslig för sånt kanske detta inte är något man ser, men att det är så är tyvärr sanningen.

Min g2 med slimkat hackade aldrig, inte heller min Nexus 4 med lollipop, inte heller min tidigare iphone 5s. En telefon 2015 ska aldrig hacka om mjukvaran fungerar som den ska.

Den enda lagg jag upplever är slumpmässigt som går att hitta på vilken telefon som helst om man tittar noga och länge. Tror jag aldrig haft problem med att bläddra mellan hemskärmar efter att jag bytte till ART på KitKat, det enda jag såg då var i menyer lite hack om man skrollade snabbt. Efter Lollipop så kan jag skrolla i menyer utan minsta problem, även om man går in under alla appar och skrollar snabbt i listan som brukar vara ett populärt test.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Färgpaletten är riktigt avtändande med inslag av beige, grått, vitt och ljusblått. Färger jag personligen inte tycker samarbetar väldigt bra ihop. Deras ikonpaket följer detta färgschema men går man in i inställningarna är det helt plötsligt färgglada ikoner. Det här leder in oss på allt som är inkonsekvent med designen. Den är överlag platt men så på andra ställen (läs unlock-animationen och den nya glance-funktionen) så är det effekter och annat på skärmen.

Utformningen av alla grafiska element är så kantig och rent ut sagt fantasilös, det här var mycket värre innan Lollipop dessutom. Titta bara på exemplet nedan.
http://i.imgur.com/VpojVzs.png

Hur fantasilös får man vara för att komma upp med en sådan design 2015? Samma sak i inställningarna, alla pop-up-menyer och ikoner i notifieringsfältet.

Överlag får man känslan av att det är designat av en ingenjör och inte en designer. Allting är precis var man förväntar sig att det ska vara men ack så tråkigt det är att titta på och använda.

Tycker paletterna är ganska så liknande, LG har lite mera färger medans AOSP består utav grått, vitt och en ganska svag grön. Däremot har AOSP också poppande färger på vissa ställen, till exempel kontaktlistan. Smaken är som baken, och själv tar jag nog hellre lite mera färger än för lite. Stilrent har alltid varit överskattat även om det kan vara snyggt ibland enligt min mening.

Nummersatsen kunde de ju tagit bort linjerna mellan knapparna för att ge en lite snyggare känsla, men inte ta bort så att den är lika naken som AOSP.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Den enda lagg jag upplever är slumpmässigt som går att hitta på vilken telefon som helst om man tittar noga och länge. Tror jag aldrig haft problem med att bläddra mellan hemskärmar efter att jag bytte till ART på KitKat, det enda jag såg då var i menyer lite hack om man skrollade snabbt. Efter Lollipop så kan jag skrolla i menyer utan minsta problem, även om man går in under alla appar och skrollar snabbt i listan som brukar vara ett populärt test.

Det handlar nog om att vi är olika kräsna helt enkelt. Normalanvändaren tänker kanske inte på att det är ett ständigt litet mikrolagg överallt.

Permalänk
Medlem

Nån som ska köpa Curved mobilen? Den kan man väl knappt ha i fickan utan att den knäcks

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Nån som ska köpa Curved mobilen? Den kan man väl knappt ha i fickan utan att den knäcks

Tyvärr är verkar det bara vara snikmodellen som kommer hit, inte den med 3Gb ram och 32Gb utrymme. Utan en med 16GB och 2Gb ram.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Nån som ska köpa Curved mobilen? Den kan man väl knappt ha i fickan utan att den knäcks

Den är flexibel, så den är gjord för att kunna böjas, sedan så är mina ben runda och min mobil lägger sig alltid på långsidan, så Flex skulle ligga mycket fint i mina byxor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tyvärr är verkar det bara vara snikmodellen som kommer hit, inte den med 3Gb ram och 32Gb utrymme. Utan en med 16GB och 2Gb ram.

Kommer 3Gb/ 32Gb inte alls komma till Sverige ?

Är sugen på Flex 2 men inte med 2Gb/ 16Gb när alla andra nya mobiler har 3Gb/ 32Gb :/

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D | Corsair AX1200i | Asus Rampage IV Extreme | 4930k | Corsair Hydro H110 | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB | Asus GTX 780 DC2 SLI | SSD 840-Series 512GB | 6TB Seagate Barracuda | Logitech G710+ | Razer Deathadder 2013

Permalänk
Skrivet av cXs:

Kommer 3Gb/ 32Gb inte alls komma till Sverige ?

Är sugen på Flex 2 men inte med 2Gb/ 16Gb när alla andra nya mobiler har 3Gb/ 32Gb :/

Vad som annonserats hittills så ja.

http://www.swedroid.se/lg-g-flex-2-slapps-slutet-av-mars-5990...

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Någon som vet exakt hur hårda värmeproblemen är på denna?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Har haft mobilen i två veckor och mycket av barnsjukdomarna verkar ha åtgärdats med firmware. Dock kan jag känna av att mobilen fortfarande blir varm även om det inte är i närheten av hur varm min Samsung 4 kunde bli. Hittills överlag mycket nöjd över bytet. Att skärmen är böjd kanske inte gör så mycket för de flesta men själv är jag supernöjd då jag har telefonen i framfickan och den lägger sig fint så jag inte märker av den lika mycket. Det gör även att jag upplever att jag når bättre över skärmen även om det är marginelt så är känslan att det gör mycket. Genialiteten med att ha knapparna på baksidan är underbar. Väldigt bekvämt när jag sitter i bilen och fipplar med en hand. På minus sidan är batteritiden jag behöver överlag ladda varje natt men på helgerna klarar jag mig på varannan. Dock så fick jag ladda min förra mobilen en till två gånger om dagen så för mig är det ett uppsving.

Visa signatur

Aorus X7 Pro V3 17,3" Full HD i7-4870HQ / 16GB / 1TB+2x256GB SSD / GTX 970M 3GB SLI / Win8.1

Laptop: ASUS ZENBOOK UX32VD CI5 1.7 4GB/500 + 24 SSD GT620M 13.3" W7HP

Permalänk
Medlem

Väcker liv i en gammal tråd med att rekommendera denna som budget lur. Hittade min för 3500kr på Netonnet. Klart prisvärt.

Gjorde en Topp 5