Rykte: Google gör två Nexus-telefoner i olika storlekar till hösten

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Varför går Sonys mobildivision åt helvete då? Det spelar ingen roll vilka du eller jag umgås med. Hade mobilen sålt massor hade vi läst om det och Sony hade sluppit redovisa katastrofala siffror för sin mobildivision gång på gång.

Skickades från m.sweclockers.com

För att de inte är stora i USA (eftersom att de av någon anledning bestämt sig för att skita i USA helt) och att deras marknadsavdelning är riktigt jävla fantastiskt dålig.
Deras telefoner är klart bättre än t ex Samsung eller andra stora skämt på marknaden. Men det reflekteras inte nödvändigtvis i försäljning.
De är större i Japan, t ex

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Sony compact serien är så stor som en telefon kan bli utan att det blir svårt att använda den med en hand. Fattar inte att det ska vara så svårt att sälja det många vill ha. Idag finns ett enda val om man är ute efter Android, sony xperia z3 compact. Resten är stora phablets eller har hårdvara som var modern runt tiden dinosaurier traskade runt.

Det stämmer kanske för dig och många andra men inte för alla. Jag klarar av en 5" skärm med en hand utan problem och har inga större svårigheter med 5.5", detsamma gäller större delen av min bekantskapskrets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Deras telefoner är klart bättre än t ex Samsung eller andra stora skämt på marknaden. Men det reflekteras inte nödvändigtvis i försäljning.

Samsung har gjort både bra och dåliga mobiler, precis som Sony. Galaxy S3 var riktigt dålig, medan S5 och S6 faktiskt är rätt bra.
Det går inte att dra alla produkter från ett företag över en kant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Jo, var problem med N6:ans kernel innan 5.1 släpptes, efter det blev den både snabbare och batteritiden blev bättre.
Och det är nog rätt att kalla den för en flopp.

Inte mer problem för mig än det har varit på andra AMOLED skärmar vilket jag egentligen inte märkt av alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Har 5.1 och den laggar bara mer och mer för varje dag. Har haft den i en vecka. Blir nog retur tyvärr, till förmån för en OnePlus One, och så sparar jag 2500 kr på kuppen.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se