En döv söker en hjälp av headset

Permalänk
Medlem

En döv söker en hjälp av headset

Hej!

Jag är döv (helt stendöv högra örat och jag kan endast hör väldigt högt ljud i vänstra örat) och söker en bra headset som man kan känna av bas/vibration, vet ni någonstans en bra headset billigt pris, kanske max från 0-1500?
Varför söker jag det?
- För att jag spelar Counter-Strike Global Offensive, skulle vilja ha en bra reagera av bakom mig eller sidor av mig, så kan jag känna av bas när tex nån som inte smyg, även bomb av granat.

Skulle tacksam om ni hjälper mig

Tack Förhand
Hampus

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Kan inte se hur lurar med bas skulle hjälpa dig i CSGO, det är ett spel med ganska milda ljud om det inte är en HE som sprängs. Det PeCe länkade verkar som ett intressant val.

Permalänk

Har tyvärr inget bra tips, annat än att du kanske ska skaffa en separat förstärkare och lurar till den, för att kunna öka trycket mer än vanliga 2.5mm kontakten klarar av?
Jag har själv en gammal 70-tals förstärkare samt ett par riktigt gamla hörlurar med 7.35mm plugg, som man då kan vrida upp rejält mycket mer bas på än vanliga lurar.

Trams i citat
Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1*

Tagit bort ohjälpsamt inlägg/trams.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betty (Kung Pow):

Har tyvärr inget bra tips, annat än att du kanske ska skaffa en separat förstärkare och lurar till den, för att kunna öka trycket mer än vanliga 2.5mm kontakten klarar av?
Jag har själv en gammal 70-tals förstärkare samt ett par riktigt gamla hörlurar med 7.35mm plugg, som man då kan vrida upp rejält mycket mer bas på än vanliga lurar.

Storleken på kontakten har ingen som helst inverkan på ljudet, vid den punkt där den mindre kontaktytan på en 3.5mm-plugg faktiskt blir en begränsande faktor har du spräckt både hörlurar och trumhinnor. 6.35mm-pluggen är en rejält gammal standard som fortfarande används för att det är lättare att få till en stabil koppling, mindre risk för glapp eller att man oavsiktligt drar ur pluggen. 3.5mm är standard på portabla enheter där 6.35mm av storleksskäl inte är görbart. Vissa mobiltelefoner exempelvis använder 2.5mm.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

@PeCe:

Hej, Pece okej tackar, ska kolla upp med det

Permalänk
Medlem

@cider123:

Hej, cider123, ja tackar jag ska kolla upp med där PeCe länkade

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Hej, tackar jag har kollade upp det precis, verkar intressant, men frågan är om kommer att funka med mig? Trots det är ljudet, men inte bas eller vibration? Hmm..

Mvh
Hampus

Permalänk
Medlem

http://www.audioboneheadphones.com/ lite off topic men såna kanske vore bra för dom flesta som vinglar runt i trafiken och har noll koll på grund av hörlurar som skärmar av dom från verkligheten

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk

om du har svårt höra ljud varför inte omvandla signalerna som ska till hörlurarna till ljus ?
Vänster - höger, signal output från högtalar-jacket > arduino eller raspberry pi & nån form av Visuellt se "ljudet" från vänster med blinkningar från vänster leds.. ?

lite svårt förklara

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hampe91:

@mrqaffe:

Hej, tackar jag har kollade upp det precis, verkar intressant, men frågan är om kommer att funka med mig? Trots det är ljudet, men inte bas eller vibration? Hmm..

Mvh
Hampus

Den första är ju hjälpmedel för hörselskadade, de andra är vibationshörlurar för sport, exakt vad är du ute efter, har du inte redan nån form av hjälpmedel som du kan ansluta dig till, typ de första från Oticon jag länkade ?
Om du bara vill ha vibrationer från "smällar" så ska du kanske använda en vanlig vibrator för hembio och inte lurar och ska du få vibrationer från mer högrekventa ljud så får man kanske bygga nått som gör om de högre frekvenserna till vibrationer vid lägre frekvens.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1232 är det något sånt här du egentligen letar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.