Oneplus Two presenteras den 1 juni

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porygon:

Håller med, inte riktigt förstått vad man ska ha 4k-upplösning på en så liten skärm när 1080p funkar hur bra som helst på en 24-tummare

Tycker tom 1440p är onödigt. Det slukar bara batteri, gör telefonen varm osv men visst, det ser fint ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Det är ett sätt för dem att slippa låna pengar så de producerar en mobil direkt när man har betalt så behöver de inte ligga ute med flera tusen kronor.

Varför skulle det krävas ett invitesystem för det? De skulle uppnå samma resultat med en simpel webshop med kreditkortsbetalning. Får de in "för många" beställningar så kan de ju alltid tillfälligt stoppa nybeställningar.

Jag vidhåller att det är ett tramsigt PR-jippo.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Ser rätt bra ut, men jag behåller min Nokia 2220 ett tag till då man kan i princip ha den igång 2veckor utan att ladda den, och man kan kasta den på folk utan att den går sönder

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Varför skulle det krävas ett invitesystem för det? De skulle uppnå samma resultat med en simpel webshop med kreditkortsbetalning. Får de in "för många" beställningar så kan de ju alltid tillfälligt stoppa nybeställningar.

Jag vidhåller att det är ett tramsigt PR-jippo.

För de vill inte gå ut med att skippa för många telefoner på en gång. Genom att skicka ut invites kan de kontrollera hur många som det går att köpa på ett helt annat sätt. Det var ett helt nytt företag som ville sälja en billig men bra mobil och detta var deras lösning vilket jag förstår helt.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

meeeen varför inte CM :// TT... ja då slapp man ju fundera nå mer på de

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

För de vill inte gå ut med att skippa för många telefoner på en gång. Genom att skicka ut invites kan de kontrollera hur många som det går att köpa på ett helt annat sätt. Det var ett helt nytt företag som ville sälja en billig men bra mobil och detta var deras lösning vilket jag förstår helt.

Det luktar tjurbajs om OnePlus påståenden, särskilt med tanke på att de högst sannolikt har varit hel- eller majoritetsägda av Oppo från sekund 1. Invitesystemet är ett irriterande marknadsföringsknep som i princip är gratis, och har fungerat så bra att de tar till det en gång till.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pye:

meeeen varför inte CM :// TT... ja då slapp man ju fundera nå mer på de

För att CM har en VD på så höga hästar att han flyter bland solen med sitt storhetsvansinne. Oxygen OS är ganska mysigt men man kan alltid flasha vanliga CM så slipper man Microsoft skräpet i halsen på en också som skall komma med Cyanogen OS (inte CM).

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Just mjukvaran är väl det största orosmomentet. Både CyanogenOS 12 och Oxygen OS har många buggar och problem, även om många beror på Android 5.0x i sig. Även extremt dålig batteritid jämfört med CM11s. Man är även tvungen att roota telefonen för att fixa en bugg med Google Play Services som alltid är aktivt och drar batteri, eftersom de själva inte behagat fixa det.

Vidare saknar telefonen stöd för vissa 4G frekvenser i Europa, även den som säljs internationellt. Så man får hoppas de förbättrar det också.

Själv kommer jag nog lägga några extra tusenlappar på ett bättre märke nästa gång. Oneplus känns lite för mycket som billig kinesisk kopia. Man får vad man betalar för.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Snapdragon 810 känns ju som ett väldigt dumt val.
Snapdragon 805 är på många sätt ett bättre chipp (framförallt på batteri/värme-fronten), så du får med andra ord inte det bästa, utan bara senaste chippet. De väljer namn/nyhet över verklig prestanda. Det tycker jag är för jäkla synd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Varför skulle det krävas ett invitesystem för det? De skulle uppnå samma resultat med en simpel webshop med kreditkortsbetalning. Får de in "för många" beställningar så kan de ju alltid tillfälligt stoppa nybeställningar.

Jag vidhåller att det är ett tramsigt PR-jippo.

Är du verkligen inte medveten om att du just besvarade din egen fråga?
Eftersom de inte lägger pengar på aktiv marknadsföring ÄR det just sådant "PR-jippo" som är bra för dem! En simpel webbshop skulle riskera hamna i skuggan så att den glöms bort. Tack vare invitesystemet lyckas de istället ständigt bli omtalade i massvis med forum på nätet när trådar för invites skapas etc. Jag är tvärtom imponerad av hur de lyckas knäppa de stora aktörerna på näsan med att bli så omtalade och välkända utan att spendera hundratals miljoner på affischer, filmer, annonser m.m.

Hoppas de har en OLED-skärm på nya modellen, då kommer jag överväga att byta upp mig. Gillar att använda mobilen som klocka och skulle då kunna ha en låsskärm med en digital klocka med i övrigt svart bakgrund utan att batteriet sugs ut.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Eftersom de inte lägger pengar på aktiv marknadsföring ÄR det just sådant "PR-jippo" som är bra för dem!

Ja, och min poäng är att det är förbannat irriterande och direkt tragiskt att det fungerar.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

INTE en större skärm. Tjockare med STÖRRE batteri. tack och hej

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Nej! Måste ju vara CM! Det var ju det som gjorde halva telefonen.

Bara o installera det själv, det är snabbt o enkelt. Desutom så är Exodus rom betydlig bättre än cm nightlies (exodus är byggt på cm). Du för galet mycket bättre batteritid, bättre prestandad och mindre buggar. Oneplus's telefoner är för de som vill root:a o installera eget, så vilket os det kommer med från början är skit samma.

Skrivet av wiloh:

Jag hade en nexus 5 men ville testa en one plus one, problemet då var väl att jag redan blivit van vid android 5.0 och fick nedgradera mig. Så min one plus one upplevelse har inte varit smärtfri precis. Cyanogen mod 12 (baserat på android 5.0.1) kändes inte som en förbättring i mina ögon.

Så idag tog jag mig själv i kragen och installerade oxygenOS istället. Ska pilla runt och se om det känns bättre. Men är sugen på en ny telefon, lär bli denna "two" telefon eller kanske googles nästa nexus telefon beroende på pris och storlek.

Rekommenderar Exodus, byggt på cm, men galet bättre på alla håll o kanter.

Skrivet av Mocka:

Tycker tom 1440p är onödigt. Det slukar bara batteri, gör telefonen varm osv men visst, det ser fint ut.

Håller med. De borde ha stannat vid 1080 på telefoner, och lagt ner mer krut på datorskärmar i högre upplösning.

Skrivet av backfeed:

Varför skulle det krävas ett invitesystem för det? De skulle uppnå samma resultat med en simpel webshop med kreditkortsbetalning. Får de in "för många" beställningar så kan de ju alltid tillfälligt stoppa nybeställningar.

Jag vidhåller att det är ett tramsigt PR-jippo.

Det är både en ekonomisk fråga samt PR-jippo. Först och främst att de gjorde en sådan prispressad telefon gör att de får alla tech-reviewers uppmärksamhet, vilket gör att de får gratis reklam där. Invite systemet skapar en exclusiv känsla för de som äger den, vilket ökar chansen att de talar väl om telefonen till sina vänner, och när oneplus ger dem fler invites så ger de dem sedan till sina vänner. Det är ett väldigt smart system som fungerar vid ett nystartat företag, men de bör inte använda det lika länge inför Oneplus 2. Om de är smarta så låter de folk pre-orda telefonen, och sedan kör invite system ett kortare tag därefter. Detta ökar chansen att de som inte ville köpa telefonen innan pga invite systemet beställer den direkt, men samtidigt behåller den exklusiva känslan ett kortare tag.
När det kommer till pengafrågan så hade inte Oneplus som ett företag någon vidare ekonomi, trots att Oppo backade upp dem till en viss del, så var Carl Pei's uppdrag från Oppo (där han tidigare jobbade) att försöka göra detta projektet så billigt som möjligt utan att förlora kvaliten. De tillverkade telefoner efter antal invites de hade lämnat ut. Så om de gav ut 10k invites, så betydde det att de hade 10k telefoner tillverkade på lager.
Till slut så gjorde de så att man kunde beställa telefonen varje tisdag. Enda anledningen till att de hade det 1 dag i veckan var för att de fick in alla beställningar på en gång, kunde göra varje beställning på en gång, samt hantera shipping som skulle till ett ställe på samma gång, allt detta gjorde att de höll nere priserna lite till, och hanteringen blev också betydligt lättare.

Deras invite system är ett Love-Hate relation. Skiten fungerar hur iritterande det än må vara, och det var väldigt smart gjort av dem med tanke på vad de ville uppnå. Oneplus One var trots allt detar Marknadsförings-program, få ut deras namn på marknaden. Bli inte förvånad om Oneplus 2 är dyrare nu. Jag var själv inget fan av invite systemet, men jag måste erkänna att jag på något konstig sätt kände mig lite speciell jämfört med andra OPO ägare när jag lyckades vara en av de första som fick en invite till deras Bamboo skal.

Jag är en nöjd Oneplus One ägare, men jag kommer förmodligen inte skaffa Oneplus Two. Min nästa mobil bril förmodligen LeTV One, eller LeTV Max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

För de vill inte gå ut med att skippa för många telefoner på en gång. Genom att skicka ut invites kan de kontrollera hur många som det går att köpa på ett helt annat sätt. Det var ett helt nytt företag som ville sälja en billig men bra mobil och detta var deras lösning vilket jag förstår helt.

Fast den har gått att köpa väldigt länge i Kina utan en invite... Så det är bara västerlänningar som måste förnedra sig för att få en telefon.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Inaktiv

OP backas up av Oppo och jag är glad att jag stod emot begäret att köpa en OPO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har missat någon info om detta? Det kom väl ingen presentation igår?!

Update.. Den kommer inte presenteras denna veckan.
http://www.zdnet.com/article/oneplus-two-will-arrive-next-qua...

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb