HDMI A/V in | toslink A / HDMI V out

Permalänk

HDMI A/V in | toslink A / HDMI V out

Hej!

Har 0 koll på ljudsystem så skulle uppskatta lite vägledning i detta.
Behöver någon form av "Receiver" som tar 4 HDMI inputs (ljud och bild) och outputtar HDMI bild och toslink ljud:

Mediaenhet1 HDMI ->
Mediaenhet2 HDMI -> "Receiver" -> bild HDMI -> TV
Mediaenhet3 HDMI -> "Receiver" -> ljud toslink -> Högtalarsystem
Mediaenhet4 HDMI ->

Problemet är att jag inte vet vad denna magiska box jag frågar efter kallas.
"Receiver" är antagligen fel benämning.

Har hittat denna som verkar vara helt ok, men slut i lager och dyr.

Någon har förslag på hur detta går att lösa?
Målet är att kunna få ut ljud från alla mediaenheter till mina högtalare, trots att alla enheter inte har Toslink output.

Permalänk
Hedersmedlem

Finns en trevägs på kjell.com.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/kablar-a...

Kruxet är att toslinken inte nödvändigtvis stöjer samma ljudencodings som HDMI, så det komplicerar till det lite att ha en sådan utgång. 4 HDMI in till 1 eller 2 HDMI ut är mycket enklare. Överväg om du klarar dig med en sådan så kommer du billigare undan plus att det är lättare att hitta prylar.

En kinavariant:
http://www.dx.com/p/cheerlink-l3hdsw0401-4-x-1-1080p-hdmi-1-4...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

@giplet: Problemet är dock att mina högtalare inte har någon HDMI ingång. :/
Måste antingen ha toslink eller digital coax in till dom.

Tack för tippset om switchen på k&co, bättre än något jag hittat hittils

Edit:
Denna på DX hade lite fler reviews. Kanske blir den hmm... dock inte 240v native, men man fick med en adapter...

Edit2:
Blev en sådan jag länkade i förra editen. Postar igen när jag fått den om hur den funkar, ifall någon hamnar i samma situationen som mig någon gång.

Permalänk
Rekordmedlem

Hdmi får inte överföras till spdif/toslink i många fall pga drm (hdcp) så de flesta receivrar kommer inte att göra en sån konvertering.

Men om du skaffar en receiver så kör du väl hursomhelst inte via Logitechens elektronik på normalt sätt utan driver det från receivern eller byter till riktiga högtalare och säljer Logitechsystemet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.