Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Medlem

The Crew

Blev lite väl stora dessa så jag sätter spoiler....tog dom direkt från Xboxen, skulle nog ha gjort om dom till jpeg innan jag laddade upp. Nåja man lär så länge man lever

Golf GTI kromad och "Zombiefierad"

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Survivalist

Och lite mer GTA V:

Permalänk
Medlem

The Crew

Var tvungen att titta mer än en gång innan jag riktigt uppfattade vad jag såg.......hade inte väntat mig att se detta direkt

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Trevor ute på promenad

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Outcast i 3200x1800:

Permalänk

Påskägg i Wolfenstein the old blood

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Livsnjutare 😎

Wolfenstein - The Old Bood

Detta är alltså en prequel till det kritikerrosade Wolfenstein: The New Order
"Wolfenstein®: The Old Blood is a standalone prequel to the critically acclaimed first-person action-adventure shooter, Wolfenstein®: The New Order. The adventure, which spans eight chapters and two interconnected stories, features the hallmarks of MachineGames. Thrilling action, Immersive story."

Eftersom det fungerar som ett fristående spel, men är en "lätt version" utav orginalet - kostar det ungefär en tredjedel. (~ 19€/14£)

Kör spelet med UltraWide skärmen LG 34UM95, i upplösningen 3440x1440. (man rycks med..!!)
Så om ni undrar varför bilderna är så breda... vet ni svaret.
Utöver det så drivs systemet utav en Core i7 3770k @ stock, GTX Titan Black (OC), 16GB ram och en 512gb SSD.

Klicka för att få den förstorade i nytt fönster.

Edit;
Ändrade om bilderna från okomprimerade PNG34 till JPEG10 då varje bild tidigare tog ~7-9mb/styck.
Nu tar de 900kb-2mb/styck.

Vid en närmare titt på inställningarna (då jag tänkte köra Ultra eftersom High flöt...) så var det inte ens High.

Inställningarna som varit aktiva under screenshot'sen ovan är alltså MEDIUM och utan AA eller post-processing / snygga effekter/skuggor/lightning osv.

Anledningen var att när jag ändrade inställningarna glömde jag att trycka på "Apply", därmed föll inställningar tillbaka till Medium.
Förövrigt förstår jag inte varför spelet föredrar att sätta standard till min native-upplösning (3440x1440) och medium på grafiska inställningar, när mitt system klarar såpass mycket mer - men antar att detta är en default inställning och de kanske rent utav inte har en funktion för att känna av/läsa av resp system prestanda utan bara "default'ar" rakt av.

Så, kolla era settings innan ni börjar spela!
.. Och tryck APPLY.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Min karaktär i GTA V Online, min vän står i bakgrunden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chromatic:

Min karaktär i GTA V Online, min vän står i bakgrunden.
http://i.imgur.com/8jazbO7.jpg

Uhm...ta en screenshot istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Uhm...ta en screenshot istället...

Hur kan jag gå tillbaka i tiden och göra det?
Det är en sparad snapchat bild, hans min blev så jävla bra så jag valde att publicera den istället, tycker han ser ganska söt ut ändå <3

Permalänk
Inaktiv

Att fota en skärm är alltid dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Att fota en skärm är alltid dumt.

Jag tycker det blev rätt så okej, han är ju en sönderknarkad militant buddhist som knappt vet hur man använder en kamera, såklart det blir lite halvkass kvalité!
It's all about fitting the mood, my friend. Tack för din åsikt!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vet att det precis gnabbats om att ta ett kort på skärmen.... Men;

Gick och la mig relativt tidigt igår mot hur mina kvällar brukar se ut, så jag har spelat nu på morgonen sedan ~05.00 innan jag skall börja jobba.
Försökte få igång ShadowPlay, men det blev fel med snabbtangenterna för inspelningen så det sket sig :cry:

Och Fraps hade jag inte heller igång för att snäppa screenshots (har inaktiverat skärmdumpar i Steam, då kvaliteten på dessa är för låg enligt mig)
Men kunde inte låta bli att ta ett kort med telefonen på skärmen (det måste ju vara definitionen utav PrintScrren??) med detta flört från andra spel och studios i Zenimax emperium (ID Software, Bethesda med flera).

Finns flera utav dessa "ikoner" till föremål över hela spelet.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut, vissa är av principskäl extra anala när det gäller att fota skärmen, men så länge man ser tydligt vad det är för något och då har jag inget problem med det

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Chromatic:

Ser helt okej ut, vissa är av principskäl extra anala när det gäller att fota skärmen, men så länge man ser tydligt vad det är för något och då har jag inget problem med det

Precis, alla gånger har man inte tillgång till, eller möjlighet, att använda inbyggda printscreen-funktioner, och att då "ta-en-bild-på-en-bild" är helt ok i min mening.

Det handlar ju om att snappa just det där tillfället / grejen som visas precis då.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv

Så länge det inte blir någon slags trend så gör det ju såklart inget om någon mobilbild följer med i mitt tycke. Trådens regler är ändå rätt relaxade.

Man måste ju såklart inte gilla alla bidrag till tråden och iallafall försöka respektera de man nu själv kanske inte fullt uppskattar.

------

Jag har haft denna bild liggandes ett tag i "ut"-mappen så passar på att klämma in den med detta inlägg. Grand Theft Auto V:

Permalänk
Medlem

Ett par från 4X-spelet Galactic Civilizations III (populärt kallat galciv3). Spelet är i RC just nu, det släpps 14:e maj officiellt.

Permalänk
Medlem

Detta var sekunderna innan polaren råkade spränga oss båda med en landmina, gråter fortfarande av skratt haha.

Var ett gäng utanför som vi trollade med, deras reaktion i micken var rätt rolig den med

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Spelade lite King of the Hill mod på ARMA 3 här om dagen, vi blev träffade av en raket men polaren gjorde en rätt så bra "improviserad nödlandning"^^

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X • EVGA GeForce RTX 3080 10GB XC3 ULTRA • 32GB G-skill TridentZ DDR4 3600MHz • MSI MPG B550i Gaming Edge WiFi
🖥️ → LG 42" OLED C2 • 🥽 → VR: HTC Vive
💻 → Dell XPS 13 9343
🎧 → AKG K702 | V-MODA BoomPro | Schiit HEL 2
🖱️ → Logitech MX Master 3 | ⌨️ → Logitech MX Keys

Permalänk
Medlem

Project CARS. Ute och leker med RUF RGT-8 på Nordschleife.
Utan tvekan den bil jag spenderat mest tid med tror jag! Grymme kul att köra!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Witcher 3: The Wild Hunt

Permalänk
Medlem

Några till ifrån Project CARS.

Och sist en BMW i full attack!

UPDATE!

Var ute en liten sväng med Pagani Huayra på en regning Circuit de la Sarthe.
Galet kul!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Lite Witcher 3: Wild Hunt igen:

Permalänk
Medlem

DiRT 2. AMD-bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite Witcher 3: Wild Hunt igen:

Lite synd att de inte har en "Hide UI" hotkey. Vill minnas att det fanns en sån i Witcher 2. Ska man ta snygga skärmbilder utan HUD är det ett tjog av saker man måste stänga av (om man kör med standard UI).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Lite synd att de inte har en "Hide UI" hotkey. Vill minnas att det fanns en sån i Witcher 2. Ska man ta snygga skärmbilder utan HUD är det ett tjog av saker man måste stänga av (om man kör med standard UI).

Hehe jo. Det är förvisso bra att det går att inaktivera men det hade varit bra med just en hotkey eller iallafall olika presets. Samtidigt tycker jag att spelet sällan ser bra ut på stillbilderna men i rörelse ser det istället ovanligt levande ut.

Permalänk
Inaktiv

Tro det eller ej men heeeeeres Witcher 3: Wild Hunt! 2560x1440 som vanligt.

Och några bilder som förvisso inte direkt avslöjar något men som visar upp (nya) karaktärer som dyker upp en bit in i storyn. Spoilertags för säkerhetsskull alltså.

Dold text
Permalänk
Medlem

AIn i Deus Ex: Human Revolution är oftast väldigt verklighetstrogen, men ibland brister den.

Och då menar jag verkligen brister...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Lite mer ifrån Project CARS.
Bilder finns i spoilern!

Ute med Mclaren F1 på ett regnigt Nordschleife

Nattbild på en eldsprutande Pagani Zonda R

Och sist en Mercedes SLS AMG.
Litet hjullyft där!

Gick dock såhär efter 10 varv av piskande eller så

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2 med en karta som heter Dark Wood och det är verkligen svart, tät skog. Det kan bara sluta med fail om man kör med botar som hjälp

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare