Feedback om SweClockers annonser, sponsorskap, banners och samarbeten

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Madsoul:

@Dimestam: Får upp reklam i mitten av sidan, har inte fått det tidigare.
http://forumbilder.se/EBANL/swec.PNG

Hyffsat jobbigt
http://forumbilder.se/EBANL/swec2.PNG

Det är inte vår reklam utan måste komma från något annat, t.ex. ett elakt tillägg i webbläsaren eller något annat skadligt program/virus. Viruskolla datorn omedelbart.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Dimestam: Du har helt rätt, det var en Chrome plugin som la in reklamen.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Alltså vad i helvete håller ni på med? Är ni förvånade över att folk installerar Adblock när ni kör med autostartande videoannonser? Och så har ni mage att "tigga" om att folk ska stänga av adblock. Om ni hade kört rimliga reklamer så hade det ju inte varit något problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Säljchef

Autospelande videoannons

Skrivet av Sir. Haxalot:

Alltså vad i helvete håller ni på med? Är ni förvånade över att folk installerar Adblock när ni kör med autostartande videoannonser? Och så har ni mage att "tigga" om att folk ska stänga av adblock. Om ni hade kört rimliga reklamer så hade det ju inte varit något problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Sir. Haxalot, Det skall inte finnas autospelande videoannonser med ljud som kan skrämma/störa. Det kan förekomma någon annons mobilt som laddar rörligt innehåll dock, även på desktop. Även om detta är något vi inte rekommenderar till våra kunder eller på något sätt pushar för.

Vi har för tillfället över 90% statiska annonser av alla de kampanjer som rullar på SweClockers desktop. Vilket jag tror vi är tämligen ensamma om i branschen. Budskapen i över 95% av annonserna är dator/teknikrelaterat. Sedan finns det ett fåtal annonsörer som inte alltid är datorrelaterat utan som söker just den här målgruppen, det brukar dock i regel vara relevant för merparten av läsarna. Jag tror inte att just SweClockers är en av de siterna som driver på användandet av adblock.

Även vi felar ibland. Ibland dyker det upp annonser som inte skall vara här. Ibland testar vi något nytt för att se hur det tas emot. (Även vi måste följa med i utvecklingen).

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Alltså vad i helvete håller ni på med? Är ni förvånade över att folk installerar Adblock när ni kör med autostartande videoannonser? Och så har ni mage att "tigga" om att folk ska stänga av adblock. Om ni hade kört rimliga reklamer så hade det ju inte varit något problem.

Det är tyvärr väldigt vanligt att webbläsartillägg är infekterade med virus som kan orsaka sånt här. Du råkar inte minnas vad annonsen var om så att vi kan kontrollera om den kom från oss alls?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det är tyvärr väldigt vanligt att webbläsartillägg är infekterade med virus som kan orsaka sånt här. Du råkar inte minnas vad annonsen var om så att vi kan kontrollera om den kom från oss alls?

Reklam från försvarsmakten väckte precis sambon. Autoloadad video på max volym.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av OneNil:

Reklam från försvarsmakten väckte precis sambon. Autoloadad video på max volym.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej! Oj, det låter inte bra. Mobil-annonsen du talar om ska rulla utan ljud är tanken, frånsett om man aktivt trycker på den. Vad har du för telefon och webbläsare?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Hej! Oj, det låter inte bra. Mobil-annonsen du talar om ska rulla utan ljud är tanken, frånsett om man aktivt trycker på den. Vad har du för telefon och webbläsare?

En Lumia 830 med Windows phone 8.1. Kör internet explorer som följer med. Den rullar automatiskt utan klick tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Sir. Haxalot, Det skall inte finnas autospelande videoannonser med ljud som kan skrämma/störa. Det kan förekomma någon annons mobilt som laddar rörligt innehåll dock, även på desktop. Även om detta är något vi inte rekommenderar till våra kunder eller på något sätt pushar för.

Skrivet av Biberu:

Det är tyvärr väldigt vanligt att webbläsartillägg är infekterade med virus som kan orsaka sånt här. Du råkar inte minnas vad annonsen var om så att vi kan kontrollera om den kom från oss alls?

Gäller försvarsmaktens annons, samma som OneNil pratar om. Kan ju också tycka att det är lite ogenomtänkt att tvinga streamad video till en plattform där dataöverföring helst vill hållas nere av slutanvändaren. Det är precis sådant skit som får folk att installera ad-blockers...

Skrivet av Emil:

Även vi felar ibland. Ibland dyker det upp annonser som inte skall vara här. Ibland testar vi något nytt för att se hur det tas emot. (Även vi måste följa med i utvecklingen).

Ja, just det. Förutom när ni får för mycket pengar för att bry sig om feedbacken eller? Aktiverade Ad-block när ni körde en fullscreen kampanj i veckan trots stark feedback. Känner inte något behov att gå tillbaka nu.

Permalänk
Avstängd

Tycker rent generellt att reklam är bra bara det inte är videos med ljud eller blaffor som är omöjliga att klicka bort på en platta eller mobiltelefon. Kan inte påstå att vi är förskonade från dessa dumheter på Swec. Inte ofta men det händer. Tycker det är onödigt.

Men måste säga att rent stilmässigt är swec förträffligt. Går man in på tex IDG och i landskapsläge med mobilen har man en liten yta att läsa mellan panelerna både uppe och nere.

På mobil.se är den enda flytande panelen längs upp ändå störande. Kredit till Swec som vågar att inte hoppa på nya webdesign-trender! Stilrent och snyggt, frånsett störande reklam några få gånger.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Emil:

Hej! Oj, det låter inte bra. Mobil-annonsen du talar om ska rulla utan ljud är tanken, frånsett om man aktivt trycker på den. Vad har du för telefon och webbläsare?

Skrivet av Sir. Haxalot:

Gäller försvarsmaktens annons, samma som OneNil pratar om. Kan ju också tycka att det är lite ogenomtänkt att tvinga streamad video till en plattform där dataöverföring helst vill hållas nere av slutanvändaren. Det är precis sådant skit som får folk att installera ad-blockers...

Ja, just det. Förutom när ni får för mycket pengar för att bry sig om feedbacken eller? Aktiverade Ad-block när ni körde en fullscreen kampanj i veckan trots stark feedback. Känner inte något behov att gå tillbaka nu.

Denna skall vara bortstyrd ifrån Windows Phone nu. En bugg i annonsen tillsammans med WP. Ber om ursäkt för detta.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Reklamen för Försvarsmakten autostartar med ljud för mig. Trots manuell paus sätter den igång med ljud när jag skrollar upp. Sweclockers mobilsida är oanvändbar nu....
Lumia 1520 WP8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av betan:

Reklamen för Försvarsmakten autostartar med ljud för mig. Trots manuell paus sätter den igång med ljud när jag skrollar upp. Sweclockers mobilsida är oanvändbar nu....
Lumia 1520 WP8.1.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej, denna skulle sedan tidigare vara bortstyrd från din enhet då den inte fungerar som den skall där. Desvärre verkar tredje part gjort en miss vid en uppdatering. Problemet bör nu vara löst.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

@Emil: Det är itne löst, reklamen dök upp med ljud igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil:

Denna skall vara bortstyrd ifrån Windows Phone nu. En bugg i annonsen tillsammans med WP. Ber om ursäkt för detta.

Tjena Emil.
Tänkte bara informera om att videon körs för full rulle på samma sätt fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av OneNil:

Tjena Emil.
Tänkte bara informera om att videon körs för full rulle på samma sätt fortfarande.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej,
Vi har fått plocka ner denna kampanj helt tillsvidare. Verkar som att styrning mot och bort ifrån just WP inte heller fungerar.

Två fel skapar ett stort fel så att säga.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Finns det någon möjlighet att Sweclockers lägger till en inställning för reklam? Har inget direkt emot reklam på Sweclockers men mängden reklam gör sidan väldigt rörig på stora skärmar. Den enda reklamen på Sweclockers som får mig att stänga av allt helt och hållet är just den reklamen som är inpetad mellan nyheterna. http://i.imgur.com/tFWdNpP.png . Resten är iögonfallande, dyker det upp något intressant dras blicken dit självklart, men reklam mitt i kärnan av siten gör en bara irriterad då den blockerar funktionen snarare än informerar om bra deals.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av str8forthakill:

Finns det någon möjlighet att Sweclockers lägger till en inställning för reklam? Har inget direkt emot reklam på Sweclockers men mängden reklam gör sidan väldigt rörig på stora skärmar. Den enda reklamen på Sweclockers som får mig att stänga av allt helt och hållet är just den reklamen som är inpetad mellan nyheterna. http://i.imgur.com/tFWdNpP.png . Resten är iögonfallande, dyker det upp något intressant dras blicken dit självklart, men reklam mitt i kärnan av siten gör en bara irriterad då den blockerar funktionen snarare än informerar om bra deals.

Slog mig precis att reklamen i nyhetsflödet är rätt konstigt integrerat om man tittar på layouten. Den saknar de avgränsande linjerna som avgränsar artiklar från varandra. I ditt bildexempel ser det ut som att reklamen och artikeln hänger ihop. Om man lägger in samma avgränsning på båda sidorna reklamen som mellan artiklar så får man både en linje och större utrymme som tydligare avgränsar reklam och artikel. Enda nackdelen lär väl bli att det blir dubbla linjer för de som blockar reklam men det kan de nog stå ut med. Vad säger @Biberu ?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Zotamedu:

Att det borde se bättre ut nu.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Biberu:

Att det borde se bättre ut nu.

Perfekt. Ser mycket bättre ut nu. Tydlig skillnad mellan nyhet och reklam.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Slog mig precis att reklamen i nyhetsflödet är rätt konstigt integrerat om man tittar på layouten. Den saknar de avgränsande linjerna som avgränsar artiklar från varandra. I ditt bildexempel ser det ut som att reklamen och artikeln hänger ihop. Om man lägger in samma avgränsning på båda sidorna reklamen som mellan artiklar så får man både en linje och större utrymme som tydligare avgränsar reklam och artikel. Enda nackdelen lär väl bli att det blir dubbla linjer för de som blockar reklam men det kan de nog stå ut med. Vad säger @Biberu ?

Det som stört mig mest är reklamen mitt i forumtrådarna, när den får runt 50 inlägg. Fast är ju inte så illa som andra sidor där reklamen bakas in så det ser ut som ett foruminlägg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Broken-arrow:

Det som stört mig mest är reklamen mitt i forumtrådarna, när den får runt 50 inlägg. Fast är ju inte så illa som andra sidor där reklamen bakas in så det ser ut som ett foruminlägg.

Det har jag aldrig sett.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Broken-arrow:

Det som stört mig mest är reklamen mitt i forumtrådarna, när den får runt 50 inlägg. Fast är ju inte så illa som andra sidor där reklamen bakas in så det ser ut som ett foruminlägg.

Detta känner vi inte till. Ett litet screenshot för att utröna om det är en bugg eller om du har fått ett elakt litet Ad-ware hade varit kalas!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det har jag aldrig sett.

Skrivet av Emil:

Detta känner vi inte till. Ett litet screenshot för att utröna om det är en bugg eller om du har fått ett elakt litet Ad-ware hade varit kalas!

Vilket menar ni? Det som ser ut som foruminlägg eller reklam som hamnar i mellan foruminlägget (är näst översta inlägget, när tråden blivit runt 3 sidor långt ca 50 inlägg). Men kör med endast noscript och inte tittat om detta är borta nu (störde en del så var skönt att blocka det). Det första med foruminläggsliknande reklam har jag sett i andra forum och är betydligt värre (tror först någon skrivit något, men visar sig endast vara reklam som är dumt designat vid närmare titt), än en tydlig reklam mellan två foruminlägg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Broken-arrow:

Vilket menar ni? Det som ser ut som foruminlägg eller reklam som hamnar i mellan foruminlägget (är näst översta inlägget, när tråden blivit runt 3 sidor långt ca 50 inlägg). Men kör med endast noscript och inte tittat om detta är borta nu (störde en del så var skönt att blocka det). Det första med foruminläggsliknande reklam har jag sett i andra forum och är betydligt värre (tror först någon skrivit något, men visar sig endast vara reklam som är dumt designat vid närmare titt), än en tydlig reklam mellan två foruminlägg.

Vi har inget sådant annonsformat idag och har mig veterligen aldrig haft så det verkar väldigt knepigt!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Skrivet av Emil:

Vi har inget sådant annonsformat idag och har mig veterligen aldrig haft så det verkar väldigt knepigt!

Jaså, märkligt att jag fått det med swec 5.0 då, blev så att när man gick till specifik sida i tråden (sida 3/4 tror jag det började). Men kan testa nu och se hur det ser ut idag.

Nej idag verkar det försvunnit, så kan ha varit någon bugg. Ser inget nu när jag slagit på reklam i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Emil:

Detta känner vi inte till. Ett litet screenshot för att utröna om det är en bugg eller om du har fått ett elakt litet Ad-ware hade varit kalas!

Fick in ett sådant adware för något år sedan (WorldWideCoupon) och var ett helsike att få bort eftersom det synkades i Chrome och spred sig till IE och Firefox. Dumma jävlar de där i dubbel bemärkelse. Fick så mycket reklam att det inte gick att klicka på länkar och reklamen hade ljud också. Och de dumma jävlarna tror att man står ut. Hade de varit mer diskreta kanske man inte tänkt på det.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Skrivet av stormense:

Fick in ett sådant adware för något år sedan (WorldWideCoupon) och var ett helsike att få bort eftersom det synkades i Chrome och spred sig till IE och Firefox. Dumma jävlar de där i dubbel bemärkelse. Fick så mycket reklam att det inte gick att klicka på länkar och reklamen hade ljud också. Och de dumma jävlarna tror att man står ut. Hade de varit mer diskreta kanske man inte tänkt på det.

Jaså, jag fick i så fall något liknande i så fall (men inget som följde med webbläsare vad jag märkt och inget ljud), dock verkar det ju försvunnit problmet. Kör pale moon nu i stället, men importerat allt från gamla FF. Det tänkte jag inte på. Får prova FF i stället, näpp försvunnit där med nu. Kört malbytes och online scan några gånger på datorn, så kan ju ha försvunnit på vägen (sen installerat om windows en gång på vägen med). Jaja, det är bort nu i alla fall och hoppas det håller sig så.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej!

Framsida, forum marknad osv är borta för mig just nu med vissa annonser.
Tex just nu på den med Inet.
Jag har svårt att få upp en print på detta men kan maila den om intresse finns.

MVH Mhisha

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Mhisha:

Hej!

Framsida, forum marknad osv är borta för mig just nu med vissa annonser.
Tex just nu på den med Inet.
Jag har svårt att få upp en print på detta men kan maila den om intresse finns.

MVH Mhisha

Detta låter som en tillfällig bugg. Det är inget du upplever fortfarande hoppas jag?

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com