Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd

mjaa

@amanito:

Mjo, "3k i sjön" kan man ju överdriva mer om lite outvecklat svar.

Padfonen duger gott i nuvarande version även om de e sega med uppdateringarna,
prestandan man får när man kombinerar mobilen i paddan slår de flesta av paddorna.
Att ha en padda med quad core processor och annat smaskigt gör den till en brutalt bra media/spel padda enligt mig.

Kör full HD blue ray filmer som flyter på som smör på den, kameran e riktigt brutal och spelar in i full hd, slowmotion och annat godis väldigt bra.

Sen telefonen i sig anser jag väldigt bra, snabb, snygg, annorlunda.
Sen att man kan ladda telefonen 0-100% mer än en gång bara med paddan som batteristation e ju inte heller fel.

Listan på fördelar går att göra väldigt lång.
Visst kan man ha åsikter men att ens säga "3k i sjön" så vet jag inte vad man ska svara ^^ troligtvis attention troll.

EDIT nu föll jag säkert i fällan och nu får han chans o trolla lite...

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av MorteM:

http://en-uk.sennheiser.com/outlet

30-50% rabatt på refurb produkter. "VALUED35" voucher för ytterligare 35% rabatt.

Ex HD 598
1690:- på prisjakt
1020:- efter rabatt

Refurb men har 2 års garanti. Gjorde nog bort mig själv och köpte momentum, om verkar ligga på samma pris i Sverige ändå.

Promokoden funkade inte?

Permalänk
Skrivet av Commandment:

Promokoden funkade inte?

Samma här, promokoden funkade ej...

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Inaktiv

Hoppa över Samsungs Evo-modeller. TLC har problem jämfört med MLC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Mumu55:

Högtalare
Klipsch RF-42 II för 3490kr hos BRL

Har du dessa själv? Funkar de bra?

Kan inte hitta några riktiga recensioner, tyvärr

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska köra XR341ck eller BenQ XR3501...

MG279Q går nog säkert men efter ha prövat Swift så tyckte jag att 100Hz+ med G-Sync på var onödigt.

Någon som har XB270HU och kan ge lite feedback? :0

XR341CK ser ut att vara "king of monitors" om 75Hz ger samma flyt.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

@Helllodar: Sitter med min XB270HU just nu. Vad är det mer specifikt du undrar över?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

@Helllodar: Sitter med min XB270HU just nu. Vad är det mer specifikt du undrar över?

Själv när jag använde swiften så fanns det knappt någon skillnad över 100Hz+ med G-Sync på.

Nu när jag inte har skärmen så kan jag tyvärr inte testa men finns det någon stor skillnad mellan 75-100Hz G-Sync på?

Jag har alltid trott att 80Hz+ räcker med G-Sync/Freesync för super smooth gameplay, men jag är osäker.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av typat:

För er som missat det så har Alina minst 10% på hela sortimentet, ej tidigare nedsatta varor - en per kund.

Finns ju några kronor att spara, och vissa varor kan ju ses som "klipp" i sammanhanget!

https://www.alina.se/Produkt.aspx?Kampanj=studentrea2015&r=de...

Uhm, hur tar jag del av erbjudandet?
Jag är inloggad men ser inte att priset är ändrat (inte ens i kassan).
Tänkte köpa mig en 850 EVO 500GB för 1773kr.

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

@Yojimbo:

Det är redan kampanj på den hårddisken så det går inte att kombinera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

@ekarlun:

Det är redan kampanj på den hårddisken så det går inte att kombinera.

Jag ser ändå ingen skillnad i pris på andra artiklar heller.
Sen så ser inte jag någon information ang. "Birdiekampanj" :/

Det är lite mer som är skumt med EVOn, i bilden så kan du se tre olika priser och då undrar jag lite vad det är för kampanj som sänker priset på en produkt med 59kr från 1979kr till 1920kr enbart för att man inte ska kunna ta del av 10% rabatt.
850 EVO 500GB

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Märkligt.
Det verkar ju bara gälla på dom kategorierna som står på sidan - 10% på allt.

Jag höll på att ändra mitt tidigare inlägg undertiden du skrev ditt nya

Skrivet av ekarlun:

Det är lite mer som är skumt med EVOn, i bilden så kan du se tre olika priser och då undrar jag lite vad det är för kampanj som sänker priset på en produkt med 59kr från 1979kr till 1920kr enbart för att man inte ska kunna ta del av 10% rabatt.
850 EVO 500GB

EDIT: Jag har skickat ett meddelande till Alina på facebook, så får se vad de skriver.

[erbjudande]
1. något som erbjuds, särskilt av en affär (butik)

[kampanj]
1. under en bestämd tid ofta intensiv aktivitet i syfte att åstadkomma ett mål, inte sällan att påverka den allmänna opinionen

Jag anser inte att en kampanj bör bli berörd av ett erbjudande

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Alina har en mycket märklig inställning till priser. Jag var tvungen att skapa ett (fiktivt) konto på deras site bara för att få veta vad produkterna kostar efter eventuell rabatt. Ett av många företag som manipulerar sina kunder för att (eventuellt) sälja mer. De tror tydligen att om om man bryr sig tillräckligt mycket för att skapa ett konto så handlar man där. Not.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Total utförsäljning hos Game

http://www.game.se/

40% på alla spel.

20% på konsoller & tillbehör.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av curmudgeon:

http://www.game.se/

40% på alla spel.

20% på konsoller & tillbehör.

Inlägg utflyttat då det saknar angivelser och öht priser.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

De har ju varit WD Green i 4TB så troligen en Green i 6an också men jag vet inte säkert

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick svar från Alina klockan 10:40 idag.
Men de svarar inte på min fråga utan bara det alla redan vet, att det är 10% rabatt.

Det är ju tex. inte 10% rabatt på 850 EVO 250GB, 1190kr - 10% = 1071kr och inte 1099kr.

notis: ja jag är irriterad på deras support och sätt att aggera.
Nu ska han tydligen läsa igenom det jag skrivit då han svarade precis.

EDIT2: nu har jag fått svar.

"Nu ska vi se:
Den lilla rabatten som sätts på EVO 500GB är förmodligen för att du har ett Sweclockers- eller studentkonto aktiverat vilket gör att några extra procent dras generellt. EVO 500GB är dock sänkt redan från 2249 kr (se www.alina.se/Birdie), vilket innebär att det är 12% rabatt på denna redan.
Förstår att det blev lite förvirrande, ber om ursäkt för det (Vi jobbar på ett bättre system för att hantera just kampanjpriser för att undvika sådana här saker)
Återkom gärna om du fortfarande funderar över något!
"

De är den 36e dyraste på Prisjakt med 2249kr

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Känns inte som att detta är rätt ställe för att fråga frågor om skärmar men gör ett försök,

Skrivet av Hzup:

@Helllodar: Sitter med min XB270HU just nu. Vad är det mer specifikt du undrar över?

1. Blinkar din när FPSen är lägre än 30? T ex vid loadinscreens osv?
2. Har du incorrect pixelmapping? Eller ser allt bra ut?

Skrivet av Helllodar:

Själv när jag använde swiften så fanns det knappt någon skillnad över 100Hz+ med G-Sync på.

Nu när jag inte har skärmen så kan jag tyvärr inte testa men finns det någon stor skillnad mellan 75-100Hz G-Sync på?

Jag har alltid trott att 80Hz+ räcker med G-Sync/Freesync för super smooth gameplay, men jag är osäker.

Skumt för jag tycker flytet börjar vid just 80 men det beror även på spelet. FC4/DA:I/ACU flyter nästan aldrig men flera andra gör det. Kan bero på att jag har SLI

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Yojimbo Samsung evo 500GB finns nu på komplett för 1 790:-

https://www.komplett.se/samsung-850-evo-500gb-ssd/828770

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

@ekarlun Samsung evo 500GB finns nu på komplett för 1 790:-

https://www.komplett.se/samsung-850-evo-500gb-ssd/828770

hehe de kanske såg att Alina hade en kampanj och kör samma grej.
Det blev såklart ett köp så tackar för notisen

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem

Beställde ett av Asus 290x korten från cdon. Jag fick den idag men den verkar vara dead on arrival. Sad panda is sad

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som alltid hamnar längst upp på sista sidan i fyndtråden, när jag går via länk i aktivitetslistan under profilen? Det vill säga, jag hamnar aldrig på första nya inlägget som exempelvis fungerar i den här tråden? Detta oavsett vilken dator jag använder.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Är jag den enda som alltid hamnar längst upp på sista sidan i fyndtråden, när jag går via länk i aktivitetslistan under profilen? Det vill säga, jag hamnar aldrig på första nya inlägget som exempelvis fungerar i den här tråden? Detta oavsett vilken dator jag använder.

Händer mig rätt ofta också. Misstänker att det kan bero på inlägg som blir raderade eller liknande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick i mailen idag så verkar vara generisk kod, 40 % rabatt på Arkham Knight på GMG, om engångskod så först till kvarn : BATMAN-ARKHAM-SAVE40

Permalänk
Skrivet av Shakermaker:

Är jag den enda som alltid hamnar längst upp på sista sidan i fyndtråden, när jag går via länk i aktivitetslistan under profilen? Det vill säga, jag hamnar aldrig på första nya inlägget som exempelvis fungerar i den här tråden? Detta oavsett vilken dator jag använder.

Det har blivit så efter uppdateringen av sweclockers.
Har även problem med att ikonerna som visar om något nytt är skrivet etc inte funkar som dom ska.

Permalänk
Medlem

@Mocka:
Inte i Sverige längre men iaf så har jag inte upplevt något blinkande. Inte på några loadingscreens eller något annat. Testade spela lite sub 50fps iom gsync då det kanske kan ha droppat under 30, dock inte märkt något blinkande.

Angeånde pixelmapping är det inget jag noterat. Och det är något som jag är väldigt känslig för.

Dock så kan jag säga att XB270HU inte har bra svärta och är helt sinnes dåligt inställd från fabrik. Jag skall försöka att komma ihåg det när jahg kommit hem igen och ta en mer noggrann titt på frågorna.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunior:

Fick i mailen idag så verkar vara generisk kod, 40 % rabatt på Arkham Knight på GMG, om engångskod så först till kvarn : BATMAN-ARKHAM-SAVE40

Jag fick samma kod i min mail så den lär nog funka för alla.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Shakermaker:

Är jag den enda som alltid hamnar längst upp på sista sidan i fyndtråden, när jag går via länk i aktivitetslistan under profilen? Det vill säga, jag hamnar aldrig på första nya inlägget som exempelvis fungerar i den här tråden? Detta oavsett vilken dator jag använder.

Inträffar det här varje gång eller bara ibland? Har du Javascript aktiverat i din webbläsare och kan du se om annonserna har laddats som de ska?

Skrivet av sharkwater:

Har även problem med att ikonerna som visar om något nytt är skrivet etc inte funkar som dom ska.

Hur yttrar sig detta?

Svara gärna i PM eller Feedback så att den här tråden inte går för OT.

Visa signatur

Abstractions all the way down.